کمپرسور باد چیست و چه کاربردی دارد

کمپرسور باد چیست و چه کاربردی دارد

قبل از خرید کمپرسور باد صنعتی باید بدانید کمپرسور باد چیست. کمپرسور باد یک دستگاه است که برای فشرده کردن هوا و ایجاد فشار برای استفاده در محصولات یا کارخانجات صنعتی، پزشکی و دیگر کاربردها به کار می‌رود. برای مثال، این دستگاه می‌تواند برای مصرف خانگی مثل پمپاژ توپ فوتبال باشد، پمپ باد برای رنگ کاری، در داخل کارخانه‌ها برای پخش هوا و یا در خودروها برای نظافت موتور خودرو استفاده شود. کمپرسور باد در سایز‌ها و ظرفیت‌های مختلفی برای پاسخگویی به نیازهای مختلف، تولید می‌شود.

کد خبر : ۱۸۱۳۹۴
بازدید : ۱۵

قبل از خرید کمپرسور باد صنعتی باید بدانید کمپرسور باد چیست. کمپرسور باد یک دستگاه است که برای فشرده کردن هوا و ایجاد فشار برای استفاده در محصولات یا کارخانجات صنعتی، پزشکی و دیگر کاربردها به کار می‌رود. برای مثال، این دستگاه می‌تواند برای مصرف خانگی مثل پمپاژ توپ فوتبال باشد، پمپ باد برای رنگ کاری، در داخل کارخانه‌ها برای پخش هوا و یا در خودروها برای نظافت موتور خودرو استفاده شود. کمپرسور باد در سایز‌ها و ظرفیت‌های مختلفی برای پاسخگویی به نیازهای مختلف، تولید می‌شود.

مهم ترین قطعات ساخت کمپرسور باد عبارتند از:

موتور کمپرسور: به عنوان قلب کمپرسور باد عمل می کند و انرژی برقی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

مخزن و شاسی: مخزن برای ذخیره کردن هوای فشرده  تا فشاربار مورد نظر به کار می رود. شاسی شامل بدنه و قطعات برای نصب و نگهداری قطعات و موتور است. در واقع، شاسی باید قوی و سازگار با قطعات برای جلوگیری از لرزش و سایش باشد.

پمپ هوا: پمپ هوا برای ساختن فشار مناسب برای انتقال هوا به مخزن ذخیره استفاده می شود.

شیرها: شیرها برای کنترل جریان هوا هنگام حمل و نقل بین قطعات و برای تغییر فشار هوا بین ظروف مختلف استفاده می شوند.

پرشرسوئیچ: پرشر سوئیچ به کمپرسور باد کمک می کند تا در هنگام کار خود سطح فشار مناسب را حفظ کند. کلید قطع کن می تواند در هنگام افت فشار هوای مخزن و نیاز به هوای بیشتر، کمپرسور شما را روشن کند. فشار روی مخزن تنظیم کنه.

شیر یکطرفه : شیر یک طرفه در کمپرسور هوا فقط یک وظیفه مهم دارد: اجازه می دهد هوا از یک طرف به طرف دیگر جریان یابد، در حالی که جریان هوا را در جهت مخالف مسدود می کند. اگر شیر یک طرفه را در دست خود نگه دارید و از یک طرف در آن بدمید، مشاهده می کنید که هوا به راحتی و بدون هیچ مشکلی از طرف دیگر خارج می شود.

درجه باد: یکی از این کاربرد ها، نمایش فشار هوا می باشد و به درجه باد یا گیج فشار باد معروف هستند. درجه باد پمپ باد بر روی مخزن نصب می شود و وظیفه نشان دادن میزان هوای فشرده داخل آن را دارد.

سوپاپ اطمینان: سوپاپ اطمینان کمپرسور باد مانع از سوراخ شدن یا نشتی مخزن کمپرسور شده و در نتیجه تا حد زیادی خسارات را کاهش می دهد. این سوپاپ به گونه ای طراحی شده است که با افزایش فشار و عبور آن از حد تعیین شده، مقدار هوای اضافی را از مخزن خارج کرده و در نتیجه از پیدایش تنش های فشاری بر روی پوسته مخزن جلوگیری می کند.

به طور کلی، برای تضمین درستی و بهبود عملکرد کمپرسور باد، اجزای سازنده باید با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای روز باشند.

کمپرسور باد صنعتی

 پمپ باد صنعتی، یک دستگاه صنعتی بزرگ است که برای فشرده کردن هوا و تولید انرژی باد برای موارد مختلف استفاده می شود. این دستگاه برای استفاده در صنایع بزرگ که نیاز به تولید هوا برای استفاده در دیگر دستگاه‌ها دارند، طراحی و ساخته شده است.

کمپرسور باد صنعتی عمدتاً از نوع کمپرسور باد پیستونی و کمپرسور باد تسمه ای بوده که در آن هوا توسط پیستون و مارپیچی فشرده می‌شود. از دیگر اجزای آن می توان به موتور، مخزن، پمپ هوا، شیر یکطرفه و .... اشاره کرد.

301

کاربرد کمپرسور باد صنعتی

کمپرسور باد صنعتی در صنایع مختلفی مانند ایستگاه‌های تقویت فشار گاز، کارخانجات شیمیایی، کارخانجات غذایی و بطری سازی، کارخانجات نفت و گاز و صنایع فلزی و... مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای آن می توان به تأمین انرژی برای ایستگاه‌های گاز، کاربرد در سیستم‌های تهویه مطبوع، کنترل سیستم های تولید و تعمیر ماشین‌آلات و موارد دیگر اشاره کرد.

کاربرد این دستگاه در هر صنعت با توجه به شرایط خاص و منظور، متفاوت است، اما مهمترین کاربردهای آن عبارتند از:

1- تبدیل انژی باد به انرژی مکانیکی: برای تامین انرژی برای ماشین آلات صنعتی در کارخانجات بزرگ

2- ماشین آلات: برای پر کردن از هوا و راه اندازی ماشین‌آلات

3- پتروشیمی: برای تست لوله ها، فشار مواد شیمیایی و ایجاد فشار برای حرکت مواد در خطوط لوله‌های شیمیایی

4- نفت و گاز: برای استفاده در حفاری چاه نفت و گاز

5- کشاورزی: برای اجرای پاشش سموم شیمیایی

6- معدن: در استخراج مواد زیر زمینی، برای فرایند تمیز کردن مواد معدنی و‌...

7- خودروسازی: برای مقاوم سازی تایر ها، آبرسانی، تهویه موتور و جلوگیری از خوردگی در قطعات فلزی و ...

8- صنایع دریایی: برای شستشوی ناوها و شستشوی دیگ های تولید غذایی و ...

به طور کلی، کمپرسور باد صنعتی یکی از ابزارهای ضروری در هر صنعتی است که برای تولید انرژی باد و تامین هوای فشرده برای ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی استفاده می شود.

بهترین برند کمپرسور باد

باید توجه داشت که کمپرسورهای باد به دلیل کاربردهای مختلف، در انواع و ابعاد مختلفی وجود دارند که همگی برای هدف خاص خودشان مناسب هستند. بعضی از ویژگی هایی که باید در خرید یک کمپرسور باد بررسی کنید شامل ظرفیت فشار، حجم هوا، قدرت موتور، سرعت پمپاژ و بازدهی، سیستم خنک کننده و قابلیت های ایمنی می باشد. همچنین باید توجه کرد که قیمت بالای کمپرسور ها به نسبت با کیفیت آنها نیست پس در انتخاب برند و مدل به قیمت توجه نکنید.

در کل برندها و مدل‌های مختلف کمپرسورهای باد کارشناسان و کاربرانی هستند که به آنها اعتماد می کنند. برای انتخاب بین آنها، باید به نیاز های خود توجه کرده و به بررسی و مقایسه ویژگی ها و عملکرد ها گرفته شود . در میان برندهای مختلف، شرکت احسان کمپرسور بهترین برند تولید کننده کمپرسور صنعتی با کیفیت عالی و قیمت مناسب می باشد، این شرکت مشاوره، طراحی و تعمیر کمپرسور باد در محل را انجام می دهد.

احسان کمپرسور با رویکرد روز شناسی و صرفه جویی در مصرف انرژی، توانسته است در توسعه کمپرسورهایی با بالاترین استحکام و ضریب بازدهی بالا، نقش موثری در بازار برق و ایجاد اشتغال در این صنعت داشته باشد.

احسان کمپرسور مفتخر است بعنوان یکی از تامین و تولیدکنندگان صنعت کمپرسورسازی کشور با بهره گیری از پرسنل مجرب و متخصص جهت پیش برد اهداف از پیش تعیین شده تلاش نموده تا بهترین نوع محصول را از لحاظ کمی و کیفی تحویل مشتری نماید و اعتقاد دارد، این کیفیت است که دوام و بقای احسان کمپرسور را تضمین می کند.

احسان کمپرسور تولید کننده و راه اندازی کمپرسور باد، انواع کمپرسورهای پیستونی ( کمپرسور باد تسمه ای، کمپرسون بدون روغن و کمپرسور کوپله ای، کمپرسور اسکرو، پمپ باد رنگ کاری، کمپرسور باد دندان پزشکی ) از 9 الی 3000 لیتر با فشار کاری 7 الی 30 بار و انواع کمپرسورهای پیستونی با الکتروموتور، موتور بنزینی و دیزلی می باشد. تهیه و توزیع کلیه قطعات کمپرسورهای پیستونی ( موتور کمپرسور، شاتون کمپرسور باد، شیریکطرفه کمپرسور باد و ....) از دیگر خدمات احسان کمپرسور می باشد. امید است بتوانیم انچه را که ادعا میکنیم در عمل نشان دهیم و قضاوت را به مشتریان واگذار میکنیم.

به طور کلی، شرکت احسان کمپرسور در حوزه تولید کمپرسورهای صنعتی و خدمات مرتبط با آن، یکی از شرکت‌های برتر و پیشرو در بازار داخلی است که با داشتن تجربه، تخصص و تکنولوژی روز، برای رضایت مشتریان همیشه در تلاش است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید