آشنایی با اصول طراحی لباس و انتخاب آموزشگاه طراحی لباس مناسب

آشنایی با اصول طراحی لباس و انتخاب آموزشگاه طراحی لباس مناسب

طراحی لباس یکی از صنعت‌های بسیار پر سود و جذاب دنیای مد است که می‌توانید با فراگیری فنون آن به راحتی آینده خود را تضمین کنید.

کد خبر : ۱۸۲۲۵۲
بازدید : ۲۰

قطعاً شما نیز با دیدن لباس‌های جذاب مشاهیر و شخصیت‌های مشهور در جشنواره‌های مختلف از خود پرسیده‌اید که چگونه ایده طراحی این لباس به ذهنشان رسیده است. چگونه شما می‌توانید طراحی لباس را فراگرفته و نسبت به تولید آن اقدام کنید؟ در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا شما را با اصول طراحی لباس آشنا کنیم. 

100

طراحی لباس و مد

پایه طراحی لباس

باید بگوییم که طراحی لباس در گرو قوانینی پیچیده است که به طراحان کمک می‌کند یک لباس ساده را تبدیل به یک اثر هنری کنند. این قوانین پایه را می‌توان همانند یک سری خطوط کم‌رنگ در نقاشی در نظر گرفت که شما را در راه طراحی لباس مورد نظرتان همراهی می‌کنند. تفاوتی ندارد که شما به دنبال طراحی چه لباسی باشید. شلوار، پیراهن، تاپ، کت، دامن یا هر نوع لباس دیگری ترکیبی از قوانین مختلف را روبروی شما قرار خواهد داد. 

بهترین آموزشگاه برای آموزش طراحی لباس در شیراز و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مرجعه معرفی آموزشگاه ها مشاهده نمایید.

این قوانین اما همچون یک مداد نرم قابل انعطاف هستند. از این رو سلیقه شما می‌تواند در ترکیب با این قوانین، لباس ساده شما را تبدیل به یک لباس جذاب بر روی فرش قرمز کند. قبل از اینکه دست به قلم شوید تا طراحی لباس را شروع کنید حتماً درباره این قوانین اطلاع کسب کنید.

بهترین آموزشگاه خیاطی در شیراز و سایر شهرها را در سایت پی جو مشاهده نمایید.

آشنایی با طراحی لباس

لباس بخش جدا ناپذیری از زندگی هر انسان است. از زمانی که ما در خانه هستیم تا شرکت در جلسات مهم و مهمانی‌ها لباسی مختص به آن زمان را بر تن خواهیم داشت. لباس هر شخص برگرفته از جامعه، فرهنگ و البته سلیقه یک شخص است. این موضوع باعث می‌شود تا یک لباس از نظر یک فرد کاملاً زیبا و از نگاه فرد دیگری کاملاً بی ارزش خطاب شود. 

از این رو خیال شما را راحت کنیم، با فرا گرفتن تمامی نکات ریز و درشت، نمی‌توانید محصولی را طراحی کنید که همگان آن را بپسندند. این تجربه شما در زمینه طراحی لباس است که باعث می‌شود هر لباس را متناسب با سلیقه و شرایط هر فرد یا گروه طراحی کنید.

برای شروع طراحی نیاز دارید تا سه بخش مختلف را قبل از طراحی مشخص کنید. در مرحله اول می‌بایست به ظاهر لباس همانند پوشانندگی بخش‌ها، ترکیب بندی، تناسب رنگ و هارمونی و البته اندازه آن توجه کرد.

پس از مشخص کردن این موارد می‌توانید به سراغ طراحی بخش‌های مختلف یک لباس همچون طرح روی آن، اندازه آستین و نوع یقه و حتی  جنس و بافت لباس بروید. در مرحله آخر نیز بخش جزئی لباس همچون تزیینات ریز را انجام خواهید داد. 

برای اینکه بتوانید پس از گذراندن این سه مرحله طراحی با یک محصول جذاب مواجه شوید نیاز به آزمون و خطای بسیاری خواهید داشت. هرچه تجربه شما در زمینه طراحی لباس و فنون نساجی بیشتر باشد از نتیجه نهایی راضی‌تر بوده و خطاهای کمتری را در طراحی خود پیدا خواهید کرد. 

101

فنون طراحی لباس

 3نکته طلایی در طراحی لباس

برای داشتن یک طراحی لباس موفق نیاز دارید که قدرت خود در رسم الگو را افزایش دهید. هر لباس در یک زمان تنها یک طرح بر روی کاغذ بوده و سپس تبدیل به یک لباس زیبا شده است. از این رو فراگیری فنون رسم الگو می‌تواند انتخاب مطلوبی برای شما باشد.

مطالعه مد و فشن نیز یکی از دیگر کارهایی است که برای افزایش قدرت طراحی لباس می‌توانید انجام دهید. دنیای فشن و مد دائماً در حال تغییر هستند. از این رو مطالعه و جستجو در مجلات و کانال‌های مد را فراموش نکنید. 

یک طراح لباس باید یک خیاط خوب نیز باشد. هرچقدر هم که خیاط شما با تجربه باشد قطعا چیزی که در ذهن شما است را پیاده سازی نمیکند. این در حالی است که اگر خود به خیاطی لباس خود بپردازید متوجه محدودیت‌ها و قابلیت‌هایی که در اختیار یک خیاط است خواهید شد. این موضوع باعث می‌شود که در زمان طراحی از این دانش خود استفاده کرده و طرحی اجراپذیر را بر روی کاغذ رسم کنید.

سخن پایانی

سریع‌ترین روش برای ورود به بازار طراحی لباس شرکت در دوره‌های آموزشی طراحی لباس است.  شما در وب‌سایت پی جو می‌توانید لیست کاملی از آموزشگاه هایی که دوره‌های آموزشی طراحی لباس را برگزار میکنند بسادگی بیابید. با شرکت در دوره‌ها و فراگیری فنون طراحی لباس می‌توانید آینده خود را در این صنعت پر سود تضمین کنید. با مقایسه آموزشگاه ها می‌توانید انتخابی دقیقتر را با توجه به شرایط خود داشته باشید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید