در ارومیه کجا زندگی کنیم؟ معرفی بهترین محله‌ها برای سکونت

در ارومیه کجا زندگی کنیم؟ معرفی بهترین محله‌ها برای سکونت

در ادامه مقاله، ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری و هتل‌ های این شهر، بهترین مناطق آن را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

کد خبر : ۱۸۲۸۲۶
بازدید : ۴۱۸۱۲

ارومیه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای کشور بوده که نام آن با دریاچه معروفش گره خورده است. شهر ادیان، پاریس ایران، دارالنشاط و شهر آب، از نام‌های تاریخی این شهر هستند که به قدمت و اصالت آن اشاره دارند. اگر شما هم قصد خرید بلیط قطار و سفر به این شهر دیدنی را دارید، رزرو آنلاین بهترین هتل ارومیه را در اولویت برنامه‌های سفر خود قرار دهید. در ادامه مقاله، ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری و هتل‌ های این شهر، بهترین مناطق آن را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

معرفی بهترین محله‌های ارومیه

ارومیه شهری با مناطق متنوع و جذاب است که هر یک با ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود مورد توجه قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید بلیط قطار ارومیه و رزرو هتل در این شهر را دارید، بد نیست که با بهترین محله‌های آن نیز آشنا شوید. در ادامه، بهترین مناطق این شهر را خدمت شما همراهان گرامی معرفی خواهیم کرد.

محله شیخ‌تپه

شیخ‌تپه یکی از محله‌های بالا‌شهر ارومیه است که به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود از مهم‌ترین نقاط گردشگری این شهر محسوب می‌شود. این منطقه باوجود تپه‌ها، باغ‌ها و بناهای تاریخی، یکی از دیدنی‌ترین محله‌های ارومیه است.

محله استادان

استادان یکی از مناطق مشهور و معروف ارومیه بوده که در قسمت شمالی شهر واقع شده است. دلیل نام‌گذاری این محله به استادان این است که اکثر شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در جامعه علمی و فرهنگی شهر در آن ساکن هستند. این منطقه همچنین دسترسی آسانی به دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی و انتشارات مختلف دارد و به‌نوعی مرکز فعالیت‌های علمی و فرهنگی شهر شناخته می‌شود.

محله برق

محله برق یکی دیگر از محله‌های معروف و پرطرفدار ارومیه است که از آن به‌عنوان شلوغ‌ترین محله این شهر یاد می‌شود؛ چرا‌که زیرساخت‌های شهری در آن بسیار مناسب است و دسترسی آسانی به امکانات و مراکز مهم شهری دارد. تعداد زیادی از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، داروخانه‌ها، بانک، دفاتر پستی و مراکز تجاری در این منطقه واقع شده‌اند.

محله بهداری

از دیگر محله‌های معروف و محبوب ارومیه می‌توان به منطقه بهداری اشاره کرد که ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری زیادی در آن قرار دارد. موقعیت خاص قرارگیری این منطقه در مرکز شهر، دسترسی مناسبی را به اقامتگاه‌ها و بهترین هتل ارومیه و همچنین سایر مراکز مهم شهری فراهم می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این منطقه، وجود تنوع معماری در ساختمان‌هاست که به‌نوعی بر جذابیت آن افزوده است.

محله سعدی

محله تاریخی سعدی که در مرکز ارومیه واقع شده، یکی دیگر از بهترین و محبوب‌ترین مناطق این شهر برای سکونت است که با جمعیتی چندین هزار نفری دارد. دسترسی خوب این منطقه به امکانات شهری درواقع اصلی‌ترین علت محبوبیت آن است.

محله مولوی

از دیگر مناطق شلوغ و پرجمعیت ارومیه می‌توان به محله مولوی اشاره کرد که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهر شناخته می‌شود. فروشگاه، رستوران، کافی‌شاپ، مراکز متعدد تجاری، داروخانه، دفاتر پستی، بانک و سایر امکانات شهری، همگی در این منطقه واقع شده‌اند که دسترسی خوب و آسانی را برای ساکنین فراهم می‌کنند.

88889

آدرس جاذبه‌های گردشگری ارومیه

ارومیه شهری بسیار زیبا و تماشایی در قسمت شمال‌ غربی کشور است که جاذبه‌های تفریحی و گردشگری زیادی دارد. در ادامه، قصد داریم آدرس برخی از دیدنی‌ترین مکان‌های گردشگری شهر را خدمت شما معرفی کنیم.

  • کلیسای ننه‌مریم: خیابان خیام جنوبی، بین خیابان امام‌خمینی و دانش
  • ساختمان شهرداری: میدان انقلاب
  • بازار سنتی ارومیه: خیابان امام‌خمینی بعد از خیابان سرداران
  • مسجد جامع: خیابان امام‌خمینی، خیابان اقبال، بازار قدیم ارومیه
  • بنای تاریخی سه‌گنبد: حدفاصل خیابان راهنمایی و جانبازان
  • مسجد سردار: خیابان امام‌خمینی
  • موزه ارومیه: خیابان شهید بهشتی
  • یخچال دوقوز‌پله: خیابان عسگرخان، محله دوقوز‌پله
  • پارک دانشجو: خیابان آزادگان، چهارراه آزادگان، تقاطع امام‌علی
  • پارک جنگلی شیخ‌تپه: خیابان البرز، خیابان شهید بیابانی
  • خانه انصاری: میدان امام‌حسین، ابتدای خیابان شهید مدنی واقع در کوچه انصاری
  • موزه تاریخ طبیعی: فلکه آذربایجان، انتهای پارک دانشجو
  • مدرسه هدایت: بافت قدیمی شهر، خیابان امام، کوچه امیرنظمی

بهترین هتل ‌های ارومیه در کدام محله‌ها قرار دارند؟

باتوجه‌به این‌که بهار و تابستان بهترین زمان سفر به ارومیه است؛ بنابراین، در این فصل‌ها اقامتگاه‌ها به‌سرعت رزرو می‌شوند. اگر در فکر خرید و استعلام قیمت بلیط قطار و سفر نوروزی به این شهر هستید؛ توصیه می‌شود که از قبل بهترین هتل ارومیه را برای خود رزرو کنید. در ادامه، به معرفی معروف‌ترین هتل ‌های این شهر می‌پردازیم.

هتل آنا

هتل پنج‌ستاره بین‌المللی آنا یکی از بهترین و معروف‌ترین هتل ‌های این شهر بوده که در خیابان شهید بهشتی (جاده‌بند)، خیابان جام‌جم، واقع شده است.

هتل پنج‌ستاره دنیز

هتل دنیز که آن را با نام هتل باری نیز می‌شناسند، در ۵۷کیلومتری جاده قدیم ارومیه قرار دارد.

هتل آریا

هتل چهار‌ستاره آریا یکی دیگر از بهترین و نوسازترین هتل ‌های ارومیه بوده که در خیابان طالقانی واقع شده است.

هتل چهار‌ستاره ساحل

هتل ساحل که آن را یکی از قدیمی‌ترین و البته بهترین هتل ‌های ارومیه می‌دانند، در منطقه‌ای سرسبز و در مجاورت رودخانه شهر واقع شده است. برای اقامت در این هتل باید به بلوار والفجر ۲ مراجعه کنید.

هتل پارک

هتل بین‌المللی پارک، یکی دیگر از معروف‌ترین هتل ‌های ارومیه است که در منطقه‌ای تاریخی و قدیمی در مرکز شهر واقع شده است. این هتل در خیابان امام، روبه‌روی بازار قرار دارد.

هتل چهار‌ستاره جهانگردی

هتل جهانگردی شاید همان اقامتگاهی باشد که به‌دنبال رزرو آن هستید. این هتل در خیابان کاشانی، مقابل بانک ملت قرار دارد که در نزدیکی آن بسیاری از جاذبه‌های گردشگری ارومیه مانند کلیسای ننه‌مریم، پارک جنگلی، کلیسای کوه‌ سیر و … واقع شده است.

776

راهنمای خرید و استعلام قیمت بلیط قطار و رزرو هتل ارومیه

برای رزرو آنلاین راحت و بی‌دغدغه بلیط قطار و هتل در ارومیه، تنها کافیست که به سایت اینترنتی فلای تودی مراجعه کنید. این وب‌سایت علاوه‌بر ارائه و فروش بلیط‌های قطار و هواپیما با مناسب‌ترین قیمت‌ها، امکانی را در سایت خود فراهم آورده است که با استفاده از آن می‌توانید بهترین هتل این شهر را برای خود رزرو کنید. کارشناسان سایت همچنین آماده راهنمایی و پاسخگویی به مسائل و مشکلات شما هستند؛ بنابراین، می‌توانید با خیالی ‌راحت بلیط و هتل موردنظر خود را رزرو فرمایید.

۶۸
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید