ایده های جذاب برای طراحی روف گاردن

ایده های جذاب برای طراحی روف گاردن

طراحی روف گاردن آن هم به صورت اصولی کمک میکند تا بتوانید علاوه بر ایجاد فضای آرامش بخش در خانه به بهبود کیفیت هوا نیز کمک کرده و میزان سطح اکسیژن خانه را افزایش دهید. همچین با طراحی صحیح این فضا میتوانید بخشی از آن را به کشت سبزیجات خانگی اختصاص دهید و هم اوقات خوش باغبانی را تجربه کنید و هم محصولات ارگانیک خود را کشت نمایید. با وجود این مزایا و میزان اهمیت طراحی اصولی روف گاردن بهتر است در ادامه ی این مطالب نیز همراه ما باشید تا ایده های نوین این حوزه را با یکدیگر بررسی کرده و الهام بخش شما در طراحی روف گاردن باشیم.

کد خبر : ۱۸۴۵۶۲
بازدید : ۳۸

سالهاست که با تغییر سبک معماری و صد البته افزایش جمعیت، حیاط های زیبا و سرسبز، از خانه ها حذف شده و عملا حیاتی درون ساختمان ها در جریان نیست. به همین دلیل و به سبب جبران جای خالی فضایی پر آرامش، روف گاردنها به فضای خانه اضافه شدند و به فضای سرد آن روح بخشیدند. اما باید بگوییم صرفا داشتن یک فضای اختصاصی به نام روف گاردن نمیتواند زیبایی بکر و اصیل بخشی از طبیعت را به خانه شما بیاورد و کمی از فضای آلوده شهر دورتان نگه دارد، به همین دلیل طراحی صحیح آن بسیار اهمیت دارد.

طراحی روف گاردن آن هم به صورت اصولی کمک میکند تا بتوانید علاوه بر ایجاد فضای آرامش بخش در خانه به بهبود کیفیت هوا نیز کمک کرده و میزان سطح اکسیژن خانه را افزایش دهید. همچین با طراحی صحیح این فضا میتوانید بخشی از آن را به کشت سبزیجات خانگی اختصاص دهید و هم اوقات خوش باغبانی را تجربه کنید و هم محصولات ارگانیک خود را کشت نمایید. با وجود این مزایا و میزان اهمیت طراحی اصولی روف گاردن بهتر است در ادامه ی این مطالب نیز همراه ما باشید تا ایده های نوین این حوزه را با یکدیگر بررسی کرده و الهام بخش شما در طراحی روف گاردن باشیم.

9 ایده خلاقانه برای زیبا کردن روف گاردن

روف گاردن، اصولا فضایی خاص بوده که در کمتر ساختمانی دیده میشود، به همین دلیل طراحی و چیدمان آن کمی به خلاقیت نیاز دارد زیرا الگوبرداری صحیحی در ذهن ما شکل نگرفته است. با این وجود ما سعی میکنیم بهترین ایده های طراحی و چیدمان روف گاردن را بیان کنیم و ابعاد مختلفش را بررسی نماییم. از بهترین این ایده ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

1.    استفاده از نرده های شیشه ای برای ایجاد حریمی با افق دید مناسب

یک روف گاردن زیبا و کاربردی نیاز به افق دید زیادی دارد، به همین دلیل بهتر است از نرده های شیشه ای و یا حتی درها و دیوارهای شیشه ای استفاده نمایید تا ضمن ایجاد یک فضای خصوصی، محیط را دلبازتر نشان دهد و فضای اطرافتان نیز به طور کامل قابل مشاهده باشد. برای اجرای این ایده حتما توجه داشته باشید که از شیشه های سکوریت یا نشکن استفاده نمایید تا ضمن زیبایی و شفافیت شیشه، ایمنی لازم نیز تامین شود و از این بابت نگرانی نداشته باشید.

31

2.    استفاده از گیاهان بالارونده برای حفظ حریم شخصی

درست است که یک روف گاردن زیبا با فضایی محصور و پوشیده شده تناسب زیادی ندارد و افق دید نیز در آن بسیار مهم است، اما بسیاری از افراد با یک فضای کاملا باز مشکل داشته و ضمن استفاده از زیبایی روف گاردن به دنبال حفظ حریم خصوصی خود نیز هستند. برای اینگونه افراد استفاده از گیاه های بالا رونده بهترین گزینه محسوب میشود. برای اینکار کافیست دور تا دور محیط را از این نوع گیاهان پر کرده و هم جلوه بصری زیبایی ایجاد نمایید و هم ضمن حفظ حریم شخصی، دلبازی محیط را همچنان باصفا و دلباز نگه دارید.

3.    تعبیه زمین بازی برای کودکان و حتی بزرگترها!

شهر نشینی و تغییر معماری خانه ها سبب شده تا کودکان، محلی برای بازی نداشته و مشغله کاری بزرگترها نیز فرصت بازی های کودکانه را از آنها در پارک بگیرند. به همین دلیل حالا که فضای خوبی به نام روف گاردن دارید بهتر است به فکر بچه ها نیز باشید و قسمتی از آن را به محل بازی کودکان اختصاص دهید. استخرهای توپ، تاپ و سرسره کوچک پلاستیکی، خطوط لی لی و.... میتوانند بهترین گزینه برای ساخت زمین بازی باشند. به غیر از این مورد میز شطرنج یا تخته، میز پینگ پنگ، فوتبال دستی و... نیز وسایلی هستند که به کمک آنها میتوانید زمین بازی خاص و سرگرم کنندهای برای بزرگترها بسازید و با وجود آن کمی از مشغله ی روزمره فاصله بگیرید.

4.    ایجاد محلی برای استراحت یا گفتگو

حتما سعی کنید بخشی از روف گاردن را برای استراحت یا محلی برای گفتگوهای جمعی در نظر بگیرید. برای اینکار هم میتوانید از میز و صندلی باغی استفاده نمایید و یک محفل جمع و جور اما گرم صمیمی ایجاد نمایید و یا از مبلمان باغی استفاده کرده و علاوه بر ایجاد راحتی بیشتر فضای بزرگتری را به این موضوع اختصاص دهید.

32

جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع مبلمان باغی و فضای باز حیاط ویلا و باغ میتوانید از طریق راههای زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:

09355800167 – 02632828290 - 02632828293

Chandsoo.com

5.    افزودن قابلیت پخش موسیقی

موسیقی جزئی جدایی ناپذیر از یک تفریح جذاب یا گذراندن اوقات فراغت در آرامش است. پس حتما استفاده از یک سیستم صوتی قدرتمند را فراموش نکنید. البته بهتر است بلندگو خود را در جای جای روف گاردن پخش کنید و با سایر المانها نیز آن را بپوشانید تا زیبایی فضا از بین نرود. علاوه بر این موضوع توجه داشته باشید تا صدای موسیقی همسایه ها را اذیت نکرده و حتما ولوم آن گستره صوتی زیادی را در بگیرد تا بتوان بدون هیچ مشکلی از موسیقی لذت برد.

6.    تعبیه قسمتی برای صرف و پخت غذا

در بخشی از روف گاردن خود با گذاشتن میز و صندلی، محلی برای صرف غذا درست کنید تا به راحتی غذای خود را برروی آن میل کرده و از دغدغه مکان و چگونگی پذیرایی راحت شوید. به غیر از این مورد استفاده از منقل، گاز و... میتواند کار شما را در پخت انواع کباب یا سایر غذاها راحت کرده و گرما و صمیمت بیشتری نیز به فضا ببخشد. برای اینکار گوشه ای از روف گاردن را انتخاب کنید که دسترسی به آب و یا حتی لوله کشی گاز راحتتر باشد.

7.    کاشت سبزیجات خانگی

خیلی زیباست که یک فضای کوچک برای کاشت سبزیجات خانگی ایجاد نمایید تا ضمن چشیدن حاصل دسترنج خود در غالب سبزیجات ارگانیک، زمانی هرچند کوتاه مشغول به باغداری و کشاورزی شوید و از هیاهوی شهر دور بمانید. برای اینکار میتوانید ضمن ایجاد یک باغچه کوچک از گلدانهای بزرگ و مستطیلی شکل نیز استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید قبل از کاشت هر گیاهی حتما تمام شرایط نگهداری و آب و هوایی آن را بخوانید تا از اینکار ناامید نشده و با پژمرده شدن گیاهان نیز زیبایی روف گاردن از بین نرود.

34

8.    نورپردازی و استفاده از گیاهان و مجسمه های تزئینی

برای افزایش زیبایی روف گاردن بهتر است از یک نورپرداز حرفهای بخواهید تا نقطه به نقطه آن را نورپردازی کرده و زیبایی فضا را دوچندان نماید. همچنین استفاده از گلدانهای تزئینی و مجسمه های زیبا و ظریف را نیز فراموش نکنید، زیرا این دو المان میتوانند در اجرای ایک دکور جذاب کمک کننده بوده و جلوه بهتری به روف گاردن ببخشند.

9.    استفاده از آبنما یا استخر

اگر روف گاردن شما به اندازه ی کافی بزرگ است میتوانید یک استخر بزرگ و زیبا در آن تعبیه کرده و جلوه محیط خود را تا حد زیادی افزایش دهید و اوقات فراغت جذابی نیز برای خود بسازید. اما اگر فضای شما آنقدر بزرگ نیست و یا شرایط ساخت استخر را ندارید بهتر است از یک آبنمای جذاب استفاده نمایید تا محفلی پرآرامش برای خود بسازید. سعی کنید برای دکور اطراف آبنما (درصورت نداشتن سبک مدرن) به جای استفاده از میز و صندلی پلاستیکی، از المانهای سنتی استفاده کرده و از یک تختسنتی چوبی با روکشی از گلیم و بالشتکها گرد نیز بی بهره نمانید.

34

چندسو بهترین فروشگاه برای خرید لوازم و تجهیزات دکوراسیون

منطقی ست که برای اجرای هرکدام از ایده های بالا نیاز به تجهیزات باکیفیت و خوش ساختی داشته باشید که دکور شما را تکمیل کرده و سالها نیز برای شما کار کنند. فروشگاه چندسو یکی بهترین فروشگاه های لوازم و تجهیزات دکوراسیون است که با داشتن نماد ملی رسانه دیجیتال، نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد)، درگاه پرداخت معتبر و... فضای امن و معتبری را برای خرید اینترنتی فراهم کرده است. در این مجموعه میتوانید به طیف گستردهای از محصولات دسترسی داشته و با وجود امکان خرید اقساطی با هر بودجهای اقدام به خرید نمایید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید