5 روستای بکر شمال ایران که حتما قبل از مرگ باید دید

5 روستای بکر شمال ایران که حتما قبل از مرگ باید دید

چشم‌ها و گوش‌هایتان را خوب باز کنید و هیچ چیز نگویید! سکوت، عمیق‌ترین کاری است که می‌توان در مواجهه با روستای لیسار انجام داد. طبیعت این‌جاست، ای کاش برای همیشه فرزندخوانده او می‌شدیم. لی به معنای نارون، نمادی از روستای لیسار است.

کد خبر : ۱۶۹۸۶۱
بازدید : ۱۷۷

عطیلات کجا بریم؟ شمال! چی ببریم؟ جوجه کباب! چی بپوشیم؟ لباس گرمم با خودت بردار چون ممکنه این روستاهای ییلاقی و بکر شمال ایران حتی توی تابستون هم، سرد باشه! اگرچه ایران زمین به کشوری کویری معروف است، اما اگر جهانیان با بهشت سبز ایران آشنا شوند، نظرشان به طور کل تغییر می‌کند. سراسر شمال کشور تشکیل شده از روستاهای بکری است که گاهی ممکن است اسمشان را نشنیده باشیم. راهنماتو پنج روستای زیبا که در دلش آبشارها و دیدنی‌های زیبایی دارد به شما معرفی خواهد کرد.

1. معرفی روستای آری- مازندران ایران

به گزارش راهنماتو، یکی از بکرترین روستاهای شمالی ایران، روستای آری است که در دل شهرستان بابل قرار گرفته است. روستایی که تنها 218 نفر جمعیت داشته باشد، به نظر شما، بکر نیست؟ جدای از طبیعت بکر این روستا، چه کسی دوست ندارد از یک جکوزی طبیعی استفاده کند؟ چرا به آب گرم ازرود که حوالی روستای آری است نمی‌روید؟ این روستای زیبا ما چند روزی ما را در جنگل‌های هیرکانی، رودخانه‌ها و ارتفاعات سرسبز رها می‌کند. حتما به روستای آری سر بزنید!

1

2. معرفی روستای لیسار- گیلان ایران

چشم‌ها و گوش‌هایتان را خوب باز کنید و هیچ چیز نگویید! سکوت، عمیق‌ترین کاری است که می‌توان در مواجهه با روستای لیسار انجام داد. طبیعت این‌جاست، ای کاش برای همیشه فرزندخوانده او می‌شدیم. لی به معنای نارون، نمادی از روستای لیسار است.

1

به عظمت درخت‌های نارون خیره شوید و برای بازگشت به زندگی شهر روحتان را پالایش دهید. باید برای شما از قلعخ صلصال هم بگوییم که در روستای لیسار قرار گرفته است. همین مساله موجب شده که برای جذب گردشگر برنامه‌هایی تدارک ببینند. اما، تا دیر نشده، آستین بالا بزنید و کاشف این روستای بکر شمال ایران باشید!

1

3. معرفی مجموعه روستاهای شهرستان علی آباد کتول- گلستان ایران

بیایید وارد فرهنگی شویم که قدمت چهارهزارساله دارد. مردم شهرستان علی آباد کتول به زبان تبری سخن می‌گویند. اما، اگر حتی از تاریخ و سخن فراری باشیم، می‌توانیم با رفتن به این شهرستان بکر شمال ایران، متعادل‌ترین آب‌وهوا را در آغوش بگیریم.

1

روستاهای علی آباد کتول، روستاهایی است که از دلش آبشار کبودوال بیرون می‌ریزد و بر بستری پوشیده از خزه، چشم‌های ما را می‌نوازد. این شهرستان مادر چندین روستا است که هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند و هرکدام به نوبه خود بکر و دست نیافتنی هستند که در گوشه‌ای از آن چادرشب می‌بافند و گوشه‌ای دیگر سازهایی همچون نی هفت بند می‌سازند.

1

4. معرفی روستای توسکستان- گرگان ایران

روستای توسکستان روستایی است که به ما اعلام می‌کند وارد جنگل توسکستان شده‌ایم. این روستای زیبا قرار است بین ما با بخشی از جنگل‌های هیرکانی پیوند برقرار کند. ما در این جنگل، درخت‌های توسکا را از نزدیک لمس می‌کنیم و زیر سایه اورس و بلوط و ممرز می‌نشینیم و صدای زیبای آبشار توسکستان را می‌شنویم.

1

زیبایی خیره‌کننده این جنگل باعث شده که مدام فکر کنیم یکی از بهترین روستاهای بکر شمال ایران برای پناه گرفتن در برابر زندگی شهری، روستای توسکستان است. اگر کمی جرات داشته و به دل جنگل راه پیدا کنیم، بدون شک با جانورانی مثل دارکوب و شاهین و غیره روبه‌رو خواهیم شد. کاروانسرای قزلق نیز یکی از زیبایی‌های دست‌ساز انسان در دل جنگل توسکستان بوده که بهتر است از دیدن آن غافل نشویم.

1

5. معرفی روستای زمرد- گیلان ایران

آیا شما هم دوست دارید یکبار هم که شده تلاش کنید تا خودتان ماهی بگیرید، آتش روشن کنید و در هوایی دلنشین و کنار آبشاری زیبا، لحظات و خاطرات خوشی را در یکی از روستاهای بکر شمال ایران برای خودتان ثبت کنید؟ به روستای زمرد بروید که از به هم پیوستن دو ده حویق و چوبر به‌وجود آمده است. شما قرار است با رفتن به روستای زمرد، چند روزی را در هوایی خنک و تازه بگذرانید.

1

پس یا ورزش کنید و برای یک پیاده روی طولانی آماده شوید، یا ماشینتان را برای یک سفر دل‌انگیز سرویس کنید! اگر جایی شنیدید که در حوالی تالش آبشاری دوقلو وجود دارد، بدانید که منظورشان همان آبشار زمرد است. این دو آبشار ارتفاعی 15 و 9 متری دارند و تقریبا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. پیشنهاد راهنماتو این است؛ زمانی به این روستا سفر کنید که مطمئنید کسی خیال مسافرت رفتن ندارد.

1

منبع: راهنماتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید