(ویدیو) سرعت باورنکردنی؛ این کروکودیل از قایق موتوری جلو زد!

(ویدیو) سرعت باورنکردنی؛  این کروکودیل از قایق موتوری جلو زد!

سرعت یک کروک آب شور به مکان آنها مرتبط است: زمین یا آب. این موجودات برای آب ساخته شده‌اند، اما در خشکی نیز وضعیت بدی ندارند.

کد خبر : ۱۵۰۰۲۴
بازدید : ۴۱۴

این ویدیوی فشرده دقیقاً لحظه‌ای را به تصویر می‌کشد که یک کروک عظیم آب شور، به اختصار کروکدیل، از ساحل رودخانه به سطح آب می‌رود. قایق‌ران خوش‌شانس که در جایی در استرالیا فیلم‌برداری شد، سرعت و قدرت مطلق این شکارچی غول‌پیکر را از نزدیک می بیند. سرعت کروک آب شور تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا آنها در خشکی هستند یا در آب. بیایید قبل از تماشای ویدیوی بالا با این خزندگان باورنکردنی آشنا شویم!

یک کروکودیل آب شور چقدر سریع است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، سرعت یک کروک آب شور به مکان آنها مرتبط است: زمین یا آب. این موجودات برای آب ساخته شده‌اند، اما در خشکی نیز وضعیت بدی ندارند. با بدن سنگین و پاهای کوتاهشان، ممکن است فکر کنید کروک های آب شور نمی توانند خیلی سریع روی خشکی حرکت کنند، اما اشتباه می کنید! خوب، کروک آب شور بدون دردسر زیاد به سرعت 15-18 مایل در ساعت (مایل در ساعت) می رسد. آنها این توانایی را دارند که بدن خود را از سطح زمین بالا ببرند که باعث کاهش کشش می شود. پنجه های تیز آن ها در زمین فرو می رود و به جلو بردن آنها کمک می کند. گونه های کوچکتر کروکدیل، مانند گونه نیل در آفریقا، می توانند به سرعت 22 مایل در ساعت برسند

در آب، کروک با دم های بلند مانند دست و پا زدن می توانند با تلاش بسیار کمی خود را به جلو برانند. این دم عضلانی خوبی دارد و بسیار قوی است. سر آنها نیز پهن و مسطح است که به آنها امکان می دهد بدون کشش زیاد آب را برش دهند. جای تعجب نیست که منظره این تمساح آب شور در حال شارژ در آب برای قایقرانان بسیار دیدنی بود!

 
 

در حالی که سرعت شنای کروک آب شور بیشتر از دویدن آن نیست، اما این خطر وجود دارد که آنها می توانند برای مدت طولانی بدون خستگی شنا کنند. اگر فکر می کردید شنا تنها استعداد آنهاست، باز هم در اشتباهید. کروکدیل ها همچنین این توانایی را دارند که تا هشت ساعت در زیر آب بدون نفس کشیدن در کمین بمانند!

منبع: ساناپرس

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید