محصولات جالب فناوری در سال ۲۰۲۴؛ تلویزیونی که پشتش پیداست!

محصولات جالب فناوری در سال ۲۰۲۴؛ تلویزیونی که پشتش پیداست!

در اینجا چهار مورد از جالب‌ترین فناوری‌هایی را ملاحظه می‌کنید که اخیرا در نمایشگاه سالانه فناوری مصرف‌کننده در لاس‌وگاس رونمایی شدند.

کد خبر : ۱۷۲۱۷۹
بازدید : ۱۹۶

فرادید| در حالی که نمایشگاه الکترونیک مصرفی ۲۰۲۴ (CES) تا حد زیادی تحت سلطه هوش مصنوعی قرار گرفته بود، شرکت‌های فناوری از نمایشگاه لاس‌وگاس برای ارائه انواع دیگری از نوآوری‌های پیشرفته استفاده کردند. 

به گزارش فرادید، از تلسکوپ‌های مناسب تماشای ستارگان با دوستان گرفته تا یک تلویزیون شفاف، این نمایشگاه تجاری طیف وسیعی از ابزارهای جدید و هیجان‌انگیز را به نمایش گذاشت که انتظار داریم در سال جاری وارد بازار شوند. در ادامه، چهار نمونه از جالب‌ترین این فناوری‌ها را معرفی می‌کنیم. 

تلسکوپ‌های هوشمند

4

شرکت یونی‌استلار تلسکوپ‌های هوشمند جدید آدِسی و آدِسی پرو را معرفی کرد که برای سهولت رصد ستاره‌ها و گرفتن تصاویر از آسمان شب طراحی شده‌اند. 

این تلسکوپ‌ها به «فناوری تشخیص میدان خودکار» مجهز هستند که به اخترشناسان آماتور کمک می‌کند اجرام نجومی را بیابند و ببینند. اپلیکشن یونی‌استلار همراه این تلسکوپ‌ها (قابلاستفاده در اندروید و iOS) به این معناست که کاربران مبتدی می‌توانند به راحتی در آسمان شب جستجو کنند و تصاویر اشیاء مشاهده‌شده را ذخیره کنند تا با دوستان خود به اشتراک بگذارند. 

تلسکوپ‌های هوشمند جدید که به طور مشترک توسط نیکون و یونی‌استلار ساخته شده‌اند، نخستین بار سال ۲۰۲۱ معرفی شدند، اما تازه در دسترس عموم قرار گرفته‌اند. 

البته به عنوان محصولاتی که قصد دارند تماشای آسمان را در دسترس‌تر کنند، هر دو برچسب قیمت بالایی دارند: آدسی یونی‌استلار ۲۴۹۹ دلار و آدسی‌پرو یونی‌استلار ۳۹۹۹ دلار هستند. 

تلویزیون شفاف OLED ال‌جی

3

شاید انتظار یک تلویزیون شفاف را هرگز نداشتید! ال‌جی در نمایشگاه CES امسال از تلویزیون کاملا شفاف OLED رونمایی کرد. این تلویزیون ۷۷ اینچی طوری طراحی شده که به طور یکپارچه با دکور اتاق ادغام شود. طراحی آن بیشتر شبیه یک چیدمان هنری است تا یک تلویزیون کلاسیک، پس می‌توانید آن را حتی مقابل پنجره قرار دهید بدون اینکه جلوی منظره را بگیرد. 

بر خلاف دیگر محصولات مفهومی، ال‌جی واقعاً قصد تولید این محصول را دارد، هرچند تاریخ عرضه یا قیمت آن را مشخص نکرده است. 

هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل

2

اپل پس از معرفی دستگاه واقعیت ترکیبی «ویژن پرو» خود در ژوئن ۲۰۲۳، از نمایشگاه CES برای اعلام در دسترس بودن پیش‌سفارش این محصول استفاده کرد. تاریخ عرضه این محصول برای مشتریان در ایالات متحده ۲ فوریه است. 

این هدست با قیمت ۳۴۹۹ دلار، نخستین خط تولید اصلی جدید اپل از زمان عرضه اپل واچ در سال ۲۰۱۵ است. این هدست با پوشش دیجیتالی خود دنیای واقعی را تقویت می‌کند و کاربران می‌توانند با استفاده از صدا، نگاه و حرکات دست، آن را کنترل کنند. این هدست با ویژگی‌هایی مانند سنسورها، دوربین‌ها و بلندگوهای صوتی درونی، به کاربران اجازه می‌دهد بین واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) جابجا شوند. 

دوربین دوچشمی هوشمند شناسایی حیوانات سوآروسکی

1

شرکت سوآروسکی اپتیک دوربین دوچشمی هوشمند AX Visio خود را به نمایش گذاشت که می‌تواند گونه‌های مختلف حیوانات و حشرات را شناسایی کند. این محصول مناسب علاقه‌مندان به حیات وحش است. 

دوربین دوچشمی ۳۲×۱۰ از هوش مصنوعی داخلی برای شناسایی گونه‌های پرندگان، حشرات و پستانداران استفاده می‌کند و وقتی روی موجود مورد نظر در نمایاب قفل شوید، نام آن گونه را به شما نشان می‌دهد. 

همچنین یک صفحه کلید در وسط برای جابجایی بین شناسایی حیوانات، قطب‌نما و حتی تنظیمات دوربین K۴ وجود دارد. کاربران می‌توانند حدود ۱۷۰۰ عکس یا یک ساعت ویدیو را با کیفیت کامل ذخیره کنند و بعد آن‌ها را در گوشی‌های هوشمند یا دستگاه‌ها دانلود کنند. 

دوربین‌های دوچشمی با تکنولوژی بالا بسیار گران خواهند بود. قیمت این محصول زمان عرضه آن در ماه فوریه، ۴۷۹۹ دلار خواهد بود.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید