این دایناسورهای خونخوار از میمون ها باهوش تر بوده‌اند؟

این دایناسورهای خونخوار از میمون ها باهوش تر بوده‌اند؟

تروپودها یا تهی پیکروارانی مانند تیرانوسورس دارای تعداد نورون‌های میمون‌مانند هستند که باعث می‌شود این حیوانات نه تنها غول‌پیکر باشند، بلکه عمر طولانی داشته باشند و دارای شخصیت انعطاف‌پذیر باشند.

کد خبر : ۱۸۶۹۳۹
بازدید : ۲۷

تیمی از محققان که در حال بررسی و مقایسه میزان هوش دایناسورهای دوره زمین شناسی کرتاسه با میمون ها هستند، به این نتیجه رسیدند که تیرانسورس رکس ها تقریباً به اندازه تمساح های مدرن و سایر خزندگان باهوش بودند.

به نقل از گیزمودو،‌ این تیم در کار خود به طور خاص به مقاله ای که سال گذشته در مجله Comparative Neurology منتشر شد اشاره کرد که توسط عصب‌شناس سوزانا هرکولانو-هوزل نوشته شده است.

او در این این مقاله استنباط می‌کند که تروپودها یا تهی پیکروارانی مانند تیرانوسورس دارای تعداد نورون‌های میمون‌مانند هستند که باعث می‌شود این حیوانات نه تنها غول‌پیکر باشند، بلکه عمر طولانی داشته باشند و دارای شخصیت انعطاف‌پذیر باشند.

مقاله تیم جدید این ادعاها را به عقب می راند و استدلال می کند که دایناسورهای تروپود احتمالا تعداد نورون های قابل توجهی کمتر از آنچه قبلا پیشنهاد شده بود داشتند.

کای کاسپار، زیست شناس دانشگاه هاینریش هاینه دوسلدورف و نویسنده ارشد این مطالعه، در یکی از دانشگاه های دانشگاه علوم پزشکی آمریکا گفت: «ما استدلال می کنیم که پیش بینی هوش در گونه های منقرض شده و با سلول های عصبی بازسازی شده، عمل خوبی نیست. چون اندام های دایناسورها از جمله مغز در طول ده ها میلیون سال به طور کامل حفظ نمی شوند.»

دارن نایش، دیرینه‌جانورشناس دانشگاه ساوتهمپتون و یکی از نویسندگان مقاله می‌گوید: «با این حال احتمال اینکه تی رکس به اندازه یک بابون باهوش بوده باشد، با پتانسیل بازآفرینی دیدگاه ما نسبت به گذشته، شگفت‌انگیز و وحشتناک است. اما مطالعه ما نشان می دهد که چگونه تمام داده هایی که در اختیار داریم با این ایده مخالف هستند. آنها بیشتر شبیه کروکودیل های غول پیکر هوشمند بودند.»

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید