کشف ۱۷ قلم شیء عتیقه ۳۰۰۰ ساله در همدان

کشف ۱۷ قلم شیء عتیقه ۳۰۰۰ ساله در همدان

این آثار که شامل هفت قطعه ظرف سفالی سالم، سه ظرف مفرغی سالم و هفت ظرف سفالی شکسته است که کارشناسان قدمت ۳۰۰۰ ساله را برای این اشیاء تخمین زدند.

کد خبر : ۱۶۱۵۵۱
بازدید : ۸۵

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از کشف ۱۷ قلم اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوطه به هزاره اول قبل از میلاد در یک زمین کشاورزی خبر داد.

سرهنگ جواد خدامرادی اظهار کرد: طبق اطلاع و اخبار واصله از فراجای استان مبنی بر پیدایش تعدادی اشیاء عتیقه، این موضوع در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت که با همکاری فراجا و نیز پلیس امنیت اقتصادی این اشیاء که توسط شخصی از باغداران منطقه به صورت اتفاقی پیدا شده بود، تحویل این یگان شد.

وی ادامه داد: این آثار که شامل هفت قطعه ظرف سفالی سالم، سه ظرف مفرغی سالم و هفت ظرف سفالی شکسته است که کارشناسان قدمت ۳۰۰۰ ساله را برای این اشیاء تخمین زدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: بیشتر ظروف سفالی کشف شده، ساده و بدون نقش و نگار هستند و تنها در برخی از آنها تزئیناتی به شکل هندسی و هاشور دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان، وی گفت: در راستای جلب مشارکت‌های مردمی، یگان حفاظت آماده دریافت هر گونه اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی در حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی است.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید