راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

اگر دوست دارید یک کوکو سبزی خوشمزه و متفاوت آماده کنید، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید.

کد خبر : ۱۸۸۱۱۱
بازدید : ۳۰۴

کوکو جزو غذاهای بسیار ساده، اقتصادی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که در مدت زمان کمی آماده می‌شود و در تهیه آن می‌توان از مواد اولیه متفاوتی استفاده کرد؛ کوکو سبزی یکی از انواع کوکوها است که بسیاری از ما حتی برای یک بار هم آن را درست کرده‌ایم؛ اما گاهی اوقات بعضی از کوکو سبزی‌ها چنان عطر و طعمی دارند که تا مدت‌ها به یاد می‌مانند؛ به همین منظور در این مطلب قصد داریم طرز تهیه کوکو سبزی با آرد را به شما آموزش دهیم تا بتوانید یک کوکو خوشمزه و متفاوت را آماده کرده و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

برای طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی به 400 گرم سبزی کوکو، 5 عدد تخم مرغ، 1 قاشق آرد سوخاری، 2 قاشق زرشک، 2 قاشق گردو خرد شده، 1 عدد پیاز، 4 حبه سیر و به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیاز دارید.

125

طرز تهیه کوکو سبزی با آرد

از آن جا که کوکو سبزی روغن زیادی جذب می‌کند، برای آنکه غذایی سالم مصرف کنید بهتر است از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون یا کنجد استفاده کنید. معمولا کوکو سبزی به صورت یک دست در تابه پخته و بعد برش داده می‌شود؛ اما برای آنکه ظاهر زیباتری داشته باشد، می‌توانید مواد را در قالب‌های کوکو یا نیمرو در شکل‌های مختلف تهیه و برای مهمانی‌ها به عنوان پیش غذا یا در کنار غذای اصلی سرو کنید.

    مرحله اول

لازم به ذکر است که این مقدار مواد اولیه برای 4 الی 5 نفر کافی است که سبزی کوکو برای این میزان شامل ۲۰۰ گرم تره، ۱۰۰ گرم جعفری، ۵۰ گرم گشنیز و ۵۰ گرم شوید است. در ابتدا طرز تهیه کوکو سبزی با آرد، یک کاسه بزرگ را انتخاب کرده و تخم‌مرغ‌ها را درون آن بشکنید. توجه داشته باشید که حجم کاسه باید به گونه‌ای باشد که تماممواد درون آن جای بگیرد.

    مرحله دوم

سپس با چنگال یا همزن دستی تخم مرغ‌ها را مخلوط کرده تا از لختگی خارج شود. در یک کاسه دیگر، سبزی کوکو و گردو خرد شده و زرشک و پیاز و سیر و ادویه کاری و زردچوبه را اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنیدو مخلوط می کنیم تا یکدست شود و بعد  آرد را به آن اضافه کنید؛ در این مرحله می‌توانید به جای آرد سوخاری از آرد گندم استفاده کنید.

126

    مرحله سوم

مواد را به تخم مرغ‌ها اضافه کرده و مجدد هم بزنید تا مخلوط شود؛ سپس یک تابه را روی حرارت متوسط قرار داده و کمی روغن درون آن بریزید ؛ توجه داشته باشید در ابتدای کار نباید حجم زیا روغن را در تابه بریزید؛ چرا که کوکو سریع روغن را به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود غذا خیلی چرب شود.

    مرحله چهارم طرز تهیه کوکو سبزی با آرد

بعد از آنکه روغن به خوبی داغ شد، نمک مواد را چک کرده و  اگر نمک به اندازه بود، حرارت شعله را زیاد کرده و مایه کوکو را درون تابه می‌ریزیم.

    مرحله پنجم

راز کوکو سبزی خوشمزه این است که حرارت باید به گونه‌ای باشد، اطراف کوکو سریع شروع به سرخ شدن کند؛ در غیر این صورت تخم مرغ‌ها ته نشین شده و کف کوکو می‌بندد؛ در نهایت بعد از حدود ۳ الی ۴ دقیقه، شعله را کم کرده و درب تابه را بگذارید تا یک طرف کوکو کامل پخته شود.

    مرحله ششم

در این مرحله از طرز تهیه کوکو سبزی با آرد، وقتی اطراف کوکو به خوبی طلایی شد، کوکو را به آرامی برگردانید تا طرف دیگر آن سرخ شود؛ در این مرحله لازم است از اطراف کمی روغن اضافه کنید تا طرف دیگر کوکو نیز به طور کامل سرخ شود. لازم به ذکر است که برای سرخ شدن سمت دیگر کوکو لازم نیست که درب تابه را ببندید

    مرحله پایانی طرز تهیه کوکو سبزی با آرد

وقتی دو طرف کوکو کامل برشته شد، آن را از تابه خارج کرده و برش می زنیم. می توان کوکو را با زرشک سرخ شده و گردو تزیین نمود. همچنین می توان برای دور چین آن از ماست چکیده نیز استفاده کرد. این غذا را در کنار نان یا گاهی در کنار برنج سرو می نماییم.

منبع: دلتا مگ

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید