(تصاویر) هتل متفاوتی که یک «صومعه» 800 ساله است

(تصاویر) هتل متفاوتی که یک «صومعه» 800 ساله است

استودیوی معماری آرکی‌لوپ یک صومعه قرن دوازدهمی در منطقه اومبریای ایتالیا را به یک بوتیک هتل تبدیل کرده است. هدف این بازسازی حفظ سادگی و شکل و شمایل سنتی صومعه برای هماهنگی با محیط روستایی آن بوده است.

کد خبر : ۱۸۵۴۳۹
بازدید : ۴۵۰

فرادید| عمارت وُکابولو موسکاتلی در حومه‌ی شهر نزدیک دهکده‌ی کَلسولارو، نزدیک مرز توسکانی، در ملکی دورافتاده قرار دارد که جنگل‌ها آن را احاطه کرده‌اند. 

به گزارش فرادید، این ملک را سرآشپز فردریک کوبیرشکی و شریکش کاترینا لوتجنس کشف کردند. آن‌ها با کمک یاکوپو ونروزی پشولینی معمار از استودیوی معماری آرکی‌لوپ شروع به بازسازی این ساختمان سنگی ۸۰۰ ساله کردند. 

2

این تیم با هدف حفظ جذابیت تاریخی و تا حد امکان ویژگی‌های اصلی، کف‌های چوبی و آجرکاری‌های سفالی و تیرهای سقف خود ساختمان را در کنار جزئیات برنجی، آهنی و سنگی حفظ کردند. 

این تیم از صنعتگران محلی در بازسازی این عناصر کمک گرفت و قطعات جدید را توسط هنرمندان و طراحان سراسر منطقه ادغام کرد. 

تیم هتل می‌گوید: «وُکابولو موسکاتلی سنگ‌تراش، آهنگر و نجار را با سرامیک‌ساز، کاشی‌ساز و نقاش گرد هم آورد و هتلی خلق کرد که در عین اجرای طرح‌های امروزی، ادای احترام به گذشته نیز هست». 

3

افزوده‌های جدید به این سازه شامل استخر شنای تراورتن می‌شود که رنگی متناسب با جنگل‌های اطراف و محوطه‌سازی مدیترانه‌ای فابیانو کروچانی دارد.

وُکابولو موسکاتلی ۱۲ سوئیت مهمان‌پذیر جادار دارد: هشت سوئیت در ساختمان اصلی و چهار سوئیت دیگر در اطراف محوطه‌های زمین‌آرایی‌شده که همگی به سبک اتاق‌های رهبانی هستند. 

4

هر یک از سوئیت‌ها شامل یک پالت رنگی منحصر به فرد و مجموعه‌ای از قطعات طراحی می‌شود، مانند یک وان حمام دو نفره مشکی تندیسی در یکی از تراس‌ها و تخت‌های مختلف دست‌ساز. 

سوئیت عروس شامل یک تخت سایبان گرد و یک باغ خصوصی می‌شود، در حالی که هر سوئیت اسپا، سونا و جکوزی اختصاصی دارد.

5

کاشی‌های لعاب‌دار دست‌ساز از شرکت محلی اومبریانی کوتو اِتروسکو حمام‌ها را زیبا کردند و بافت آن‌ها با سنگ‌کاری خشن دیوارهای ضخیم ساختمان تضاد دارد.

بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در سرتاسر اومبریا به اقامتگاه‌هایی برای مهمانان تبدیل شده‌اند، از خانه‌های تعطیلات دورافتاده مانند برج مراقبت تورّه دی موراوُلا گرفته تا املاک روستایی گسترده‌ای مانند کاستلّو دی رِسکیو. 

چندین صومعه در ایتالیا نیز به شکل هتل بازسازی شدند، از جمله صومعه آرکس ویوِندی نزدیک دریاچه گاردا.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید