(تصاویر) «غار» مدرن و جذابی که معماران ژاپنی در جنگل ساخته‌اند

(تصاویر) «غار» مدرن و جذابی که معماران ژاپنی در جنگل ساخته‌اند

یک سازه صدفی شکل بزرگ در میانۀ محیطی طبیعی خودنمایی می‌کند. چیزی شبیه یک غار جمع و جور و کاملا مدرن که یک استراحتگاه عالی در وسط جنگل را شکل داده است.

کد خبر : ۱۸۶۷۰۴
بازدید : ۳۰۹۹

فرادید| درون این ساختار صدف طور، طبقات، فضاهای جداکننده دیوارها و اتاق‌های مبله وجود دارد. مناظر اطراف تصویری شبیه یک فیلم علمی‌تخیلی را تداعی می‌کنند که در آن، محلی‌ها در درون یک فضاپیمای متروکه ساکن می‌شوند و با گذشت زمان، درختان شروع به رشد می‌کنند و فضاپیما را احاطه و آن را با منظره پیرامون هماهنگ می‌کنند. 

به گزارش فرادید، معماران این سازه با آرزوی ساخت مکانی که در طول سالیان متمادی به طور مکرر اشغال شود و در عین حال با طبیعت هماهنگ باشد، به این سازه صدفی بزرگ که بالای سطح زمین شناور است رسیدند. 

1

همگام بودن با طبیعت، نه به معنای تسلیم شدن در برابر آن، بلکه به معنای همزیستی با آن است. در واقع مبهم گذاشتن مرز بین زندگی انسان و طبیعت، یک فضیلت ژاپنی است که سازندگان این ویلا آن را کاملا در نظر داشته‌اند.

A

با ظهور شینکانسِن (راه‌آهن پرسرعت)، کاروئیزاوا فقط یک ساعت و ۱۰ دقیقه با توکیو فاصله دارد. بنابراین رفتن به کاروئیزاوا برای آخر هفته، امروزه به یک امر عادی تبدیل شده است. به همین دلیل است که اهمیت ساخت ویلاهای سازگار با طبیعت نیز امروزه در ژاپن بیشتر احساس می‌شود. زیرا اگر ویلاسازی بخواهد بدون توجه به حفظ طبیعت پیش برود، خیلی زود دیگر اثری از آن چیزی که ویلا به خاطرش ساخته شده باقی نخواهد ماند!

5

سیستم کنترل مرکزی این ویلا، تمامی تجهیزات مکانیکی و الکتریکی را با سه دکمه مدیریت می‌کند. علاوه بر این، قفل بیومتریک و سیستم امنیتی سبب کاهش اضطراب و استرس در مدیریت ایمنی خانه می‌شود. نصب سیستم سفارشی گرمایش از کف، استفاده از انرژی گرمایی برای جلوگیری از مشکل تخلیه زهکشی در مناطق سردسیر را به حداقل رسانده است.

6

فرض بر اینست که اسکلت ساختمان به مرور زمان با محیط اطراف خود یکی می‌شود. یعنی گیاهان می‌توانند نمای بتن بیرونی را بپوشانند و ساختمان را به یک پناهگاه جذاب جنگلی تبدیل کنند.

B

تمام خروجی‌های هوا و دود و بخار زیر قاب پنجره نصب شده‌اند و اجازه می‌دهند هوا به بیرون از پنجره تراس عبور کند. علاوه بر این، با ساخت پنجره‌های غیرثابت، سعی شده تهویه طبیعی به حداکثر برسد. شاید در یک نگاه، بیضی بودن، استفاده بیهوده از فضا به نظر برسد، اما قرار دادن مبلمان در نیمه پایینی استوانه بیضی، استفاده کاربردی از فضا را به حداکثر می‌رساند.

C

مواقعی که کسی که در خانه نیست، اگر دما به نقطه انجماد کاهش یابد، یک سیستم خودکار زیر کفپوش، ضدیخ خود را فعال می‌کند. از آنجا که سیستم ابتدا فضای لوله‌کشی را گرم می‌کند، در نتیجه، ضدیخ با کاهش چشمگیر انرژی فعال می‌شود. این سیستم با افزودن یک درایو رطوبت‌زدایی و تهویه سفارشی شده، که در طول سال به طور خودکار کار می‌کند. کارایی این سیستم بسیار چشمگیر است.

D

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید