کارلوس آلکاراس؛ اعجوبه تنیس جهان

کارلوس آلکاراس؛ اعجوبه تنیس جهان

سپتامبر گذشته آلکاراس برنده گرند اسلم شد و پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی باشگاهی کوئین در آخر هفته گذشته به ویمبلدون خواهد رفت.

کد خبر : ۱۴۰۲۶۷
بازدید : ۲۵۸

کارلوس آلکاراس (Carlos Alcaraz) تنیس باز جوانی که از سن ۱۰ سالگی اسپانسر داشته را می‌توان جانشین رافائل نادال دانست. او تابستان سال گذشته توانست لقب جوان ترین مرد شماره یک تاریخ را از آن خود کند و به‌طور قطع در ویمبلدون تهدیدی جدی برای نواک جوکوویچ خواهد بود.

سپتامبر گذشته آلکاراس برنده گرند اسلم شد و پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی باشگاهی کوئین در آخر هفته گذشته به ویمبلدون خواهد رفت.

بااستعداد و خوش آتیه

آلکاراس تنیس را از باشگاه رئال سوسیداد دکمپو دمورسیا آغاز کرد؛ جایی که وقتی او چهار ساله بود، پدرش در آن مدیریت آکادمی تنیس را بر عهده داشت.

کیکو ناوارو، مربی تنیس، درباره اولین باری که بازی تنیس کارلوس آلکاراس را دید می‌گوید: «او تنیس را با پدرش شروع کرد. یک روز پدرش از من خواست تا بازی‌ کارلوس را ببینم. این بچه در چهار، پنج سالگی واقعا تماشایی بود.»

نگاهی به افتخارات کارلوس آلکاراس؛ تنیس باز ۲۰ ساله بااستعداد

او به گاردین گفت: «از وقتی خیلی کوچک بود می‌دانستم که استعداد فوق العاده‌ای دارد. نمی‌گویم که فکر می‌کردم مرد شماره یک جهان می‌شود اما می‌دانستم که یک بازیکن واقعا خوب و متفاوت در دستانم دارم.»

عشق او به تنیس از پدرش که او هم کارلوس نام دارد نشأت گرفت. او یکی از ۴۰ تنیسور برتر اسپانیا در زمان خود بود اما قدرت مالی لازم برای دنبال کردن این ورزش به عنوان یک حرفه‌ای را نداشت بنابراین به مربی و سپس مدیر تنیس تبدیل شد.

سروصداها پیرامون آلکاراسِ جوان زمانی شروع شد که او تنها ۱۶ سال داشت. او اولین بازی خود را در قرعه کشی اصلی انجمن تنیس حرفه‌ای (ATP) در مسابقات آزاد ریو انجام داد. آلکاراس در دور دوم مقابل فدریکو کوریا شکست خورد اما از همانجا مردم متوجه استعداد او در تنیس شدند.

 

یک سال بعد او به جوان‌ترین فردی تبدیل شد که در مسابقات آزاد استرالیا شرکت می‌کرد. آلکاراس سپس با شکست آدریان مانارینو در اوپن مادرید، رکورد نادال در سال ۲۰۰۴ را که جوان‌ ترین برنده این رقابت بود، شکست.

موفقیت او در یواس اوپن (رقابت های تنیس آزاد آمریکا) در سال گذشته او را تا شماره یک جهان پیش برد و به جوان ترین بازیکنی تبدیل کرد که تا به حال این جایگاه را اشغال کرده است. او پس از موفقیت در فلاشینگ مدوز (محل برگزاری تورنمت) نوشت: «هرگز فکر نمی‌کردم در ۱۹ سالگی به چنین چیزی برسم. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. این چیزی است که از کودکی رویایش را داشتم، از وقتی که بازی تنیس را شروع کردم. بلند کردن این جام برایم فوق العاده است.»

اسپانسر شدن در ۱۰ سالگی

با رسیدن به ۱۰ سالگی، حامیان مالی در تلاش بودند تا آلکاراس را به دست آورند. شرکت فرانسوی تجهیزات ورزشی بابولا (Babolat) در سال ۲۰۱۳ او را به استفاده از راکت های خود دعوت کرد. دو سال بعد برند نایک (Nike) همکاری خود را با او آغاز کرد و با آلکاراس قراردادی حرفه ای به ارزش یک میلیون پوند امضا کرد.

ساعت رولکس (Rolex) نیز سال گذشته وارد تبلیغات از طریق این ستاره تنیس شد و او را به عنوان سفیر برند خود معرفی کرد. شرکت خودروسازی بی ام دبلیو (BMW) به آلکاراس یک ماشین هدیه داد و او با لباس زیر برای کلوین کلین (Calvin Klein) ژست گرفت.

او جوان ترین ورزشکاری است که این برندها تا به حال از او حمایت کرده‌اند. حدود ۴ میلیون پوند از درآمد ۸.۶ میلیون پوندی آلکاراس در سال گذشته به دلیل فعالیت های تجاری‌اش بوده است.

داستان عاشقانه

با وجود اینکه آلکاراس زندگی‌اش را وقف تنیس کرده، اما برای یافتن عشق هم وقت داشته است. ماریا گونزالس گیمنز که گمان می‌رود ۲۳ ساله باشد، زن مورد علاقه اوست که او هم تنیس باز است. ماریا در اینستاگرام ۱۲ هزار دنبال کننده دارد

با این حال این دو از به اشتراک گذاشتن جزئیات رابطه عاشقانه خود در شبکه های اجتماعی خودداری می‌کنند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید