سرنا ویلیامز چقدر ثروت دارد و آن را از چه طریقی به دست آورده است؟

سرنا ویلیامز چقدر ثروت دارد و آن را از چه طریقی به دست آورده است؟

سرنا ویلیامز طی دوران فعالیت ورزشی اش که از سن اندک ۱۴ سالگی آغاز شد، توانست ۸ بار به نفر شماره یک تنیس دنیا بدل شود و در مجموع ۹۴ میلیون دلار جایزه ی نقدی از مسابقات خود دریافت کند که این مقدار بیش از هر تنیسور زن دیگری بوده است. او بارها قهرمان مهم ترین مسابقات تنیس دنیا شد و چندین مدال طلای المپیک نیز در کارنامه ی ورزشی خود دارد.

کد خبر : ۱۸۴۶۳۷
بازدید : ۶۱۱

سرنا ویلیامز ۴۲ ساله، یکی از موفق ترین و مشهورترین تنیسورهای زن تاریخ، گرچه از سال ۲۰۲۲ خود را بازنشسته کرده، اما همواره نمادی از اراده، سرسختی و موفقیت بوده است.

او طی دوران فعالیت ورزشی اش که از سن اندک ۱۴ سالگی آغاز شد، توانست ۸ بار به نفر شماره یک تنیس دنیا بدل شود و در مجموع ۹۴ میلیون دلار جایزه ی نقدی از مسابقات خود دریافت کند که این مقدار بیش از هر تنیسور زن دیگری بوده است. او بارها قهرمان مهم ترین مسابقات تنیس دنیا شد و چندین مدال طلای المپیک نیز در کارنامه ی ورزشی خود دارد.

در ادامه مروری بر ثروت سرنا ویلیامز و منابع آن خواهیم داشت.

همکاری های تبلیغاتی

قراردادهای تبلیغاتی سرنا ویلیامز سهم زیادی در ثروت او دارند.

سرنا در سال ۲۰۰۳ با امضای قراردادی ۵۵ میلیون دلاری با شرکت نایکی تاریخ ساز شد. این همکاری تا سال ها ادامه یافت، تا حدی که شرکت نایکی در سال ۲۰۲۲ ساختمان یکی از دفاتر خود در آمریکا را به نام سرنا نامگذاری کرد.

در سال ۲۰۲۱ سرنا در آگهی تبلیغاتی پرهزینه ای برای سرویس استریمینگ DirecTV شرکت کرد، اما رقم دقیق درآمد او از این همکاری تبلیغاتی روشن نیست. این آگهی تبلیغاتی حال و هوایی شبیه به فیلم مشهور «ماتریکس» داشت و سرنا در آن لباس شخصیت سینمایی معروف «زن شگفت انگیز» را به تن داشت.

به گفته ی مدیر بازاریابی سرویس DirecTV، این پرهزینه ترین کمپین تبلیغاتی این سرویس از سال ۲۰۱۵ تا آن زمان بود که در آن ۱۶۴/۶ میلیون دلار صرف تبلیغات شده بود.

سرمایه گذاری در حوزه ی املاک

سرنا در سال ۲۰۱۷ با خرید عمارتی در شهر بورلی هیلز ِ ایالت کالیفرنیا، دست به اقدام هوشمندانه ای زد. خرید این خانه ی جدید برای ۶/۲ میلیون دلار هزینه برداشت. این عمارت نزدیک به ۵۵۷ متر مربع مساحت دارد و از ۵ اتاق خواب و ۶ حمام و دستشویی برخوردار است. او در این خانه با چهره های مشهوری همچون بریتنی اسپیرز، جنیفر لوپز و گوئن استفانی همسایه است.

سرنا که به تسلطش بر زبان فرانسه شهره است، آپارتمانی هم در پاریس با منظره ی رو به برج ایفل دارد. گرچه این آپارتمان تنها ۲ اتاق خواب دارد، اما او و شریک زندگی اش، الکسیس اوهانسان و دخترشان الکسیس جونیور، آن را به اندازه ی کافی بزرگ و مجلل می دانند.

او همچنین در سال ۲۰۱۵ در جنوب ایالت فلوریدا خانه ای ۱/۲۵ هکتاری به مبلغ ۲/۴ میلیون دلار خریداری کرد. این خانه مجهز به استخر و سالن اسپا نیز هست.

سرنا و خواهر دوقلویش ونوس ویلیامز که او یک تنیسور است، زمانی باهم در عمارتی در جنوب ایالت فلوریدا زندگی می کردند که ان را در سال ۱۹۹۸ به مبلغ ۶۰۰ هزار دلار خریداری کرده بودند. آن ها ۲۰ سال بعد این خانه را به قیمت ۲/۵ میلیون فروختند.

سرنا همچنین در سال ۲۰۰۶ در لس آنجلس خانه ای به مبلغ ۶/۶۲ میلیون دلار خریداری کرد که در سال ۲۰۱۹ آن را به قیمت ۸/۱ میلیون دلار فروخت.

ثروت سرنا ویلیامز

ثروت سرنا ویلیامز تا سال ۲۰۲۴ به عنوان یکی از موفق ترین و شناخته شده ترین تنیسورهای زن دنیا، به لطف همکاری های تبلیغاتی، سرمایه گذاری های تجاری و جوایز نقدی مسابقات، حدود ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

سرنا در سال ۲۰۲۱ با کسب درآمدی ۴۵/۳ میلیون دلاری توانست در فهرست ۵۰ تایی پردرآمدترین ورزشکاران آن سال دنیا رتبه ی سی و یکم را از آن خود سازد. او از جهت درآمد ناشی از قراردادهای تبلیغاتی، در رتبه ی دهم قرار داشت.

بیشتر درآمد سرنا در سال ۲۰۲۱ از همکاری های تبلیغاتی اش بود. و حالا که خود را از ورزش بازنشسته کرده، درآمد او دیگر صرفاً از منابع غیر ورزشی نشأت می گیرد.

منبع: روزیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید