هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۶

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۶

باتوجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران امروز ۲۷ آبان ماه در برخی استان‌های جنوبی کشور بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۰۹۱۸
بازدید : ۶۵۴۵

فرادید | براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی ایران، امروز پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه و جمعه در برخی نقاط هرمزگان، تنگه هرمز و جزایر واقع در خلیج فارس، بوشهر، فارس و ارتفاعات شرقی کهگلیویه و بویراحمد و جنوب غرب اصفهان بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات کرمان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود

همچنین از امروز تا شنبه با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

به گزارش فرادید؛ از اواخر وقت شنبه سامانه بارشی از نوار غربی وارد کشور شده و برخی از نقاط شمال غرب، غرب و جنوب غرب را در بر می‌گیرد.

گستره فعالیت این سامانه بارشی یکشنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دوشنبه با گسترش و تقویت این سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در سواحل دریای خزر و برخی از نقاط شمال شرق خواهد بود.

روز سه‌شنبه از شدت فعالیت این سامانه بارشی در مناطق ذکر شده کاسته و از اواخر وقت همین روز از مرز‌های شمال شرقی از کشور خارج خواهد شد و پیامد فعالیت این سامانه بارشی در کشور بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

باید خاطر نشان کرد که طی روز‌های پنجشنبه و جمعه تنگه هرمز مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا قسمتی ابری و مه آلود گاهی غبار محلی در بعدازظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۰ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی شنبه صاف و غبار محلی، در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا بندرعباس با دمای ۳۲ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و قزوین با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید