قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران

قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران

هم اکنون عرضه فایل نوساز و کم سن و سال نیز در بازار معاملات مسکن وجود دارد، اما سهم عمده عرضه، مربوط به واحد‌های مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال است.

کد خبر : ۱۰۱۴۸۷
بازدید : ۷۱۶۰

اطلاعات دریافتی از تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده به بازار معاملات خرید و فروش واحد‌های مسکونی در شهر تهران، جنس غالب عرضه به این بازار در روز‌های اخیر را نشان می‌دهد.

تحقیقات در این باره نشان می‌دهد در روز‌های اخیر عمده واحد‌هایی که به بازار معاملات مسکن با نیت فروش به متقاضیان عرضه شدند واحد‌های مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال بودند.

از آنجا که میانگین قیمت این واحد‌ها در مقایسه با واحد‌های مسکونی نوساز و کم سن وسال فاصله نسبتا زیادی دارد این گروه از واحد‌های مسکونی دست کم طی سه سال گذشته متقاضیان زیادی برای خرید نسبت به واحد‌های با عمربنای کمتر یا آپارتمان‌های نوساز و کلید نخورده داشته است.

هم اکنون عرضه فایل نوساز و کم سن و سال نیز در بازار معاملات مسکن وجود دارد، اما سهم عمده عرضه، مربوط به واحد‌های مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد علت افزایش فایل‌های با عمربنای بیش از ۱۰ سال و بعضا بیش از ۱۵ سال در بازار معاملات مسکن شهر تهران در روز‌های اخیر، افزایش تقاضا برای تبدیل به احسن واحد‌های مسکونی است. در حالی که طی یکی دو ماه گذشته حضور متقاضیان تبدیل به احسن واحد‌های مسکونی در بازار معاملات مسکن شهر تهران افزایش یافته است، این موضوع منجر به افزایش عرضه واحد‌های مسکونی با عمربنای بالا در بازار ملک شده است.

فروشنده‌های این آپارتمان‌ها افرادی هستند که قصد دارند بعد از فروش واحد‌های خود که عمربنای بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال دارند اقدام به خرید واحد دیگری با عمربنای پایین‌تر کنند. از این رو طی روز‌های اخیر تعداد فایل‌های با عمربنای بالا در بازار معاملات مسکن شهر تهران افزایش یافته است.

همین موضوع باعث شده است میانگین سطح قیمت این فایل‌ها در محدوده متعارف یا حتی کمتر از عرف منطقه‌ای که در آن واقع شده اند، قرار بگیرد.

دیروز نیز حجم قابل‌توجهی از عرضه صورت گرفته به بازار معاملات مسکن شهر تهران در مناطق مختلف مربوط به این واحد‌های مسکونی بود. اطلاعات برخی از فایل‌هایی که روز گذشته به بازار معاملات مسکن شهر تهران در مناطق مختلف عرضه شده در جدول زیر درج شده است.

قیمت آپارتمان‌

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید