اعلام جزئیات یارانه جدید؛ افراد فاقد خودرو یارانه بنزین می‌گیرند؟!

اعلام جزئیات یارانه جدید؛ افراد فاقد خودرو یارانه بنزین می‌گیرند؟!

در طرح جدید سهمیه بنزین حذف می‌شود و مبلغ یارانه آن به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. خانوار‌هایی که خودرو دارند می‌توانند از این یارانه برای خرید بنزین استفاده کنند و خانوار‌های فاقد خودرو این یارانه را به شکل دیگری استفاده کنند.

کد خبر : ۱۰۱۹۱۷
بازدید : ۷۴۶۵

دولت قرار است روند سهمیه‌بندی بنزین را تغییر دهد و سهمیه بنزین به جای خودرو به افراد تعلق بگیرد. بر این اساس به زودی افرادی که خودرو ندارند هم یارانه بنزین می‌گیرند. اما این یارانه به صورت نقد است یا سهمیه بنزین؟

سخنگوی دولت در گفتگوی تلویزیونی جزئیات جدیدی از تغییر سهمیه بنزین اعلام کرد. به گفته او بعد از این، سهمیه بنزین هم به افرادی تعلق می‌گیرد که خودرو دارند و هم افرادی که فاقد خودرو هستند.

به گفته جهرمی در این طرح، دولت مبلغی را به عنوان یارانه بنزین به حساب سرپرستان خانوار‌هایی می‌ریزد که خودرو ندارند.

جهرمی در توضیح تغییر سهمیه‌بندی خودرو اعلام کرد که پیش از این سهمیه بنزین به خودرو‌ها تعلق می‌گرفت. اما در این شیوه، افرادی که خودرو دارند و یا افرادی که چندین خودرو دارند، از یارانه بنزین استفاده می‌کردند. اما افرادی که خودرو ندارند از این یارانه محروم بودند.

حالا دولت تصمیم گرفته که شیوه سهمیه‌بندی بنزین را تغییر دهد و سهمیه بنزین به جای خودرو به افراد تعلق بگیرد.

یارانه جدید در قالب سهمیه بنزین است یا یارانه نقدی؟

آنگونه که تاکنون اعلام شده قرار است سهمیه بنزین همه خودرو‌ها حذف شود و این سهمیه به افراد تعلق بگیرد. در این حالت افراد فاقد خودرو هم مشمول یارانه بنزین می‌شوند.

ما سوالی که وجود دارد این است که آیا قرار است سهمیه بنزین، در قالب بنزین به افراد داده شود و یا در قالب یارانه نقدی؟ جهرمی در پاسخ به این سوال گفت: در این طرح به مردم بنزین نمی‌دهیم. یارانه بنزین می‌دهیم.

یعنی این سهمیه در قالب بنزین نیست و به صورت نقدی به افراد پرداخت می‌شود. قرار است هر ماه یارانه بنزین به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. او در توضیح جزئیات یارانه جدید گفت: اکنون بنزین با دو قیمت آزاد و سهمیه‌ای عرضه می‌شود.

قیمت بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان است و بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان. در این حالت افرادی که خودرو دارند به ازای استفاده از هر لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومان یارانه از دولت می‌گیرند.

حالا در طرح جدید قرار است عده‌ای که خودرو دارند از این یارانه برای خرید بنزین استفاده کنند. اما افرادی که خودرو ندارند، از یارانه نقدی آن بهره ببرند.

بر اساس توضیحات سخنگوی دولت، در طرح جدید سهمیه بنزین حذف می‌شود و مبلغ یارانه آن به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. خانوار‌هایی که خودرو دارند می‌توانند از این یارانه برای خرید بنزین استفاده کنند و خانوار‌های فاقد خودرو این یارانه را به شکل دیگری استفاده کنند.

بر این اساس به نظر می‌رسد که دولت قرار است علاوه بر سه یارانه موعود-یارانه نقدی، معیشتی و بن‌کارت- یارانه چهارمی پرداخت کند با عنوان یارانه بنزین.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید