عیدی بازنشستگان چهارشنبه واریز می‌شود؟

عیدی بازنشستگان چهارشنبه واریز می‌شود؟

حتی اگر در جلسه این هفته نیز میزان عیدی بازنشستگان مشخص نشود، طبق وعده سازمان تامین اجتماعی به محض این که دولت مبلغ آن را اعلام کند، واریز می‌شود.

کد خبر : ۱۰۳۳۰۱
بازدید : ۱۲۱۰۲

براساس روال سال‌های قبل، عیدی بازنشستگان با حقوق بهمن ماه آن‌ها واریز می‌شود. پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در این ماه از ۲۰ تا ۳۰ بهمن ماه بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود.

معمولا همزمان با واریز حقوق بهمن ماه، عیدی‌ها نیز واریز می‌شود. اما در خصوص عیدی امسال هنوز مبلغی را اعلام نکرده‌اند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این خصوص می‌گوید: هنوز منتظریم هیئت دولت در این باره تصمیم گیری و تصویب کند. این آمادگی وجود دارد که این تعهد را در قبال بازنشستگان پس از تصویب، به نحو احسن انجام دهیم.

میرهاشم موسوی تاکید کرده که مشکلی در پرداخت عیدی امسال وجود ندارد. از آنجایی که میزان عیدی توسط هیات وزیران تعیین می‌شود، باید منتظر تصمیم جلسه آینده هیات دولت بود. هیات دولت در روز چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهد و به احتمال زیاد میزان عیدی مشخص می‌شود.

از آنجایی که از یک سو این جلسه با آغاز واریز حقوق بازنشستگان همراه است و از سوی دیگر مدیر عامل تامین اجتماعی اعلام کرده مشکلی برای پرداخت عیدی وجود ندارد، اگر در جلسه این هفته هیات دولت میزان عیدی بازنشستگان تعیین شود، این سازمان می‌تواند همزمان با حقوق عیدی آن‌ها را نیز واریز کند.

حتی اگر در جلسه این هفته نیز میزان عیدی بازنشستگان مشخص نشود، طبق وعده سازمان تامین اجتماعی به محض این که دولت مبلغ آن را اعلام کند، واریز می‌شود.

مبلغ عیدی بازنشستگان چقدر است؟

در خصوص مبلغ عیدی نیز گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد، اما برخی گمانه‌زنی‌ها روی مبلغ عیدی پارسال است. در سال گذشته به بازنشستگان مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی پرداخت شد. اما از آنجایی که میزان عیدی هر ساله افزایش می‌یابد، احتمالا میزان عیدی امسال بیش از ۱٫۵ میلیون تومان است.

در بودجه سال گذشته میزان عیدی ۱٫۳ میلیون تومان تعیین شد، اما دولت به این مبلغ ۱۵ درصد اضافه کرد. یک سناریو این است که همین ۱۵ درصد به مبلغ عیدی پارسال اضافه شود که حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می‌شود.

سناریو دیگر افزایش عیدی به میزان تورم است که البته سناریو ضعیفی است. تورم در حال حاضر ۴۲ درصد است، با افزایش ۴۲ درصدی مبلغ عیدی امسال دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    سالی یکبار میخوان یک عیدی به کسانی بدن که بیشتر عمرشان را زحمت کشیدن خدایی با این همه گرانی یک پیرمرد یا پیرزن که حالا نوه داره عروس داره داماد داره تو عید میان پیشش اینا با یک میلیون پانصد به کجای زخمشون بزنند چرا فکر آبروشون نیستین لااقل همان حقوقی که هر ماه میگیرند عیدیشونم همون حقوق یک ماهشون باشه

  • ناشناس ارسالی در

    اینجاست که میگویند سال به سال دریغ از پارسال . روحانی سال گذشته 16 بهمن عیدی رو پرداخت کرده بود ولی ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید