تأیید حکم قصاص برای قاتل وحید مرادی

تأیید حکم قصاص برای قاتل وحید مرادی

پس از تحقیقات تیم جنایی در سال ۹۷ مشخص شد که بیش از ۱۷ نفر در درگیری مرگبار برای قتل وحید مرادی حضور داشتند، اما یکی از زندانیان به نام سعید عامل این قتل بوده است.

کد خبر : ۱۰۳۳۴۴
بازدید : ۸۷۲۳

مرد جوانی که به اتهام قتل وحید مرادی - شرور معروف - تاکنون ۳ بار محاکمه شده، با رأی قضات دادگاه کیفری تهران به قصاص محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از سال ۹۷ با گزارش درگیری مرگبار میان چند زندانی در زندان رجایی‌شهر و قتل یکی از زندانیان به نام وحید مرادی آغاز شد.

پس از تحقیقات تیم جنایی مشخص شد که بیش از ۱۷ نفر در این درگیری حضور داشتند، اما یکی از زندانیان به نام سعید عامل این قتل بوده است.

بررسی سوابق کیفری سعید نشان داد وی اتهام سرقت مسلحانه از طلافروشی در لاهیجان و همچنین یک فقره قتل دیگر نیز در پرونده‌اش داشته که البته موفق شده بود در مورد قتل اول خود از اولیای دم رضایت بگیرد.

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده متهم به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. قضات دادگاه پس از بررسی پرونده و بازبینی فیلم درگیری در زندان حکم بر قصاص سعید دادند.

اما وقتی سعید به رأی صادره اعتراض کرد، پرونده به دیوان عالی کشور رفت و رأی نقض شد پس از محاکمه سعید و همدستانش برای بار دوم در دادگاه، قضات بار دیگر رای بر قصاص سعید دادند، اما این بار نیز دیوان عالی کشور حکم را نقض کرد و سعید برای سومین بار محاکمه شد. در ابتدای جلسه سوم ابتدا پدر، مادر، فرزند و همسر مقتول (به‌عنوان، ولی دم قهری فرزندش) خواستار قصاص متهم شدند.

پس از آن متهم به جایگاه رفت و با وجود اعترافاتش در دادسرا، دست داشتن در قتل را انکار کرد و گفت: وحید مرادی خودش را عقاب زندان می‌خواند و می‌گفت که همه باید به خواسته‌اش احترام بگذارند. روز حادثه وحید با نوچه‌هایش به‌سمت ما حمله کرد. ما در بند را بستیم که درگیری ایجاد نشود.

متهم ادامه داد: آن‌ها با آب جوش و چاقو حمله کردند و درگیری بالا گرفت سپس به زور وارد بند ما شدند و با چاقو و قمه دست‌ساز به ما حمله کردند، در این میان وحید کشته شد، اما من نقشی در قتل او را نداشتم.

به دنبال اظهارات متهم هیأت قضایی با اخذ آخرین دفاع از او برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و این بار نیز وی را به قصاص محکوم کردند. گفتنی است وحید مرادی از سال ۹۷ به اتهام قتل دوستش به زندان افتاده بود.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید