چاشنی تردید در بازار سهام

چاشنی تردید در بازار سهام

 با بازگشت دوباره خروجی پول حقیقی‌ها از بازار سهام، معاملات بازار سهام در روز چهارم با چاشنی تردید رو به رو شد.

کد خبر : ۱۰۴۷۲۶
بازدید : ۶۵۵۳

شاخص‌ها در بورس تهران دیروز مسیر متفاوتی را دنبال کرد؛ شاخص کل بورس با کاهش ۴.۵ هزار واحدی (معادل ۰.۳۱ درصد) در نقطه ۱.۴۱۴ میلیون واحد ایستاد. شاخص هم وزن بورس برخلاف شاخص کل بورس با افزایش ۲.۵ هزار واحدی (معادل ۰.۶۹ درصد) در نقطه ۳۶۲.۹ هزار واحد ایستاد.

فولاد، شتران، فملی، خودرو و کگل با بیشترین کاهش ارزش بازار، جزء سهم‌هایی بودند که شاخص کل بورس را نزولی کردند. البته شستا و جم هم جزء نماد‌هایی بودند که باعث شدند شاخص کل بورس ریزش کمتری را تجربه کند.

شاخص کل فرابورس هم با افزایش ۲۹۳.۴ واحدی در نقطه ۱۹.۰۵۳ هزار واحدی ایستاد. آریا، بپاس، زاگرس، صبا، شگویا و دماوند هم جزء نماد‌هایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل فرابورس داشتند. شاوان، اما جزء نماد‌هایی بود که با وجود ثبت بیشترین کاهش ارزش بازار در فرابورس، در معاملات امروز، نتوانست مانع از افزایش ادامه دار شاخص کل فرابورس شود.

استراتژی متفاوت حقیقی‌ها و حقوقی‌ها در بورس و فرابورس

ارزش کل معاملات دیروز بازار سهام ۷.۱۶ همت بود که سهم ارزش معاملات خرد سهام ۵.۵۷ همت به ثبت رسید که سهم نزدیک ۷۸ درصد کل معاملات را به خود اختصاص داد.

حقیقی‌ها البته در معاملات دیروز ۳۰۹.۷ میلیارد تومان را از بازار سهام و ۱۱۴.۸ میلیارد تومان را از صندوق‌های با درآمد ثابت خارج کردند. این در حالی بود که سرانه معامله حقیقی‌ها هم به نفع خریداران به ثبت رسید؛ به طوریکه سرانه خرید؛ ۳۱.۳ میلیون تومان در برابر سرانه فروش؛ ۲۹.۱ میلیون بود.

بررسی روند خروج و وردی پول‌ها از بازار سهام نشان می‌دهد، اگرچه در ابتدای معاملات جهت ورودی پول حقیقی‌ها صعودی بود، اما دیری نپایید که مسیر ورودی جای خود را به خروجی پول‌ها داد و در دقایق پایانی حتی شدت خروج پول‌ها از بازار سهام بیشتر شد.

بیشترین خروجی پول حقیقی‌ها از بازار سهام هم برای نماد‌های خساپا با ۴۶.۶ میلیارد تومان، شتران با ۳۷.۷ میلیارد تومان، شپنا با ۳۴.۹ میلیارد تومان، فولاد با ۳۱ میلیارد تومان، شبندر با ۱۹.۹ میلیارد تومان و پالایش با ۱۹.۲ میلیارد تومان بود.

نماد‌های دتوزیع با ۱۴.۶ میلیارد تومان، فرابورس با ۱۲.۷ میلیارد تومان و سمگا با ۷.۸ میلیارد تومان نیز برخلاف روند خروجی پول‌ها، شاهد ورودی پول حقیقی‌ها بود. حقوقی‌ها برخلاف حقیقی‌ها در نماد‌های خودرو، دانا، شستا، شتران و کسرا بیشترین موقیت خرید و در نماد‌های کمند، خگستر، تشاهد و خساپا بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

در معاملات دیروز، همچنین ارزش صف‌های خرید از ۲.۳۹ همت به ۷۶۴.۸ میلیارد تومان نزول کرد و ارزش صف‌های فروش از ۲۵.۱ میلیارد تومان به ۱۰۳.۷ میلیارد تومان رسید. این در حالی بود که در معاملات تعداد نماد‌های دارای صف خرید؛ ۱۷۳ نماد در برابر تعداد نماد‌های دارای صف فروش؛ ۴۳ نماد بود.

بررسی روند تعداد نماد‌های دارای صف خرید و فروش نشان میدهد، فاصله میان آن‌ها کاهش یافته، اما ارزیابی گویاتر از ارزش صف‌ها نشان داد که شدت کاهش فاصله‌ها در میانه و پایان معاملات دیروز بازار سهام با سرعت بیشتری دنبال شد.

کدام سهم‌ها در بورس ۵ درصد سود دادند؟

بیشترین نسبت حجم به شناوری نیز برای نماد مفاخر با ۹.۷ درصد بود. در معاملات دیروز توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی در بازار اول فرابورس شاهد تشکیل صف فروش سبک بود. قیمت پایانی مفاخر نشان از افت ۳.۴ درصدی قیمت سهم داشت.

در معاملات بورس، دو نماد وساپا، و دتماد با ۵ درصد بیشترین افزایش قیمت و خزامیا با ۴.۲۲ درصد بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد. بیشترین حجم معاملات هم برای شستا، خگستر، خساپا، خودرو، وتجارت، خپارس و شتران بود. برترین گروه‌های صنعت از لحاظ ارزش معاملات هم برای خودرو، فرآورده نفتی و بانک‌ها بود.

در معاملات فرابورس نیز دتوزیع با ۴.۹۸ درصد بیشترین افزایش قیمت و شاوان با ۴.۴۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد. بیشترین حجم معاملات امروز هم در فرابورس برای نماد‌های کرمان، تجلی، کارا، سمگا و فرابورس بود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید