جنجال مرغ سوخاری گیاهی

جنجال مرغ سوخاری گیاهی

مصرف میلیاردی مرغ به شکل سوخاری و کنتاکی و البته تمایل برخی گیاهخواران به تکرار تجربه خوشایند خوردن مرغ سوخاری یک شرکت بریتانیایی را به فکر تولید مرغ سوخاری گیاهی انداخت. محصولی که البته با انتقاد روبرو شد.

کد خبر : ۱۰۵۰۸۳
بازدید : ۹۱۴۰

اولین مرغ سوخاری ساختگی و گیاهی با استخوان‌هایی مصنوعی وارد قفسه‌های سوپرمارکت‌های بریتانیا شد. این اتفاق، اما جنجال‌هایی را برانگیخت، زیرا برخی از وگان‌ها (گیاهخواران) می‌گویند که این محصول غذایی کمی بیش از حد واقعی است.

یک چوب نیشکر سخت نقش استخوان ران مرغ را به عهده گرفته و جک فروت به دلیل بافت و طعمی که در دهان دارد به یکی از پایه‌های اصلی محصولات گوشتی مصنوعی تبدیل شده است. شرکت مبدع این غذا معتقد است که «عناصر گوشتی که در خوراک‌های حیوانی بسیار ذاتی به نظر می‌رسند را می‌توان هم از نظر طعم، هم از نظر تجربه و هم از نظر تأثیر بهبود بخشید».

اگرچه برخی از مشتریان از ورود چنین محصولی به بازار صنایع غذایی شگفت‌زده شده‌اند، اما برخی نیز انتقاد کرده و معتقدند وگان‌ها با تجربه خوردن چیزی که بیش از حد آن‌ها را به یاد گوشت می‌اندازد، ناامید می‌شوند.

پیش از این نیز همبرگر‌های آبدار و تن ماهی بدون ماهی به بازار عرضه شده بود و این جک فروت چیکن جدید که از ترکیب جک فروت، قارچ، هویج و برخی ادویه‌ها و گیاهان مخفی ساخته شده اولین غذای گیاهی شبیه خوراک‌های حیوانی نیست.

رئیس شرکت بیف بلوم باروز، اذعان داشت که برخی از وگان‌ها ممکن است از واقع‌گرایی این محصول آزرده شوند، اما این شرکت مصمم است دوستداران گوشت را از وسوسه خوردن مرغ واقعی دور کند؛ او گفت: «ما می‌خواهیم محصولی بسازیم که نه تنها برای کره زمین بهتر است، بلکه می‌تواند به مردم نشان دهد که محصولات غیر گوشتی می‌توانند تجربه‌ای مشابه ایجاد کنند.»

سالانه میلیارد‌ها ران مرغ سوخاری خورده می‌شود؛ تنها در آخرین هفته مسابقات فوتبال آمریکایی ۳۵۰ میلیون مرغ مصرف می‌شود. همین امر باعث شده اشتیاق زیادی برای جایگزینی محصولات وگان وجود داشته باشد و این اتفاق تغییر بزرگی ایجاد خواهد کرد.

مترو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید