آیتو ام ۵؛ شاسی بلند جدید هواوی

آیتو ام ۵؛ شاسی بلند جدید هواوی

ام ۵ به عنوان اولین محصول آیتو در دسامبر سال گذشته میلادی معرفی شد. این خودرو اشتراکات زیادی با اس اف ۵ سیرس دارد و البته بروزرسانی‌های مهمی را نیز در بخش طراحی و فناورانه‌ها ارائه می‌دهد.

کد خبر : ۱۰۵۶۹۲
بازدید : ۴۹۷۸

در آوریل سال گذشته میلادی، هواوی طی همکاری با یک خودروساز چینی به نام Seres از کراس اووری جدید رونمایی کردند تا تبدیل به اولین خودرویی شود که توسط هواوی به فروش می‌رسد. اما در نهایت پس از چندماه فعالیت‌های خودرویی کمپانی هواوی تحت یک برند دیگر با نام AITO شکل جدیدی به خود گرفت.

ام ۵ به عنوان اولین محصول آیتو در دسامبر سال گذشته میلادی معرفی شد. این خودرو اشتراکات زیادی با اس اف ۵ سیرس دارد و البته بروزرسانی‌های مهمی را نیز در بخش طراحی و فناورانه‌ها ارائه می‌دهد.

قیمت مدل ۲۰۲۲ این خودرو در بازار چین از حدود ۳۹ هزار دلار کلید می‌خورد و در بالاترین آپشن به ۵۱ هزار دلار نزدیک می‌شود.

در ادامه نگاهی به مشخصات ام ۵ خواهیم داشت:

طراحی و ابعاد

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۷۷۰ میلیمتر در طول، ۱۹۳۰ میلیمتر در عرض و ۱۶۲۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور‌های آن نیز برابر با ۲۸۸۰ میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین ۱۵۰ میلیمتر محاسبه شده است.

وزن خالص با توجه به تریم ۲۲۲۰ و ۲۳۳۵ کیلوگرم مورد اشاره قرار گرفته است. رینگ‌های آلومینیومی در اندازه ۱۹ و ۲۰ اینچی ارائه می‌شوند.

آیتو ام ۵ طراحی زیبا و قابل قبولی را ارائه می‌دهد، اما قطعا بخش بخش این طراحی متعلق به کمپانی تولید کننده آن نیست و کپی برداری شده است. برای نمونه ردپای محصولات آئودی را کاملا می‌توان احساس کرد. دستگیره درب‌ها دارای سیستم پاپ-آپ هستند که به شکل گیری بدنه‌ای یکپارچه در نمای جانبی کمک می‌کند.

پیشرانه آی سی ائی

در بخش پیشرانه نیز با توجه به حضور نام هواوی انتظار یک فناورانه الکتریکی را داریم، اما ام ۵ ترکیب جالبی را ارائه می‌دهد، زیرا یک تپنده ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی ۱۲۵ اسب بخاری دارد که البته نقشی در به حرکت درآوردن چرخ‌ها ندارد بلکه به عنوان ژنراتور در خدمت قوای الکتریکی سیستم است. به این نوع از پیشرانه ICE می‌گویند.

اینجا تنوع تریم در قدرت موتور‌های الکتریکی شکل می‌گیرد، بدین ترتیب که نمونه پایه با تک موتور الکتریکی ۲۰۳ کیلوواتی برابر با ۲۷۲ اسب بخار خروجی، تریم میان رده با ۲ موتور ۳۱۹ کیلوواتی برابر با ۴۲۸ اسب بخار و تریم پرچمدار با ۲ موتور الکتریکی برابر با ۴۹۶ اسب بخار خروجی دارد.

توسعه بخش‌های الکترونیک و سیستم سرگرمی این محصول کاملا برعهده هواوی بوده است.

تریم پرچمدار از بسته باتری ۴۰ کیلووات ساعت استفاده می‌کند که برای پیمایش ۱۵۰ کیلومتر در حالت الکتریکی خالص کافی است. خودرو طی ۴.۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر تریم میان رده برابر با ۴.۸ ثانیه و برای نمونه تک موتور الکتریکی برابر با ۷.۱ ثانیه است.

زمانی که انرژی باتری تمام شود این خودرو بدون مشکل می‌تواند ۹۰۰ کیلومتر را طی کند، زیرا موتور درون سوز انرژی مورد نیاز بخش الکتریکی را تامین می‌کند. ظرفیت باک این خودرو نیز برابر با ۵۶ لیتر اعلام شده است.

کابین

فضای داخل کابین ام ۵ بسیار باکیفیت و البته کاملا فناورانه طراحی شده است. مخاطب همان ابتدا جذب نمایشگر‌های کنسول اصلی می‌شود که یکی برای اطلاعات کیلومتر و دیگری به منظور دسترسی تنظیمات سیستم سرگرمی انتخاب شده است. تراکم پیکسلی این نمایشگر‌ها در حدی است که یکی از بهترین تجربه‌ها در این بخش را برای کاربران خود به همراه خواهد داشت. اینجا از اکوسیستم هوشمند هارمونی هواوی نیز استفاده شده است.

از دیگر امکانات کابین می‌توان به: سیستم تهویه اتوماتیک با دسترسی اختصاصی برای ردیف عقب، استارت دکمه ای، درب صندوق عقب باز/بسته بدون دخالت دست، نمایشگر هداپ، نورپردازی هوشمند داخلی با پایه ۱۲۸ رنگ، پشتیبانی از فرمان‌های صوتی، شارژر بی سیم، بلوتوث، یو اس بی A و پورت تایپ-سی، تنظیم الکتریکی صندلی سرنشین به همراه حافظه، استراحتگاه دست برای هر دو ردیف، پاور ویندوز ردیف عقب و جلو، اسکاری روف، آینه‌ها با تنظیم الکتریکی/حافظه/گرم کن/تاشوی خودکار/ریورز، سنسور باران، برف پاک کن عقب و ... اشاره کرد.

ایمنی

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک جلو و عقب،‌ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، ترمز اضطراری، پایداری الکترونیکی، سیستم پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی، نمایش نقاط کور دید راننده، هدلایت تطبیقی، نور پایین اتوماتیک، ایربگ، ایزوفیکس صندلی کودک و ... قابل اشاره هستند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید