خواص جادویی ارده شیره

خواص جادویی ارده شیره

ارده شیره دارای ویتامین‌های E، A، C و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

کد خبر : ۱۰۵۸۳۴
بازدید : ۹۳۴

ارده یک خوراکی پرچرب می‌باشد، اما چربی آن کاملا طبیعی و مفید می‌باشد، خوردن ارده شیره باعث پیشگیری از لخته شدن خون در بدن می‌شود و فشار خون و تنظیم فشار خون می‌شود.

ارده شیره دارای ویتامین‌های E، A، C و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. ترکیب شیره با ارده پلاکت خون را بالا می‌برد و بسیار مفید است برای کسانی که پلاکت خون پایینی دارند.

ارده شیره برای برخی مشکلات بدن دارای خواصی است. این مشکلات عبارتند از:

یبوست

ارده خاصیت ملین و مسهل دارد، کسانی که دارای یبوست مزاج هستند می‌توانند از ارده برای رفع مشک خود استفاده کنند.

مشکلات معده و روده

یکی از فواید مهم شیره انگور پاکسازی می‌باشد. خوردن شیره انگور موجب دفع اسید‌های غیر ضروری و اوره از بدن می‌شود، بنابراین باعث پاکسازی معده و روده از باقی مانده غذا‌ها می‌شود. شیره انگور موجب خونسازی می‌شود و همچنین ضد نفخ است و مخلوط آن با ارده خاصیتش را چندین برابر خواهد کرد.

چاقی

خوردن ارده کنجد می‌تواند اشتها را کم کرده و از پرخوری جلوگیری کند، اگر قصد لاغر شدن را داشته باشید می‌توانید یک تا نیم ساعت قبل از خوردن غذا یک تا دو قاشق غذاخوری ارده کنجد بخورید تا جلوی اشتهای کاذبتان گرفته شود و حواستان باشد که مصرف بیشتر آن نتیجه عکس خواهد داد.

اختلالات کلیه

از آنجایی که یکی از خواص شیره به ویژه شیره انگور، خاصیت پاک کنندگی آن است که می‌تواند به دفع اوره و اسید‌های مضر بدن و همچنین اختلالات کلیه کمک کند.

منبع: بهداشت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید