میوه‌های کنار جاده سرقتی است؟!

میوه‌های کنار جاده سرقتی است؟!

در حقیقت بخشی از سرقت میوه‌ها برای مصرف انجام می‌شود، اما بخش قابل توجهی توسط وانتی‌ها در کنار جاده به فروش می‌رسد. اکنون میوه نسبت به سال‌های گذشته به کالای ارزشمندی تبدیل شده و این روز‌ها هر قشری نمی‌تواند میوه بخرد.

کد خبر : ۱۰۷۷۴۵
بازدید : ۹۰۰

اتفاق عجیب این بار در بازار میوه رخ داده است. امسال هزینه‌های سربار تولید آنقدر افزایش قابل توجهی پیدا کرده که سرقت از باغات در ایران زیاد شده است.

میوه‌های نوبرانه به علت افزایش قابل توجه هزینه‌های تمام شده گران شد. رئیس اتحادیه بارفروشان با تائید این خبر گفت: امسال به دلیل گرانی‌ها سرقت میوه‌های نوبرانه از باغات شمال کشور و لواسان افزایش یافت.

بازار نوشت، اتفاق عجیب این بار در بازار میوه رخ داده است. امسال هزینه‌های سربار تولید آنقدر افزایش قابل توجهی پیدا کرده که سرقت از باغات در ایران زیاد شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد شلیل و گیلاس جز میوه‌های لوکس تابستان امسال است. در میدان مرکزی تهران هر کیلو شلیل با قیمت ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان، هر کیلو گیلاس با قیمت ۶۰ هزار تومان و هر کیلو آلبالو هم با قیمت ۳۰ هزار تومان به شکل عمده فروخته شده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران علت سرقت باغات میوه را فقر و کاهش قدرت خرید دانست.

مصطفی دارایی‌نژاد گفت: امسال به دلیل افزایش هزینه دستمزد و سبد، میوه گران شد این در حالی است که تولید میوه‌های نوبرانه امسال وضعیت رو به رشدی داشته است.

او توضیح داد: هر چند به دلیل افزایش عرضه، قیمت میوه‌های نوبرانه از این هفته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافت. به عنوان مثال اکنون هر کیلو زردآلو با قیمت ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. هفته گذشته هم هر کیلو گیلاس با قیمت ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد که اکنون به کیلویی ۶۰ هزار تومان رسیده است.

میوه‌های کنار جاده میوه‌های سرقتی است

در این میان علیرضا جعفری، عضو اتحادیه بارفروشان تهران به بازار گفت: امسال سرقت میوه از باغات بیشتر از سال‌های گذشته شده. علت این مساله افزایش فقر و کاهش قدرت خرید است.

او توضیح داد: بخشی از میوه‌های نوبرانه‌ای که در کنار جاده‌ها و اطراف شهر فروخته می‌شود میوه‌های سرقت شده از باغدار‌ها هستند که زیر قیمت فروخته می‌شوند.

جعفری بیان کرد: در حقیقت بخشی از سرقت میوه‌ها برای مصرف انجام می‌شود، اما بخش قابل توجهی توسط وانتی‌ها در کنار جاده به فروش می‌رسد. اکنون میوه نسبت به سال‌های گذشته به کالای ارزشمندی تبدیل شده و این روز‌ها هر قشری نمی‌تواند میوه بخرد.

پیش‌تر گزارش‌ها حاکی از این بود که مردم میوه را دانه‌ای می‌خرند و مصرف میوه نسبت به سال‌های اخیر کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید