قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۶

قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۴/۱۶

قیمت بیت کوین امروز ۱۶ تیرماه با ۲.۳۷ درصد افزایش نرخ به ۲۰,۴۹۷ دلار معادل ۶۴۸,۲۰۷,۳۷۶ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۸۴۹۰
بازدید : ۷۹۲

فرادید | نوسان قیمتی بیت کوین در کانال‌های ۱۹ و ۲۰ همچنان ادامه دارد. امروز ۱۶ تیرماه قیمت بیت کوین با افزایش ۲.۳۷ درصد به ۲۰,۴۹۷ دلار معادل ۶۴۸,۲۰۷,۳۷۶ تومان رسید.

پس از سقوط قیمتی که اوایل روز سه‌شنبه در بازار معاملاتی ایالات متحده مشاهده شد، بیت‌کوین، اتر و اکثر ارز‌های دیجیتال بزرگ شتاب بیشتری گرفتند و تا پایان ساعات کار بازار‌های سهام در منطقه سبز باقی ماندند.

به گزارش فرادید؛ بیت کویندر این لحظه با قیمتی در حدود ۲۰,۱۲۲ دلار دست به دست می‌شود و حدود ۱.۱۱% افت در ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد.

ارزش بازار بیت کوین نیز امروز به حدود ۳۸۱,۲۸۴ میلیارد دلار رسیده است. بزرگترین ارز رمزنگاری شده بازار طی یک ماه گذشته مرتباً تلاش کرده است مارک ۲۰ هزار دلاری را حفظ کند، ولی با اتمام ماه ژوئن (۹ تیر)، بدترین سه ماهه خود از سال ۲۰۱۱ تاکنون را پشت سر گذاشت.

شاخص ترس و طمع بازار ارز‌های دیجیتال روز سه شنبه با ۵ واحد افزایش به ۱۹ رسید و اکنون عدد ۱۸ را نشان می‌دهد و همچنان در محدوده "ترس شدید" باقی مانده است. به نظر می‌رسد سرمایه گذاران این روز‌ها بسیار محتاطانه عمل می‌کنند.

احتمال افزایش قیمت بیت کوین، تا محدوده ۲۱ هزار وجود دارد. البته این موضوع که آیا نمودار قیمتی می‌تواند مقاومت این محدوده را بشکند یا نه بستگی به حجم و پتانسیل بازار در آن لحظه خواهد داشت.

در تایم‌فریم ۱۵ دقیقه یک الگوی مثلث تشکیل شده است که روند پیش از تشکیل آن نزولی بوده. اگر این مثلث به بالا شکسته شود احتمال نیل به هدف ۲۱ هزار بالا است. اما باید توجه داشته باشید که به طور کلی مثلث الگوی ادامه دهنده بوده و کاهش تا محدوده ۱۹ هزار و ۷۰۰ نیز محتمل است.

موارد فوق تحلیل تکنیکال کوتاه‌مدت این نمودار است. در تایم‌فریم‌های میان‌مدت روند بازار کاملا رنج است و این روند رنج می‌تواند تا چند هفته دیگر نیز ادامه‌دار واقع شود.

در بلندمدت، اما سیگنال‌هایی که از نمودار برای بیت‌کوین دریافت می‌شود منفی است. البته اندیکاتور‌هایی نیز هستند که سیگنال افزایش قیمت می‌دهند، اما توجه داشته باشید اعتبار خطوط حمایت، مقاومت، روند و الگو‌ها از اندیکاتور‌ها بیشتر است.

به هر حال آر اس آی از جمله اندیکاتور‌هایی بوده که سیگنال مثبت می‌دهد. نمودار این اندیکاتور در سطح ۳۵ هزار قرار دارد که نشان‌دهنده اشباع فروش است. نمودار در تایم‌فریم روزانه و هفتگی در یک کانال نزولی و زیر خط مقاومت قرار دارد که با وجود شرایط فعلی افزایش قیمت خیلی منطقی و ممکن به نظر نمی‌رسد.

همینطور اخباری مبتنی بر رشد مطلوب‌تر اتریوم از بیت‌کوین در دست است که از لحاظ روانی می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سمت خرید اتریوم به جای بیت‌کوین سوق بدهند.

الکس کوپتسیکویچ (Alex Kuptsikevich)، تحلیلگر ارشد بازار FxPro، هر گونه رشد فعلی در بازار کریپتو را به خریداران خردی نسبت می‌دهد که قصد دارند در این بازار نزولی خرید کنند. وی معتقد است برای انتظار بهبودی وضعیت هنوز خیلی زود است.

بعد از پشت سر گذاشتن چندین اتفاق ناگوار در بازار کریپتو طی چند ماه اخیر، اکنون ناظران بازار با احتیاط به سرنوشت استخراج کنندگان بیت کوین چشم دوخته اند که در هفته‌های اخیر دارایی‌های رمزنگاری خود را نقد کرده اند و برخی ممکن است به زودی با مارجین کال مواجه شوند.

در هر صورت اگر بیت کوین نتواند منطقه مقاومت ۲۰,۵۰۰ دلاری را پاک کند، می‌تواند به حرکت نزولی خود ادامه دهد. حمایت فوری در سمت نزولی نزدیک به سطح ۱۹,۶۵۰ دلار است. این نزدیک به سطح ۷۶.۴% فیبوناچی اصلاحی است.

حمایت اصلی بعدی اکنون در نزدیکی سطح ۱۹,۵۰۰ دلار یا منطقه خط روند قرار دارد. بسته‌شدن به زیر منطقه حمایتی ۱۹,۵۰۰ دلاری می‌تواند فشار فروش را افزایش دهد. در مورد ذکر شده، ممکن است قیمت به سمت سطح ۱۸,۷۴۰ دلار کاهش یابد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید