قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۳

قیمت بیت کوین امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۳

قیمت بیت کوین امروز ۳ مردادماه با ۱.۲۳ درصد کاهش نرخ به ۲۲۲۵۳ دلار معادل ۷۲۴۸۰۲۴۶۳ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۸۹۵۹
بازدید : ۳۸۱

فرادید | حرکت صعودی بیت کوین متوقف شده است و همچنان در کانال ۲۲ هزار دلار قرار دارد. امروز ۳ مردادماه قیمت بیت کوین با کاهش ۱.۲۳ درصد به ۲۲,۲۵۳ دلار معادل ۷۲۴,۸۰۲,۴۶۳ تومان رسید.

در واقع باید گفت بیت کوین امروز نسبت به روز گذشته تغییر قیمت خاصی نداشته و با وجود فشار فروشی که شب گذشته ایجاد شد، وارد کانال ۲۱ هزار دلار نشد. هم اکنون نیز این ارز در حدود قیمت ۲۲,۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش فرادید؛ بیت کوین با ارزش بازار ۴۳۲ میلیارد دلاری طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۵ میلیارد دلار معامله شده است.

هفت روز گذشته برای این رمزارز اصلی به خوبی سپری شد. این دارایی دیجیتال در این مدت از افت هفته گذشته که قیمت آن را به زیر سطح ۱۹,۰۰۰ دلاری برساند، بهبود یافت و در روز دوشنبه به حدود سطح ۲۲,۰۰۰ دلاری رسید.

گاو‌ها کنترل بازار را حفظ کردند و بیت کوین را به سطوح قیمت بالاتری رساندند.. این امر در روز چهارشنبه با جهش قیمت این رمزارز پرچمدار به بالای سطح ۲۴,۰۰۰ دلاری دنبال شد. بدین ترتیب، این سطح به عنوان بالاترین قیمت بیت کوین طی یک ماه گذشته شناخته شد.

با این حال، شرایط به دنبال اعلام تسلا مبنی بر فروش اکثر موجودی BTC خود در سه ماهه دوم به دلیل فشار قرنطینه کووید-۱۹ در چین، تغییر کرد. در اثر این خبر، بیت کوین به سرعت واکنش نشان داد و ارزش آن، در عرض چند ساعت بالغ بر ۲۰۰۰ دلار سقوط کرد.

اخیرا اعلام شده که تعداد نهنگ‌های بیت کوین که دارای ۱۰ هزار بیت کوین یا بیشتر هستند، افزایش یافته که مشخص می‌شود این نهنگ‌ها در روز‌های افت قیمت در حال خرید بوده اند.

همچنین سایت گلسنود به عنوان یکی از منابع آماری بازار ارز‌های دیجیتال اعلام کرده که ۸۰ درصد از سرمایه در گردش بیت کوین در اختیار هولدر‌های بلند مدت است. این هولدرها، معامله گرانی هستند که در زمان افت قیمت از بیت کوین حمایت می‌کنند و در مقابل افت قیمت‌ها تسلیم نمی‌شوند.

ر چند روز اخیر، دامیننس بیت‌کوین روندی نزولی داشته و از سطح ۴۳٫۵درصد تا حدود ۴۲٫۳درصد افت داشته است. این میزان تقریبا برابر با زمانی است که بیت‌کوین حرکت صعودی خود را شروع کرد.

گفتنی است به نظر معامله‌گران، تغییرات این شاخص در روز‌های پیش رو می‌تواند تاثیر بسیاری در تحلیل آلت‌کوین‌ها و بیت‌کوین داشته باشد. در ادامه نیز توصیه می‌شود، فعالان بازار در چند روز آینده به این شاخص توجه بیشتری داشته باشند. افت بیشتر این شاخص و رشد بیشتر بیت‌کوین می‌تواند حرکات صعودی شدیدتری را در آلت‌کوین‌ها به همراه داشته باشد.

بیت‌کوین مقاومت‌های زیادی سر راه خود دارد، اصلی‌ترین مقاومت حال حاضر آن سطح ۲۴هزار و ۲۶۷ دلار است؛ اما فعلا گاو‌ها تلاش دارند تا بیت‌کوین را بالای سطح ۲۲هزار و ۵۰۰ دلار نگهدارند. اگر این گاو‌ها پیروز شوند، احتمال صعود دوباره بیت‌کوین به بالای ۲۳هزار دلار قدرت می‌گیرد.

در غیر این صورت اگر بیت‌کوین نتواند بالای ۲۲هزار و ۵۰۰ دلار خود را تثبیت کند، احتمال سقوط دوباره آن به زیر ۲۲هزار دلار وجود خواهد داشت.

پس از سقوط به زیر ۲۲هزار دلار، سطح مهم بعدی ۲۱هزار و ۳۹۰ دلار است که احتمال می‌رود بیت‌کوین با یک برخورد به آن نتواند به سطوح پایین‌تر سقوط کند. البته باید دید در روز‌های آینده بازار به چه سمتی می‌رود تا بتوان درست مشخص کرد که دیدگاه بیشتر معامله‌گران نسبت به روند بیت‌کوین چگونه است.

قیمت بیت کوین\

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید