راز طول عمر ژاپنی‌ها با خوردن برنج

راز طول عمر ژاپنی‌ها با خوردن برنج

در زمان‌های خیلی دور مردم ژاپن علاقه به خوردن برنج نداشتند، اما کم کم سنت خوردن برنج بین آن‌ها رواج پیدا کرد تا جایی که امروز به شدت به این ماده غذایی اهمیت می‌دهند و آن را یکی از وعده‌های اصلی خود می‌دانند.

کد خبر : ۱۰۸۹۹۱
بازدید : ۸۷۷

امروزه برنج در بین مردم ژاپن جزو وعده اصلی و رایج‌ترین غذا‌های آن هاست. علت برنج خوردن زیاد ژاپنی‌ها فواید فوق العاده برنج بر سلامت بدن می‌باشد.

در زمان‌های خیلی دور مردم ژاپن علاقه به خوردن برنج نداشتند، اما کم کم سنت خوردن برنج بین آن‌ها رواج پیدا کرد تا جایی که امروز به شدت به این ماده غذایی اهمیت می‌دهند و آن را یکی از وعده‌های اصلی خود می‌دانند.

در این قسمت قصد داریم چند علت را به شما معرفی کنیم که برنج را به یک ماده اصلی در وعده غذای ژاپنی‌ها تبدیل کرده است و طرز فکر پشت آن را مورد بررسی قرار دهیم.

۱. کاهش وزن: برنج چربی و سدیم کمی دارد و میزان فیبر آن بالاست و می‌تواند یک رژیم غذایی مناسب مخصوص کاهش وزن باشد البته افرادی که برنج قهوه‌ای می‌خورند، کمتر به اضافه وزن دچار می‌شوند.

۲. بهبود گوارش: محتوای فیبر بالا در برنج به کاهش یبوست و تنظیم سیستم گوارشی کمک می‌کند، زیرا مواد طبیعی دارد که بدن شما را پاک سازی می‌کند و سموم را از طریق دستگاه گوارش و کلیه‌ها بیرون می‌دهد.

۳. سلامت قلب: خوردن برنج به طور منظم به عنوان یک ماده طبیعی و خوشمزه باعث افزایش سلامت قلب می‌شود. برنج یک ماده طبیعی است که عامل بهبود وضعیت‌های خونی و کاهش خطرات مثل بیماری‌ها و حملات و سکته‌های قلبی است. برنج حاوی فلاونوئید است که می‌تواند با بیماری‌های قلبی مبارزه کند.

۴. تعادل قند خون: افرادی که از قند خون بالا رنج می‌برند، می‌توانند برنج را راهی خوب برای مبارزه با بیماری‌ها بدانند. برنج قهوه‌ای ۳ برابر فیبر و پروتئین بیشتری نسبت به برنج‌های معمولی دارد. به همین دلیل ژاپنی‌ها هم بیشتر ترجیح می‌دهند از برنج قهوه‌ای استفاده کنند تا از طریق آن قند خون خود را متعادل کنند.

۵. جوان ماندن: خانم‌های ژاپنی از برنج برای جوان نگه داشتن پوست خود استفاده می‌کنند. آن‌ها بر این عقیده هستند که مصرف برنج به طور منظم به جوان نگه داشتن شان کمک می‌کند. برنج حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که پوست را از آسیب دیدگی و رادیکال‌های آزاد حفظ کرده و چین و چروک ایجاد شده را بهبود می‌بخشد.

۶. بهبود عملکرد سیستم عصبی: اگر به طور منظم برنج بخورید، سیستم عصبی شما از مزایای زیادی بهره مند می‌شود. سیستم عصبی بدن نیاز به ویتامین‌های مختلف دارد تا سالم بماند. انواع مختلفی از ویتامین‌های B داخل برنج وجود دارد که به تنظیم فرایند‌های بیولوژیکی کمک می‌کند.

۷. افزایش سطح انرژی: اگر به دنبال راهی برای افزایش انرژی مخصوصاً قبل از ورزش هستید، برنج یکی از سالم‌ترین انرژی دهنده‌ها است. بدن ما به کربوهیدرات نیاز دارد تا بتواند آن را به انرژی تبدیل کند. برنج کربوهیدرات‌های سالمی دارد که حس خستگی را از ما دور می‌کند.

منبع: ایسکانیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید