امکان ارسال عکس و فیلم «یک بار مشاهده» در واتساپ

امکان ارسال عکس و فیلم «یک بار مشاهده» در واتساپ

همانطور که از نام آن پیداست، عکس‌ها و ویدیو‌هایی که به‌عنوان View Once علامت‌گذاری کرده‌اید، فقط یک بار قابل مشاهده هستند.

کد خبر : ۱۰۹۵۵۱
بازدید : ۵۴۲

در چند سال گذشته، واتس اپ ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی زیادی را اضافه کرده است. یکی از جدیدترین‌ها «یک بار مشاهده» است؛ تنظیمی که باعث می‌شود هر عکس یا ویدیویی که ارسال می‌کنید فقط یک بار باز شود.

به گزارش بیزنس اینسایدر، در اینجا نحوه عملکرد «یک بار مشاهده» یا همان View Once و نحوه فعال کردن آن را می‌توانید، ملاحظه فرمایید.

همانطور که از نام آن پیداست، عکس‌ها و ویدیو‌هایی که به‌عنوان View Once علامت‌گذاری کرده‌اید، فقط یک بار قابل مشاهده هستند. بعد از اینکه هر کسی که عکس یا ویدیو را برایش ارسال کردید آن را باز کرد، از چت محو می‌شود. همچنین اگر دو هفته بگذرد، بدون آنکه گیرنده آن را باز کند نیز ناپدید می‌شود.

برای ارسال یک عکس یا ویدیو یک بار مشاهده:

۱. واتس‌اپ را باز کنید و وارد یک مکالمه یا چت گروهی شوید.

۲. برای آپلود عکس یا ویدیو، روی نماد علامت مثبت، نماد گیره کاغذ یا نماد دوربین در پایین صفحه ضربه بزنید.

۳. هنگامی که عکس یا ویدیوی خود را انتخاب کردید و به صفحه‌ای رسیدید که می‌توانید آن را ویرایش کنید و زیرنویس اضافه کنید، روی نمادی که شبیه یک دایره است و عدد یک در آن وجود دارد، ضربه بزنید. باید کاملا آبی شود.

۴. عکس یا فیلم را ارسال کنید.

در خود مکالمه، پیام شما فقط به صورت کلمه «عکس» یا «ویدئو» با نماد View Once در کنار آن ظاهر می‌شود. اما دیگران می‌توانند روی پیام ضربه بزنند و چیزی را که ارسال کرده‌اید ببینند.

اگر شخصی از عکس View Once شما اسکرین شات بگیرد چه اتفاقی می‌افتد؟

زمانی که View One برای اولین بار منتشر شد، یک نقص امنیتی بسیار بزرگ داشت: اگرچه مردم فقط یک بار می‌توانستند عکس‌های شما را باز کنند، اما همچنان می‌توانستند از صفحه نمایش عکس بگیرند، به این معنی که عکس‌ها هرگز واقعاً ناپدید نمی‌شوند و بر خلاف اسنپ‌چت، وقتی کسی از عکس‌های شما اسکرین‌شات می‌گیرد، اعلان دریافت نمی‌کنید.

برای بیشتر کاربران، این هنوز هم وجود دارد. اما واتس‌اپ آزمایش نسخه جدیدی از View Once را آغاز کرده است که افراد را از گرفتن اسکرین‌شات منع می‌کند.

وقتی مسدود کردن اسکرین‌شات فعال است، هرکسی که اسکرین‌شات بگیرد فقط یک صفحه خالی گرفته است. همچنین پیامی می‌بینند که می‌گوید اسکرین‌شات آن‌ها به دلیل «حریم خصوصی اضافه شده» مسدود شده است.

واتس‌اپ همچنان در حال آزمایش مسدود کردن اسکرین‌شات است و تاریخ انتشار تایید شده‌ای برای آن وجود ندارد. اما با گذشت زمان، کاربران بیشتری به تدریج در این ویژگی ثبت نام می‌کنند. تا آن زمان، مراقب باشید که عکس‌ها یا ویدیو‌های View Once را برای چه کسانی ارسال می‌کنید.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید