ساعت کار ادارات در مهرماه شناور شود

ساعت کار ادارات در مهرماه شناور شود

ظرفیت بزرگراه‌ها محدود است و همه می‌خواهند که با خودرو تردد کنند. وی ضمن اشاره به اهمیت سرویس مدارس در کاهش ازدحام خودرو‌ها گفت: معمولا در هفته نخست بازگشایی مدارس، حداقل ۲۰درصد به ترافیک عادی شهر اضافه می‌شود؛ اما پیش بینی ما بیش از ۳۰درصد است.

کد خبر : ۱۰۹۹۶۴
بازدید : ۶۰۸

برآورد پلیس این است که مهر ماه امسال بار ترافیک در پایتخت ۳۰درصد افزایش پیدا کند و به همین خاطر پیشنهاد شناور شدن ساعات کار ادارات در هفته اول این ماه در جلسه ستاد استقبال از مهر۱۴۰۱ مطرح و مقرر شد این موضوع از دولت مطالبه و پیگیری شود.

سید ابوالفضل موسوی پور جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در جلسه نخست ستاد «استقبال از مهر ۱۴۰۱» با بیان اینکه پلیس راهور آماده‌باش صددرصد ستادی و انتظامی دارد، افزود: سرویس مطلوب به کاهش ترافیک کمک می‌کند.

ظرفیت بزرگراه‌ها محدود است و همه می‌خواهند که با خودرو تردد کنند. وی ضمن اشاره به اهمیت سرویس مدارس در کاهش ازدحام خودرو‌ها گفت: معمولا در هفته نخست بازگشایی مدارس، حداقل ۲۰درصد به ترافیک عادی شهر اضافه می‌شود؛ اما پیش بینی ما بیش از ۳۰درصد است.

وی با تاکید بر اینکه سرویس مدارس باید از روز نخست سال تحصیلی عملیاتی شود، گفت: همچنین باید برچسب سرویس مدارس و اطلاع رسانی آن از چند روز قبل از آغاز مدارس دنبال شود. نداشتن برچسب سرویس مدارس باعث جریمه نخواهد شد؛ اما با نداشتن معاینه فنی و تخلفات نظیر نبستن کمربند ایمنی و... از روز نخست مهر به‌شدت برخورد می‌شود.

موسوی پور ضمن اشاره به ممنوعیت تردد کامیونت‌ها در ساعت مشخص گفت: همچنین در هفته نخست مهر باید ساعات اداری کارکنان دولت شناور شود. از طرفی هفته اول مهر با تعطیلات ماه صفر همزمان شده است که نگرانی‌های حمل‌ونقلی را بیشتر می‌کند.

حضور فیزیکی نیرو‌های اورژانس، پیمانکاران مرکز کنترل ترافیک، آتش نشانی و دیگر نیرو‌های امدادی در میادین اصلی سطح شهر و نیز بازآرایی معابر با اقداماتی نظیر خط کشی یا تعمیر و نصب علائم از دیگر مواردی بود که جانشین پلیس راهور تهران بزرگ به آن‌ها اشاره کرد.

در ادامه وحید سرلک، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز با بیان اینکه هماهنگی با آموزش و پرورش در حال انجام است تا مشکلی به وجود نیاید، خاطرنشان کرد: نقاط تجمعی که دارای کمبود سرویس در سال‌های گذشته بوده اند، شناسایی شده تا مشکلات ازدحام مسافر و کمبود تاکسی رفع شود.

افزون بر این خبر راه اندازی آزمایشی «اتوبوس مدرسه» با شروع سال تحصیلی امسال نیز اعلام و مقرر شد در میان مدت برنامه ریزی‌ها به سمتی پیش برود که دانش آموزان بیشتری از سرویس جمعی استفاده کنند.

بر اساس گزارش انجمن اولیا و مربیان تهران، پیش از شیوع کرونا حدود ۲۰۰هزار دانش‌آموز با ۲۵هزار خودرو به‌صورت رسمی از سرویس مدارس استفاده می‌کردند و این در حالی است که برای سرویس مدارس امسال تاکنون ۲۲هزار دانش‌آموز ثبت نام کرده اند.

گفته می‌شود نبود سرویس کافی از عواقب روی آوردن اکثر رانندگان به سمت تاکسی‌های اینترنتی است؛ ضمن اینکه برخی رانندگان نرخ گذاری فعلی را در مقایسه با فعالیت در بستر تاکسی اینترنتی، فاقد صرفه اقتصادی می‌دانند.

این در حالی است که خانواده‌ها هزینه سرویس را بالا ارزیابی می‌کنند. در این جلسه سرهنگ غلام نصراللهی، نماینده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز با تاکید بر اینکه ترافیک شهری باید عارضه سنجی شود، اظهار کرد: واکاوی و سبب شناسی مصوبات و اقدامات سال‌های گذشته باید انجام شود؛ چراکه دیگر کاربردی نیستند و طرحی نو باید اندیشیده شود؛ ضمن اینکه برای این طرح نو می‌توان از ظرفیت مراکز علمی استفاده کرد.

یکی از پیشنهاد‌های نماینده فاتب که در این جلسه مطرح شد، استفاده از ظرفیت برنامه کاربردی «شاد» در روز‌های پرترافیک آخر هفته بود. به گفته وی، هزینه بسیاری برای این نرم افزار صورت گرفته است و همچنان می‌توان از ظرفیت آن بهره‌مند شد. به این ترتیب غیرحضوری شدن مدارس در روز‌های پرترافیک از دیگر پیشنهاد‌های مطرح‌شده در جلسه اخیر ستاد استقبال از مهر بود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید