عباس معروفی نویسنده شهیر ایرانی درگذشت؛ آخرین پیام معروفی چه بود؟

عباس معروفی نویسنده شهیر ایرانی درگذشت؛ آخرین پیام معروفی چه بود؟

عباس معروفی پس از تحمل ۲۵ ماه بیماری سرطان در آلمان، درگذشت. او به خاطر دو رمان سال بلوا و سمفونی مردگان شهرت داشت.

کد خبر : ۱۱۰۰۴۹
بازدید : ۲۰۲۳

فرادید | خانه هدایت برلین و نشر گردون در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عباس معروفی، نویسنده چیره دست ایرانی، پس از سپری کردن یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفته است. طبق اعلام خانه هدایت برلین، عباس معروفی به سرطان مبتلا بود و در نهایت در ۶۵ سالگی تسلیم این بیماری شد.

به گزارش فرادید، او آخرین بار ۱۴ هفته قبل در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: مصطفا گفت دیشب خواب شما رو دیدم. همین امروز بود، دندوناتون برگشته بود، هیچ اثری از جراحی‌های روی گلو و صورت‌تون نبود، حتا این تومور جدید هم محو شده بود. گفتم چه خوب شدین! خدا رو شکر. شما گفتین مصطفا جان من که بهت گفته بودم، خسته‌م یه کم بخوابم خوب میشم. آره همه‌ی عمر کار کرده‌م، فقط خسته‌م، یه کم بخوابم خوب میشم باز می‌نویسم کار می‌کنم، می‌جنگم.

عباس معروفی ۳۱ هفته قبل هم گفته بود که ۱۸ ماه است که به سرطان دچار شده و سختی‌های زیادی را به دوش کشیده است. بعد هم نوشته‌ای منتشر کرد و دل دنبال کنندگان اش را به درد آورد.

او نوشته بود:

«هجده ماه است به قول پُل سلان صبح می‌نوشم و عصر می‌نوشم. یک سوپ آبکی که توش دو تا قارچ معلق می‌زند، یا شیرموزی که برام می‌فرستند. فقط می‌نوشم و می‌نوشم؛ و کدام‌شان نگفته بود: «لذتی در خوردن هست که در نوشیدن نیست»؟

سرطان ویرانگرست، و بدتر از آن جراحی‌هاش که بخش‌هایی از بدنت را بردارند دور بریزند. یک تکه استخوان ساقم را گذاشته‌اند جای فک، نصف زبانم را از انتها برداشته تکه‌ای از ماهیچه ر‌انم پیوند زده‌اند، هفت سانت شاهرگم را کوتاه کرده‌اند، دندان‌هام، و بعد هم متاستازی که تومور مغزی شد و از جمجمه‌ام بیرون کشیدند. اگر بزرگواری و مراقبت رفیق‌های نازنینم پروفسور رحمان‌زاده، و پزشک خوبم بهمن مصلحی نبود، نمی‌دانم چی می‌شد.»

عباس معروفی، نویسنده شهیر ایرانی درگذشت

آخرین تصویری که عباس معروفی چهارده هفته قبل در صفحه اینستاگرام اش منتشر کرد

عباس معروفی ساکن آلمان بود و اداره خانه هدایت برلین و نشر و مجله گردون را برعهده داشت. او به خاطر نوشتن دو رمان سال بلوا و سمفونی مردگان به شهرت رسید.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    خدا رحمتش کنه سمفونی مردگانش خیلی خوب بود

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید