روز اول مسابقات کشتی فرنگی جهانی؛ شکست‌های پیاپی!

روز اول مسابقات کشتی فرنگی جهانی؛ شکست‌های پیاپی!

هر چهار نماینده ایران روز گذشته با شکست مقابل رقبا حتی از رسیدن به جمع چهار کشتی‌گیر پایانی باز ماندند.

کد خبر : ۱۱۰۳۹۷
بازدید : ۵۶۹

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی روز گذشته آغاز شد که ایران به عنوان نایب‌قهرمان دوره قبل می‌خواست در نبود روسیه که دور پیش بر سکوی نخست ایستاد، بالاخره عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند، اما شرایط برای چهار کشتی‌گیر ایران که روی تشک حاضر شدند اصلا خوب پیش نرفت.

هر چهار نماینده ایران روز گذشته با شکست مقابل رقبا حتی از رسیدن به جمع چهار کشتی‌گیر پایانی باز ماندند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ از سد اکرم اوزترک از ترکیه گذشت. این نتیجه در حالی به دست آمد که دادمرز ابتدا ۵ بر صفر از حریف خود عقب افتاد و در نهایت با گرفتن ۶ امتیاز برنده شد.

وی در دور بعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل امانگالی بکبولاتوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شد. دادمرز در وقت دوم نتوانست از فرصت نشستن حریف در خاک استفاده کند وگرنه با یک بارانداز و کسب دو امتیاز می‌توانست راهی نیمه‌نهایی شود.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور اول، در نخستین مبارزه‌اش در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل ابراهیم غانم از فرانسه مغلوب شد. مختاری در وقت نخست روی خاک مقاومت کرد و امتیازی به حریف خود نداد، در وقت دوم توانست در حالت خاک حریف را بارانداز کند، اما هنگام اجرای سالتو بارانداز خودش در خاک قرار گرفت.

نماینده کشورمان در ثانیه‌های پایانی خاک شد و پس از آن هم ۳ امتیاز دیگر از دست داد. در این وزن علی ارسلان کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل که زیر پرچم صربستان کشتی می‌گیرد با اقتدار راهی نیمه‌نهایی شد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی که می‌خواست طلسم‌شکنی کند و بعد از ۳ نشان برنز این‌بار سکوی نخست را تصاحب کند شروعی ناامیدکننده داشت. کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ آنتونیو کامنیاسیویچ از کرواسی را از پیش رو برداشت، اما در دور سوم با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب کیم هیون وو قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی شد.

در این مبارزه و در وقت نخست با اخطاری که داوران به گرایی دادند او در خاک نشست و یک بارانداز هم شد تا ۳ بر صفر عقب بیفتد.

در تایم دوم داوران به کیم اخطار دادند و همه امیدوار بودند گرایی امتیازات از دست رفته را جبران کند، اما او کاری از پیش نبرد و چلنج مربیان هم یک امتیاز به حساب کیم واریز کرد. تلاش لحظات پایانی گرایی هم بی‌فایده بود و او بار دیگر در خاک فرنگی‌کار کره‌ای نشست تا ۶ بر یک شکست بخورد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۶ بر ۵ میرکو مینگوزی از ایتالیا را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب تورپال بیسلطانوف قهرمان اروپا از دانمارک شد.

در این رقابت ابتدا در خاک قرار گرفت، اما مقاومت کرد و امتیازی نداد. در وقت دوم، علیزاده هم نتوانست از فرصت خاک استفاده کند و امتیازی نگرفت، اما این کشتی‌گیر روسی‌الاصل در ادامه توانست پای نماینده کشورمان را از تشک خارج کند تا علیزاده ۲ بر ۱ شکست بخورد.

در ادامه این رقابت‌ها علاوه بر تلاش نمایندگان ایران در شانس مجدد سایر نماینده‌های ایران به روی تشک می‌روند. در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۲۹ شرکت‌کننده دارد، مهدی محسن‌نژاد در دور اول با هان جائه چانگ از کره جنوبی مبارزه می‌کند و در صورت گذر از این حریف، در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان ایلدار بهرام اف از ازبکستان و کرم کمال از ترکیه می‌رود.

در وزن ۶۳ کیلوگرم که با حضور ۳۰ نفر برگزار می‌شود، علیرضا نجاتی در دور نخست با احمت اویار از ترکیه مبارزه می‌کند و در صورت گذر از این حریف در دور دوم به مصاف برنده دیدار خوزه رودریگوئز از مکزیک و عبدالمحمد پاپی از آلمان می‌رود.

در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۳۰ نفر شرکت کرده‌اند، محمدرضا گرایی قهرمان المپیک پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان کریستین وانزا از مجارستان و امانتور اسماعیل اف از قرقیزستان می‌رود. در وزن ۸۲ کیلوگرم که ۲۵ نفر حضور دارند، پژمان پشتام بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان کارپت چالیان از ارمنستان و فیلیپ ساسیچ از کرواسی می‌رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که با حضور ۲۹ نفر برگزار می‌شود، محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده دیدار میان فلیکس بالدوف از نروژ و یان لیو از چین می‌رود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۲۵ نفر شرکت کرده‌اند، امین میرزازاده در دور نخست با علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان کشتی می‌گیرد و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان صباح شریعتی و ساتیش از هند می‌رود. مسابقات اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم روز دوشنبه برگزار می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید