۱۰ راه عجیبِ زیبا ماندن در کشور‌هایی که زیباترین زنان جهان را دارند!

۱۰ راه عجیبِ زیبا ماندن در کشور‌هایی که زیباترین زنان جهان را دارند!

چای ژاپنی ماچا علاوه بر کاهش وزن و تقویت دستگاه ایمنی بدن، از خاصیت دیگری هم برخوردار است. چای ماچا می‌تواند به تمیز شدن پوست سر و مو‌ها کمک کند و رشد مو‌ها را افزایش دهد.

کد خبر : ۱۱۰۸۴۴
بازدید : ۸۶۳۳۸

در پشت تلاش‌های امروز انسان برای حفظ زیبایی خود، هزاران سال دستورالعمل از کشور‌های مختلف دنیا وجود دارد.

این سنت‌ها که از قرن‌ها پیش به جای مانده و به دست ما رسیده اند، حس خوبی را به ما می‌بخشند که لیاقتش را داریم.

۱- زنان کُره‌ای از ترشحات حلزون برای داشتن پوستی لطیف استفاده می‌کنند

به گزارش brightsid، دستیابی به «پوستی شیشه ای» هدف غایی زنان کره‌ای در روتین‌های مراقبت از پوست خود است. با این حال، یک ماده که در تقریباً همه‌ی محصولات پوستی آن‌ها وجود دارد، ماده لزجی است که از بدن حلزون‌ها تراوش می‌شود و به آن موسین می‌گویند. موسین حلزون با از میان بردن سلول‌های مرده پوست، روشن کردن پوست و افزودن کلاژن به آن، سطح پوست را پاکسازی و تقویت می‌کند.

پانامایی

۲- زنان پانامایی هر روز کاکائوی خالص می‌نوشند

کاکائوی بومی منطقه‌ی کارائیب، به ویژه پاناما، برای مردم محلی همواره نوشیدنی‌ای سالم بوده که آن‌ها را از سبک زندگی‌ای سالم‌تر برخوردار و در برابر پیری مقاوم می‌کند. حتی تحقیقات نشان داده دست کم نوشیدن روزانه ۵ پیمانه کاکائوی خالص، بدون قند و مواد نگهدارنده، می‌تواند شما را از افزایش فشار خون و دیابت مصون نگه دارد.

ژاپنی

۳- زنان ژاپنی به کف سر خود چای ماچا می‌زنند

چای ژاپنی ماچا علاوه بر کاهش وزن و تقویت دستگاه ایمنی بدن، از خاصیت دیگری هم برخوردار است. چای ماچا می‌تواند به تمیز شدن پوست سر و مو‌ها کمک کند و رشد مو‌ها را افزایش دهد. با ترکیب چای ماچا با آووکادو، ماست، روغن نارگیل و عسل می‌توانید یک ماسک مو درست کنید و آن را از بالا به پایین به مو‌های خود بمالید.

ترکی

۴- زنان ترکیه‌ای با گِل پوست خود را پاکسازی می‌کنند

زنان ترکیه‌ای با حمام گِل نه تنها پوست خود را نرم و لطیف می‌کنند، بلکه اضطراب خود را هم کاهش می‌دهند. در کشور ترکیه حمام‌های گِل طبیعی‌ای وجود دارد که از چشمه‌های آبگرمی پدید می‌آیند. این حمام‌ها از گوگرد و دیگر مواد معدنی برخوردارند، موادی که پوست را از آلودگی‌هایی همچون سلول‌های مرده پوست پاک می‌کنند. گرمای گِل حمام هم درد‌های عضلانی و مفصل‌ها را تسکین می‌دهد.

مکزیکی

۵- زنان مکزیکی برای رطوبت بخشی به پوست خود کاکتوس می‌خورند

در مکزیک ممکن است به اشکال مختلفی با کاکتوس پخته رو به رو شوید، چه به عنوان خوراک ویژه و چه به عنوان خوراک اصلی در جشن‌های مذهبی و دورهمی ها. با این حال، زنان مکزیکی استفاده‌های دیگری هم از گوشت کاکتوس و عصاره‌ی مغذی اش می‌کنند.

آن‌ها این عصاره را به صورت خود می‌مالند تا به پوست خود رطوبت و درخشش بخشند. علت آن ویتامین ها، فیتو کمیکال‌ها و پلی ساکارید‌های فراوان موجود در کاکتوس است که به پوست کمک می‌کنند رطوبت خود را حفظ کند.

چینی

۶- زنان چینی از آب برنج به عنوان شوینده صورت استفاده می‌کنند

آب برنج از بیش از هزار سال قبل، در کشور‌های شرق آسیا برای حفظ زیبایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. حالا هم زنان چینی از آب برنج برای برخورداری از چهره‌ای جوان و مو‌هایی سالم و درخشان استفاده می‌کنند. کاربرد‌های آن بی پایان اند، از شوینده‌ی مو گرفته تا تونر صورت و ضدآفتاب.

یونانی

۷- زنان یونانی از زیتون زیاد استفاده می‌کنند

یونان درخت‌های زیتون فراوانی دارد و از تولیدکنندگان روغن زیتون در دنیا است؛ بنابراین تعجبی ندارد که زنان یونانی برای برخورداری از عمری طولانی و پوستی سالم، زیتون را در تقریباً تمامی رژیم‌های زیبایی و غذایی خود می‌گنجانند. روغن زیتون با جلوگیری از بیماری‌های پوستی‌ای که عامل آن خشکی است، پوست را تقویت می‌کند.

آفریقایی

۸- زنان شرق آفریقا از کره شی استفاده می‌کنند

زنان شرق آفریقا از کره شی که حاوی انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و اسید‌های چرب است، برای حفظ زیبایی و سلامتی خود استفاده می‌کنند. پس از جمع آوری دانه‌های شی از درخت شی، از آن‌ها چندین تن کره شی خام و سرشار از روغن تولید می‌شود. این کره، خشکی پوست، جوش و سوختگی را برطرف می‌کند و به پوست سلامتی و رطوبت می‌بخشد.

تایلندی

۹- زنان تایلندی با چای علف لیمو بدن خود را سم زدایی می‌کنند

زنان تایلندی از انواع چای‌های گیاهی برای کاهش وزن و دیگر روتین‌های مراقبتی خود استفاده می‌کنند. با این حال، یک نوشیدنی که معمولاً از آن استفاده می‌شود چای علف لیمو است که عملکرد بدن را به اوج می‌رساند، خوابی راا بهبود می‌بخشد و اضطراب را کاهش می‌دهد. این نوشیدنی برای بهداشت دهان و دندان و رفع نفخ هم مفید است.

هندی

۱۰- زنان هندی از زردچوبه هم در غذا استفاده می‌کنند هم برای بهبود پوست

زردچوبه احتمالاً یکی از پراستفاده‌ترین مواد در غذا‌ها و روتین‌های مراقبتی زنان هندی است. این ادویه علاوه بر رنگ و طعمی که به غذا‌ها می‌بخشد، یک جایگزین طبیعی و سرشار از مواد مغذی برای ماسک‌های صورت کارخانه‌ای است. با ترکیب تنها مقداری ماست و یک قاشق غذاخوری زردچوبه می‌توانید یک ماسک صورت برای خود درست کنید که پوست را درخشان‌تر می‌کند.

منبع: سایت طلا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید