از بین بردن تیرگی زانو و قوزک پا با این چند روش ساده و خانگی!

از بین بردن تیرگی زانو و قوزک پا با این چند روش ساده و خانگی!

تیرگی زانو و قوزک پا احتمالا به دلیل تجمع سلول‌های مرده پوست و مقدار بیش از حد ملانین در بدنتان است.

کد خبر : ۱۱۰۸۴۷
بازدید : ۲۷۹۵۵

اگر این مطلب را می‌خوانید، احتمالا رنگ آرنج و زانوهایتان در مقایسه با بقیه بدنتان تیره‌تر است و از این موضوع گله‌مند هستید. حتما هنگامی که شلوار کوتاه یا بلوز بدون آستین می‌پوشید، این تیرگی توجهتان را جلب می‌کند.

تیرگی زانو و قوزک پا احتمالا به دلیل تجمع سلول‌های مرده پوست و مقدار بیش از حد ملانین در بدنتان است. در ادامه چند درمان شگفت‌انگیز را به شما معرفی می‌کنیم که موجب رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پایتان می‌شوند. پس، با ما همراه باشید در این مطلب به موضوع از بین بردن تیرگی زانو و قوزک پا می‌پردازیم.

جوش شیرین

سه تا چهار قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با مقدار بسیار کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر سفت (در حدی که روی پوست باقی بماند) به دست بیاید. مخلوط جوش شیرین را روی آرنج، قوزک پا و زانوهایتان بزنید. به آرامی و به مدت چند دقیقه، این ترکیب را روی پوست خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دیگر روی آن‌ها بماند. بعد آن را با آب سرد بشویید.

جوش شیرین روشن‌کننده و لایه‌بردار پوست است. این ماده سلول‌های مرده لایه بیرونی پوستتان را از بین می‌برد. در نتیجه، پوست جدید که روشن‌تر است خود را نشان خواهد داد.

آبلیمو، شکر و عسل

آب یک لیموترش را بگیرید و آن را داخل یک کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن بیفزایید. به خوبی آن را مخلوط کنید و بعد به آرامی روی قسمت‌های تیره پوست بمالید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند. بعد با آب ولرم آن را بشویید.

لیمو، شکر و عسل در کنار هم، یک لایه بردار روشن‌کننده عالی را می‌سازند. آبلیمو و عسل خواص روشن‌کنندگی پوست دارند و شکر خاصیت لایه‌برداری دارد. بنابراین، این درمان برای رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا عالی است.

زردچوبه

زردچوبه

چند قطره آبلیمو را به دو قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه اضافه کنید. آن‌ها را خوب ترکیب کنید تا یک خمیر سفت به دست بیاید. خمیر زردچوبه را بر ناحیه مورد نظر قرار دهید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند تا خشک شود و بعد آن را بشویید.

سال‌هاست که زردچوبه برای روشن کردن پوست استفاده می‌شود. کورکومین موجود در زردچوبه از فعالیت ملانین (رنگدانه پوستی) در بدنتان جلوگیری می‌کند. بنابراین، موجب از بین رفتن سیاهی زانو، آرنج و قوزک پا می‌شود.

روغن زیتون و شکر

یک قاشق غذاخوری شکر سفید یا قهوه‌ای را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون (که با روش پِرس سرد تولید شده است) ترکیب کنید. برای چند دقیقه، این مخلوط را به آرامی روی نواحی موردنظر بمالید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید و با یک پاک‌کننده ملایم تمیز کنید. در نهایت، پوستتان را به آرامی خشک کنید.

در حالی که، شکر به لایه‌برداری طبیعی پوست زانو و آرنج کمک می‌کند، روغن زیتون به دلیل داشتن خواص نرم‌کنندگی پوست شما را نرم و مرطوب می‌کند. این دو ماده در کنار هم باعث رفع سیاهی قوزک و آرنج پا و رفع تیرگی زانو می‌شوند.

منبع: مجله دلتا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید