۲۰ تکنیک برای ماساژ صورت با قاشق که حتما باید بدانید!

۲۰ تکنیک برای ماساژ صورت با قاشق که حتما باید بدانید!

از ماساژ صورت با قاشق به عنوان یک روش سنتی ژاپنی یاد می‌شود. یکی از محققین آلمانی که در حوزه سلامت و بهداشت پوست فعالیت می‌کند، از این روش به عنوان یکی از کارآمدترین و کم‌هزینه‌ترین روش‎های بهبود سلامت پوست یاد می‌کند.

کد خبر : ۱۱۱۰۰۸
بازدید : ۱۱۸۷۹۴

بسیاری از افراد گمان می‌کنند افزایش سن، تنها دلیل چروکیده شدن و پیری پوست است. البته که سن‌وسال یکی از عوامل پیری پوست محسوب می‌شود، اما تنها دلیل پیری نیست.

سبک زندگی، استفاده از مواد غذایی مورد نیاز بافت‌های پوست و از همه مهم‌تر، استفاده از روش‌های طبیعی برای مراقبت از پوست هم از جمله عوامل مؤثر بر سلامتی پوست محسوب می‌شوند. یکی از عواملی که همواره برای حفظ سلامتی بافت‌های پوست به کار گرفته می‌شود، انواع ماساژ‌ها از جمله ماساژ صورت با قاشق است.

کات اسکین نوشت: شاید در این لحظه با تعجب از خود بپرسید که آیا با قاشق هم می‌توان سلامت پوست را تأمین کرد؟ پاسخ به این سؤال مثبت است. ماساژ صورت با قاشق با استفاده از ساده‌ترین ابزار که در خانه همه ما یافت می‌شود، امکان‌پذیر است. استفاده از یک قاشق برای تأمین سلامت پوست انسان، از جمله روش‌هایی است که امروزه به عنوان یک متد مراقبت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا در جریان هستید انجام ماساژ مناسب برای پوست صورت برای زنان بالای سی سال ضروری و واجب است؟ آیا می‌دانید ۲۰ تکنیک برای ماساژ صورت با کمک قاشق وجود دارد که شما از آن‌ها بی‌اطلاع هستید؟ با ما همراه باشید تا تمامی جزئیات مربوط به این بحث را در اختیار شما قرار دهیم.

ماساژ صورت با قاشق دقیقاً چیست؟

وقتی که صحبت از سلامت پوست به میان می‌آید، محال است که از محصولات بهداشتی و مراقبت پوستی موجود در بازار اسمی برده نشود. استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست، تنها بخشی کوچک از مواردی هستند که می‌توان با تکیه بر قابلیت‌های آن‌ها به سلامت پوست کمک کرد.

همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از انواع ماساژ‌ها هم می‌تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند و تأثیرات فراوانی را برای شما به ارمغان بیاورد. در میان انواع روش‌های ماساژ، چون روش‌های استفاده از دست، استفاده از دستگاه ماساژور برقی و بهره‌مندی از مراکز ماساژ سنتی، استفاده از قاشق نیز به عنوان ابزار مناسب برای ماساژ وجود دارد.

از ماساژ صورت با قاشق به عنوان یک روش سنتی ژاپنی یاد می‌شود. یکی از محققین آلمانی که در حوزه سلامت و بهداشت پوست فعالیت می‌کند، از این روش به عنوان یکی از کارآمدترین و کم‌هزینه‌ترین روش‎های بهبود سلامت پوست یاد می‌کند.

به طور کلی، پس از ماساژ پوست با دست، ماساژ با قاشق کم‌هزینه‌ترین روش ارتقای کیفیت پوست محسوب می‌شود که برای همه مردم در دسترس است. از این تکنیک همواره با عنوان "Spoon Massage" یاد می‌کنند، هر چند که این تکنیک در بین ما ایرانیان کمی نامرسوم است.

ماساژ صورت با استفاده از قاشق، تکنیکی است که در آن از قاشق برای ایجاد حرکات خاص روی صورت استفاده می‌شود. این نوع از ماساژ صورت، باعث می‌شود گردش خون به حداکثر مقدار خود برسد و به واسطه ساختار برجسته قاشق، بافت پوست تحت فشار مفید قرار بگیرد.

استفاده از این روش می‌تواند به از بین رفتن پُف و سایر مواردی که در زیر چشم یا صورت پیش می‌آیند، کمک ویژه‌ای کند. نکته مهم در مورد این نوع ماساژ این است که افراد می‌توانند از آن به عنوان یکی از تکنیک‌های مؤثر برای برجسته‌تر کردن گونه هم بهره ببرند.

معرفی ۲۰ تکنیک برای ماساژ صورت با قاشق

حالا که با شرایط آماده کردن صورت برای ماساژ دادن با قاشق آماده شده‌اید، لازم است که تکنیک‌های این کار را هم به یاد داشته باشید.

با استفاده از تکنیک‌های مختلفی که توسط خالقان این نوع ماساژ در اختیار عموم قرار گرفته است، می‌توان به تمامی اهداف مورد نظر برای سلامت پوست صورت دست یافت. فراموش نکنید که ماساژ صورت با قاشق باید به صورت منظم، مداوم و متوالی صورت بگیرد تا پس از یک مدت‌زمان مورد نظر، تأثیراتی مثبت روی صورت ایجاد شوند.

نکته مهم بعدی که باید همواره در نظر داشته باشید، این است که تمامی این تکنیک‌ها باید حداقل برای ۱۰ بار در روز تکرار شوند؛ به عبارت ساده‌تر، اگر تکنیک شماره ۴ برای شما کاربردی‌تر است، باید آن را به مدت حداقل ۱۵ روز و هر روز ۱۰ بار انجام دهید.

به یاد داشته باشید که پیش از انجام دادن هر کدام از تکنیک‌هایی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، باید پیش‌شرط‌های ماساژ صورت با قاشق را در نظر بگیرد. در ادامه با همه تکنیک‌های این ماساژ کاربردی و کم‌هزینه آشنا خواهید شد.

تکنیک شماره یک: ماساژ پلک ۱

پس از ضدعفونی کردن قاشق‌های مورد نظر و همچنین، شست‌وشوی پوست صورت و آغشته کردن بافت‌های آن با روغن‌ها یا لوسیون‌های نرم‌کننده، یکی از قاشق‌ها را از آب یخ خارج کنید. البته ما در بخش‌های قبلی به این اشاره کرده بودیم که می‌توانید به جای استفاده از محلول آب یخ، از محلول الکل هم استفاده کنید.

ما برای آموزش تکنیک‌ها، به صورت پیش‌فرض، محلول آب یخ را در نظر می‌گیریم. قاشقی که از محلول آب یخ خارج کرده‌اید را به آرامی روی یکی از پلک‌های خود قرار بدهید تا گرمای پشت پلکتان، سرمای قاشق را جذب کند؛ این کار را برای چندین ثانیه (مثلاً تا ۱۰ ثانیه) ادامه دهید.

پس از ضدعفونی کردن قاشق‌های مورد نظر و همچنین، شست‌وشوی پوست صورت و آغشته کردن بافت‌های آن با روغن‌ها یا لوسیون‌های نرم‌کننده، یکی از قاشق‌ها را از آب یخ خارج کنید.

تکنیک شماره ۲: ماساژ پلک ۲

تکنیک قبل را برای پلک بعدی خود هم انجام دهید تا هر دو پلک شما، گرمای خود را از دست بدهند و با سرمای قاشق‌ها به یک شوک دچار شوند. لازم به ذکر است که بدانید این شوک‌های سرد به پلک چشم‌ها، باعث به جریان افتادن گردش خون می‌شود و پس از مدتی دیگر خبری از افتادگی پلک نخواهد بود.

پس از این که قاشق‌ها روی پلک‌های شما گرم شدند، صورت و پلک خود را با قاشق به آرامی ماساژ داده و این کار را برای هر پلک، ۱۰ بار ادامه دهید. پس از تمام کار خود، صورت را با آب گرم بشویید و برای جوان‌تر به نظر رسیدن آماده شوید!

تکنیک شماره ۳: رفع چین‌وچروک صورت

ماساژ صورت با قاشق، جهت رفع چین‌وچروک صورت، کمی پیچیده‌تر از تکنیک قبلی است. برای این کار باید قاشق مورد نظرتان را در روغن زیتونی که کمی داغ شده است، قرار دهید؛ پس از گذشت حدود یک دقیقه، قاشق را از روغن خارج نموده و دمای آن را بررسی کنید. اگر به اندازه کافی گرم شده است، سطح محدب قاشق را روی صورت خود به آرامی بمالید و ماساژ دهید.

تکنیک شماره ۴: سفت شدن گونه‌ها

برجسته کردن یا سفت شدن گونه‌ها از جمله اهدافی است که خانم‌های جوان، میان‌سال و حتی سالخورده به دنبال آن هستند. خبر خوب این است که ماساژ صورت با قاشق برای برجسته کردن گونه در تمامی سنین، کاربرد دارد و می‌توان انتظار تأثیرات مثبت را از آن داشت.

باز هم مثل تکنیک قبل، قاشق خود را در روغن گرم قرار دهید و سپس، قاشق را به صورت دورانی روی پوست صورت خود، به ویژه در نواحی گونه با کمی فشار ماساژ دهید. این کار را برای ۱۰ بار و به مدت بیش از ۱۵ روز ادامه دهید تا به تأثیرات مثبت آن دست یابید.

برجسته کردن یا سفت شدن گونه‌ها از جمله اهدافی است که خانم‌های جوان، میان‌سال و حتی سالخورده به دنبال آن هستند.

تکنیک شماره ۵: ماساژ پیشانی با ماساژ صورت با قاشق

برای تقویت پوست نواحی پیشانی و بینی و همچنین خلاص شدن از شر چین‌های روی پیشانی، می‌توان از این تکنیک استفاده کرد. برای این کار قاشق را روی مرکز پیشانی خود بگذارید و آن را با یک فشار ملایم به سمت بالا حرکت دهید. حرکت قاشق باید از سمت پایین به بالا باشد؛ چرا که پوست در اثر افزایش سن، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و می‌توان با این تکنیک، ابن حالت را مجدداً احیا کرد.

برای تقویت پوست نواحی پیشانی و بینی و همچنین خلاص شدن از شر چین‌های روی پیشانی، می‌توان از این تکنیک استفاده کرد.

تکنیک شماره ۶: تقویت پوست نواحی فک

در این تکنیک، قاشق باید روی خطوط فک و چانه شما قرار بگیرد و سپس آن را با فشاری ملایم به سمت گوش‌ها حرکت دهید. در مورد انجام دادن این تکنیک، باید حواستان به میزان فشاری که وارد می‌کنید باشد؛ فشار نباید آن‌قدر زیاد باشد که بعداً باعث بروز کبودی شود.

تکنیک شماره ۷: تقویت حالت ارتجاعی پوست در شقیقه‌ها

این تکنیک بسیار شبیه به تکنیک ماساژ پیشانی است. برای انجام این تکنیک باید قاشق را روی مرکز پیشانی خود قرار دهید و سپس آن را به سمت شقیقه‌های خود به حرکت درآورید؛ حرکت قاشق باید تا نقطه‌ای از شقیقه‌ها که محل رویش مو‌ها هستند، ادامه داشته باشد.

تکنیک شماره ۸: ماساژ شقیقه‌ها

ماساژ صورت با قاشق علاوه بر تقویت پوست، برای ایجاد آرامش و از بین بردن سردرد‌های مرموز و ناگهانی هم مفید است. برای استفاده از این کاربرد ماساژ صورت با قاشق، قاشق را روی شقیقه‌ها بگذارید و آن را به صورت دایره‌ای شکل و آرام به مدت ۲ دقیقه با فشاری ملایم حرکت دهید.

ماساژ صورت با قاشق علاوه بر تقویت پوست، برای ایجاد آرامش و از بین بردن سردرد‌های مرموز و ناگهانی هم مفید است.

تکنیک شماره ۹: خطوط لبخند

بعضی از افراد از خطوط لبخند خود ناراضی هستند و نمی‌خواهند که اثری از این خطوط در صورت خود مشاهده کنند. برای رفع این خطوط، کافی است که قاشق را روی نواحی خطوط لبخند قرار داده و سپس آن را به صورت دورانی حرکت دهید.

ماساژ صورت با قاشق

تکنیک شماره ۱۰: تقویت پوست پشت لب با ماساژ صورت با قاشق

این تکنیک از جمله ساده‌ترین تکنیک‌های ماساژ صورت با قاشق محسوب می‌شود. برای این ماساژ کافی است که قاشق را روی پشت لب خود قرار بدهید و آن را با حرکات دایره‌ای شکل و با فشار ملایم به صورت افقی به حرکت درآورید.

تکنیک شماره ۱۱: از بین بردن پف زیر چشم‌ها

پف و سیاهی زیر چشم‌ها بسیار آزاردهنده هستند. شما می‌توانید با تکنیک ماساژ صورت با قاشق، همه این پف‌های آزاردهنده را رفع کنید. برای این کار کافی است که قسمت برجسته قاشق را زیر چشم خود قرار دهید؛ سپس قاشق را به مدت ۲ دقیقه به صورت بالا پایین و دورانی روی پوست زیر چشم به حرکت درآورید.

پف و سیاهی زیر چشم‌ها بسیار آزاردهنده هستند. شما می‌توانید با تکنیک ماساژ صورت با قاشق، همه این پف‌های آزاردهنده را رفع کنید.

تکنیک شماره ۱۲: چین‌وچروک ابرو‌ها با ماساژ صورت با قاشق

قاشق خود را از لیوان آب یخ خارج کنید و آن را در فاصله بین ۲ ابرو قرار دهید. با حرکت دادن قاشق سرد از بین دو ابرو به سمت بالا، چین‌وچروک ابرو‌ها از بین خواهند رفت. این تکنیک را ۱۰ بار و روزانه تا ۲۰ روز ادامه دهید.

قاشق خود را از لیوان آب یخ خارج کنید و آن را در فاصله بین ۲ ابرو قرار دهید.

تکنیک شماره ۱۳: از بین بردن خطوط کناری چشم

در تکنیک مربوط به شقیقه‌ها، حرکتی را معرفی کردیم که برای تقویت پوست و همچنین ایجاد آرامش صورت می‌گفتند. این تکنیک از سری تکنیک‌های ماساژ صورت با قاشق هم در همان نواحی و برای از بین بردن خطوط کناری چشم انجام می‌شود. برای این کار، قاشق را روی کنار چشم قرار دهید و آن را با حرکات دورانی به سمت شقیقه‌ها به حرکت درآورید.

تکنیک شماره ۱۴: جوان‌سازی نواحی ابرو و چشم

این تکنیک، کاربردی‌ترین تکنیک ماساژ صورت با قاشق محسوب می‌شود. برای این کار، لبه کناری ۲ قاشق را به صورت هم‌زمان روی محل رویش ابرو‌ها بگذارید و آن‌ها را با فشاری ملایم به سمت شقیقه‌ها بکشید. این تکنیک را ۱۰ بار، روزانه و به مدت ۲۰ روز ادامه دهید.

این تکنیک، کاربردی‌ترین تکنیک ماساژ صورت با قاشق محسوب می‌شود.

تکنیک شماره ۱۵: تقویت نواحی غبغب

برای جوان‌سازی پوست نواحی غبغب کافی است قاشق گرم را زیر چانه قرار دهید و آن را با فشاری ملایم به سمت چانه (از زیر به بالا) به حرکت درآورید. این حرکت را روزی ۱۰ بار و برای بیش از ۱۵ روز ادامه دهید. برای جوان‌سازی پوست نواحی غبغب کافی است قاشق گرم را زیر چانه قرار دهید و آن را با فشاری ملایم به سمت چانه (از زیر به بالا) به حرکت درآورید.

تکنیک شماره ۱۶: آرام‌سازی نواحی گردن و ماهیچه‌ها

برای این تکنیک، باز هم لبه قاشق را روی ماهیچه‌های زیر گوش بگذارید و آن را با فشاری بسیار پایین، به سمت پایین‌ترین نقطه گردن حرکت دهید. این تکنیک باعث آرام‌سازی نواحی گردن می‌شود و همچنین گردش خون را به ارمغان می‌‎آورد.

برای این تکنیک، باز هم لبه قاشق را روی ماهیچه‌های زیر گوش بگذارید و آن را با فشاری بسیار پایین، به سمت پایین‌ترین نقطه گردن حرکت دهید.

تکنیک شماره ۱۷: ماساژ لپ‌ها با ماساژ صورت با قاشق

یکی از مزایای ماساژ صورت با قاشق این است که با انجام تکنیک‌های آن می‌توان بسیاری از عضلات را هم تقویت کرد. برای مثال، تکنیک ماساژ لپ‌ها که با قرار دادن سمت برجسته قاشق روی لپ‌ها و زیر گونه‌ها صورت می‌گیرد، برای تقویت لپ‌ها و گونه‌ها هم مفید است. این تکنیک را با قاشق داغ، به مدت ۲ دقیقه و برای ۲۰ روز ادامه دهید.

تکنیک شماره ۱۸: ماساژ محل رویش ابرو‌ها با ماساژ صورت با قاشق

جالب است بدانید که به گردش افتادن جریان خون، یکی از عوامل رشد یا رویش مجدد مو‌ها به ویژه در نواحی ابروهاست. برای تقویت گردش جریان خون در ابروها، قسمت برجسته یک قاشق گرم را روی ابرو‌ها قرار دهید و با فشاری بسیار ملایم به مدت ۲ دقیقه، آن را به صورت دورانی روی مو‌های ابرو به حرکت درآورید.

تکنیک شماره ۱۹: تقویت گره‌های عصبی چاکرای خورشیدی

چاکرای خورشیدی، نواحی دکلته و از قسمت بالای سینه تا زیر سینه‌ها راشامل می‌شود. شما می‌توانید با قرار دادن قسمت برجسته ۲ قاشق روی ناحیه بالای سینه، آن‌ها را با فشاری ملایم تا زیر سینه‌ها و ناحیه دکلته به حرکت درآورید. این تکنیک شامل ماساژ صورت با قاشق نمی‌شود، اما برای تقویت گره‌های عصبی بدن بسیار کاربردی خواهد بود.

چاکرای خورشیدی، نواحی دکلته و از قسمت بالای سینه تا زیر سینه‌ها راشامل می‌شود.

تکنیک شماره ۲۰: ماساژ ترکیبی صورت

ماساژ صورت با قاشق با توجه به انجام چند تکنیک به صورت پیوسته هم امکان‌پذیر است. برای مثال، شما می‌توانید، در پایان هر ماساژ روزانه، چند تکنیک (مثل ماساژ ابرو، ماساژ گونه و ماساژ پشت لب) را به یکدیگر متصل کنید و آن‌ها را به صورت پیوسته و برای یک دقیقه انجام دهید.

منبع: indianexpress

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید