طرز تهیه پلو شوشتری با طعمی بی‌نظیر

طرز تهیه پلو شوشتری با طعمی بی‌نظیر

پلو شوشتری با گوشت قلقلی بسیار راحت است و شما می‌توانید گوشت قلقلی‌ها را در انتها روی پلو قرار دهید و یا می‌توانید به همراه پلو در مواد برنجی دم بگذارید

کد خبر : ۱۱۱۱۲۸
بازدید : ۲۰۲۵

پلو شوشتری با گوشت قلقلی یکی از پلو‌های بسیار خوشمزه و ساده می‌باشده که می‌توانید این غذا را تهیه کنید.

این پلو یکی از پلو‌های بسیار خوشمزه و سنتی ایرنی می‌باشد که برای شهر شیراز است و با لوبیا چشم بلبلی تهیه می‌شود و شما می‌توانید برای شام یا نهار تهیه و سرو کنید.

پلو شوشتری با گوشت قلقلی بسیار راحت است و شما می‌توانید گوشت قلقلی‌ها را در انتها روی پلو قرار دهید و یا می‌توانید به همراه پلو در مواد برنجی دم بگذارید.

امروز طرز تهیه طرز تهیه پلو شوشتری با گوشت قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پلو شوشتری با گوشت قلقلی

برنج ۴ پیمانه
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
شوید تاز ۲ پیمانه
لوبیا چشم بلبلی پخته شده ۱ پیمانه
زعفران ۱ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه پلو شوشتری مجلسی با طعمی بی‌نظیر

پلو شوشتری

طرز تهیه پلو شوشتری با گوشت قلقلی و شوید تازه

مرحله اول: آماده سازی
ابتدا باید لوبیا چشم بلیلی را بپزید. برای پخت این لوبیا باید آن را از چند ساعت قبل خیس کنید و چندین بار آب لوبیا چشم بلبلی را عوض کنید تا هم نفخ آن گرفته شود و هم راحت‌تر پخته شود، می‌توانید یک خیار را بدون پوست گیری روی لوبیا قرار دهید برای وقت‌های که زمان کافی برای خیس کردن لوبیا ندارید. لوبیا را به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود.

مرحله دوم: تهیه گوشت قلقلی
در ادامه پیاز را رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید. سپس به همراه گوشت چرخ کرده مخلوط کنید و به آن نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید و مواد را خوب ماساژ دهید تا مسنجم شود و بعد از مواد قلقلی کوچک تهیه کنید و داخل تابه به همراه روغن سرخ کنید.

مرحله سوم: پخت برنج
شوید را پاک کنید و بشورید و صبر کنید تا خشک شود و بعد ساطوری ریز خرد کنید. برنج را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوش بیاید و نرم شود و در انتهای پخت لوبیا چشم بلبلی پخته شده را اضافه کنید و برنج را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه با روغن بریزید.

مرحله چهارم: پخت پلو شوشتری با گوشت قلقلی
در ادامه باید کمی از شوید خرد شده و زعفران و گوشت قلقلی به صورت لایه بریزید تا برنج و مواد تمام شود و بعد پلو شوشتری با گوشت قلقلی را دم بگذارید و در انتها روی آن کمی کره و زعفران بریزید و به همراه سبزی خوردن یا سالاد میل کنید.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید