دلایل بسیار مهم سرگیجه و سنگینی مداوم سر!

دلایل بسیار مهم سرگیجه و سنگینی مداوم سر!

عفونت گوش اغلب گوش میانی را درگیر می‌کند و معمولاً پس از آنفولانزا یا سینوزیت رخ می‌دهد. علائم عفونت گوش ممکن است به طور ناگهانی ظاهر شود که این علائم عبارتند از تب، سنگینی در سر، وزوز گوش و سرگیجه.

کد خبر : ۱۱۱۵۹۹
بازدید : ۸۴۸

رخی افراد بیشتر اوقات احساس سرگیجه و سنگینی در سر خود دارند که عوامل متفاوتی در پس آن قرار دارد.

دلایل زیادی برای سرگیجه و سنگینی مداوم سر وجود دارد که در این گزارش برخی از شرایط پاتولوژیک که علائم آن شامل احساس سبکی سر همراه با سنگینی است را توضیح خواهیم داد:

۱. آلرژی: آلرژی فصلی علائم زیادی مانند سنگینی سر، عطسه، خارش چشم و خستگی ایجاد می‌کند و هر یک از این علائم ممکن است به خصوص در هنگام گرفتگی بینی و سینوزیت باعث سرگیجه شود.

۲. سردرد سینوسی: سردرد سینوسی به دلیل تجمع مایع در سینوس‌ها در اثر عفونت باعث احساس سنگینی در سر به خصوص در ناحیه پیشانی و زیر چشم می‌شود که در برخی نیز این سردرد با علائمی مانند سرگیجه، خستگی و سطح انرژی پایین همراه است.

۳. عفونت گوش: عفونت گوش اغلب گوش میانی را درگیر می‌کند و معمولاً پس از آنفولانزا یا سینوزیت رخ می‌دهد. علائم عفونت گوش ممکن است به طور ناگهانی ظاهر شود که این علائم عبارتند از تب، سنگینی در سر، وزوز گوش و سرگیجه.

۴. میگرن: میگرن یک اختلال عصبی است که با ایجاد احساس سنگینی در سربا علائم دیگری مانند سرگیجه، حساسیت به نور، استفراغ و شنیدن صدا‌های غیرعادی همراه است.

۵. فشار خون بالا: فشار خون بالا، به خصوص به طور ناگهانی، می‌تواند باعث احساس سنگینی، سردرد و سرگیجه شود.

۶. برخی افراد پس از صرف غذا احساس سنگینی سر و سرگیجه می‌کنند: پس از صرف غذا، به دلایل متعددی مانند خوردن قند یا پرخوری، مسمومیت غذایی یا حساسیت به برخی از مواد غذایی این علائم ممکن است ایجاد شود.

اگر احساس سرگیجه و سنگینی در سر شما برای مدت طولانی ادامه دارد، به شما توصیه می‌کنیم برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید