ماجرای کمبود داروی استامینوفن در داروخانه‌ها!

ماجرای کمبود داروی استامینوفن در داروخانه‌ها!

در روز‌های اخیر خبر‌هایی از کمبود دارو و سرم در داروخانه‌های کشور منتشر شده که توسط مسئولین مربوطه تکذیب شده است، اما جمعی از مخاطبان جماران در این رابطه گلایه‌هایی دارند.

کد خبر : ۱۱۲۲۴۳
بازدید : ۵۵۶

مدتی است که اخبار مرتبط با کمبود دارو به گوش میرسد، اما گمان نمی‌کردیم این امر تا کمیاب شدن استامینوفن نیز پیش رفته باشد. موضوعی که مخاطبان را نگران کرده است.

کمبود داروی استامینوفن!

در روز‌های اخیر خبر‌هایی از کمبود دارو و سرم در داروخانه‌های کشور منتشر شده که توسط مسئولین مربوطه تکذیب شده است، اما جمعی از مخاطبان در این رابطه گلایه‌هایی دارند.

برخی از مخاطبان از کمبود دارو گلایه مندند، آن هم نه در ارتباط با دارو‌های بیماری‌های خاص، بلکه از عدم وجود کافی دارو‌های ساده مثل استامینوفن!

در همین رابطه یکی از مخاطبان به خبرنگار جماران گفت: برای تهیه شربت استامینوفن کودکان به چندین داروخانه مراجعه کرده و به علت عدم موجودی شربت مجبور به استفاده از قطره‌ای که با سن کودک متناسب نیست شده است، و تنها پاسخی که از پزشکان داروخانه‌ها دریافت کرده این بوده است که استامینوفن، پروفن و دارو‌هایی از این قبیل توزیع نمی‌شود و موجودی داروخانه‌ها از خرید‌های قبلی آنان است.

موضوعی بسیار مهم که باید مورد توجه همگان قرار گیرد این است که در شرایط امروز که سطح دغدغه خانواده‌ها که در حد نگرانی از تب کردن کودکان نیز پایین آمده، چرا که نمی‌توان به راحتی دارویی برای کنترل تب کودک تهیه کرد، نتیجه این حجم از نگرانی چه خواهد بود؟!

منبع: جماران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید