(ویدئو) حرکت عجیب «میمون پوزه دار»؛ انگشتی که از بینی تا پشت گلو می‌رود!

(ویدئو) حرکت عجیب «میمون پوزه دار»؛ انگشتی که از بینی تا پشت گلو می‌رود!

بررسی سی‌تی‌اسکن را روی جمجمه لمور انجام دادند. اسکن، انگشت لمور را نشان داد که از بینی تا پشت گلویش می‌رود.

کد خبر : ۱۱۲۶۰۷
بازدید : ۱۱۷۷

ویدئوی ثبت‌شده از یک میمون پوزه‌دار نشان می‌دهد که این حیوان می‌تواند انگشت بلند سه اینچی (۷.۶ سانتی‌متر) خود را تا انتهای بینی فرو ببرد بطوریکه تصاویر سی‌تی اسکن نشان می‌دهد تا پشت گلویش می‌رسد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، ویدئوی جدیدی، نوعی میمون پوزه‌دار به نام "کالی" (Kali) را نشان می‌دهد که در "مرکز دوک لمور" (Duke Lemur Center) در کارولینای شمالی زندگی می‌کند. کالی که یک "آی-آی" (Aye-aye) است، انگشت بلند سه اینچی (۷.۶ سانتی‌متر) خود را تا انتهای بینی فرو می‌برد، آن را دوباره بیرون می‌آورد و می‌لیسد. علم پیشتر این رفتار را ندیده بود.

کالی، آی-آی شب‌زی اهل ماداگاسکار، به خاطر ظاهر ژولیده و انگشت نامتناسب خود مشهور است که از آن برای شکار کردن و کندن حشرات از پوسته درختان استفاده می‌کند.

پروفسور "آن کلر فابر" (Anne-Claire Fabre)، پژوهشگر "دانشگاه برن" (University of Bern) در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این فقط یک رفتار ناگهانی نبود، بلکه چیزی بود که کای به طور کامل درگیر آن بود.

وی افزود: من می‌خواستم بدانم این انگشت به کجا می‌رود. آیا آن را وارد مغزش می‌کند؟ خیلی عجیب بود و غیرممکن به نظر می‌رسید.

دانشمندان برای درک بیشتر این رفتار، بررسی سی‌تی‌اسکن را روی جمجمه لمور انجام دادند. اسکن، انگشت لمور را نشان داد که از بینی تا پشت گلویش می‌رود.

سی تی اسکن «میمون پوزه دار»
"روبرتو پورتلا میگوئز" (Roberto Portela Miguez)، سرپرست ارشد پستانداران در موزه تاریخ طبیعی لندن، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: ما شوکه شدیم. وقتی برای نخستین بار این ویدیو را دیدم، واقعا تحت تأثیر تمیز کردن بینی قرار گرفتم. من تا به حال چیزی شبیه آن را بیرون از حیطه انسانی نشنیده بودم.

دانشمندان برای درک این که آیا این رفتار رایج است یا خیر، پژوهش‌های منتشرشده پیشین را بررسی کردند تا نمونه‌هایی از تمیز کردن بینی را در پستانداران پیدا کنند. آن‌ها این رفتار را در ۱۲ گونه پیدا کردند که برخی از آن‌ها از وسایلی برای رسیدن به مخاط بینی استفاده می‌کنند.

برخی از این گونه‌ها که مانند کالی در اسارت بودند، در حال تمیز کردن بینی دیده شدند. بنابراین، این امکان وجود دارد که آن‌ها در اسارت، متفاوت از طبیعت عمل کنند.

در هر حال، این پرسش شکل می‌گیرد که اگر تکامل این رفتار را انتخاب می‌کند، آیا خوردن مخاط بینی واقعا برای بدن مفید است. فابر گفت که تشخیص دادن آن دشوار است، زیرا پژوهش‌ها پیرامون این موضوع، بسیار اندک هستند.

وی افزود: شواهد بسیار کمی در مورد دلیل این موضوع وجود دارد که چرا ما و سایر حیوانات، مخاط بینی خود را بیرون می‌آوریم. تقریبا تمام مقالاتی که می‌توانید پیدا کنید، به شوخی در مورد این موضوع نوشته‌اند.

برخی معتقدند که مخاط بینی می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند، اما برخی دیگر باور دارند که مخاط بینی می‌توانند به گسترش باکتری‌های بد منجر شوند یا به بینی آسیب برساند و خونریزی بینی را به همراه داشته باشند.

فابر اضافه کرد: ما معتقدیم که این رفتار به درستی مورد بررسی قرار نگرفته است، زیرا به عنوان یک عادت بد تلقی می‌شود. در این ویدئو، کالی در حال تمیز کردن بینی خود دیده می‌شود. این پژوهش، در "Journal of Zoology" به چاپ رسید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید