قیمت بیت کوین امروز ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین امروز ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین امروز ۱۵ آبان ماه با ۰.۳۹ درصد کاهش نرخ به به ۲۱,۲۶۷ دلار معادل ۷۶۵,۶۱۳,۸۶۲ تومان رسید.

کد خبر : ۱۱۲۹۳۲
بازدید : ۳۹۷

فرادید | بیت کوین همچنان در کانال ۲۱ هزار دلار قرار دارد و با نوسان‌های قیمتی دست و پنجه نرم می‌کند. امروز ۱۵ آبان ماه قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۳۹ درصدی به ۲۱,۲۶۷ دلار معادل ۷۶۵,۶۱۳,۸۶۲ تومان رسید.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته ۶۲ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم ۴۱۰ میلیارد دلار است. نکته قابل توجه در بازار امروز، رشد چشمگیر ارزش معاملات است.

از طرفی شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز با افزیش ۸ واحدی نسبت به روز گذشته، وضعیت بهتری پیدا کرده و پس از مدت‌ها در آستانه ورود به محدوده طمع قرار گرفته است.

هفته گذشته این ترس ایجاد شده بود که در قیمت ۲۱,۰۰۰ دلار فروش‌های سنگینی اتفاق بیفتد و بازار با یک سقوط جدید مواجه شود. اما فشار فروش در این محدوده به حدی نبود که تصور می‌شد و دوباره بازار به سمت بالا برگشته است.

هر چند بیشتر روز‌های هفته، بیت‌کوین در روند نزولی معامله می‌شد، اما چند ساعت پیش، گاو‌ها توانستند بیت‌کوین را به بالاترین سطح پنج روزه بالای ۲۱ هزار دلار برسانند و علت آن انتشار داده‌های شغلی مطلوب ایالات‌متحده بود.

در مجموع، ممکن است روند کلی عملکرد رمزارز‌ها طی هفته از نظر دستاورد‌های کلی خوب بوده، اما برخی از آسیب‌پذیری‌ها و نقاط فشار مهم پروتکل‌های دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در حال ظهور را نیز برجسته کرده است.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم بر این باور است که ارز‌های دیجیتال هنوز هم از لحاظ شرط‌بندی عملکرد بهتری نسبت به طلا دارند؛ این در حالی است که دارایی‌های دیجیتال به دنبال فروش گسترده در کل فضای کریپتو در فصل سرد و زمستانی خود، به مبارزه ادامه می‌دهند.

بوترین با نگاهی به چشم‌انداز تغییر اقتصاد در آینده، این سوال را مطرح کرد: «چگونه باید به دنبال مدل‌های نوینی در جهان اقتصاد باشیم تا آن‌ها را مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم؟» یکی از پیام‌های کلیدی او از طرح این پرسش آن است که ارز‌های دیجیتال و فناوری پشت آن‌ها نقش مهمی در آینده دارند و قطعأ نمی‌توان تأثیر قابل توجه آن‌ها را در آتیه‌ی نزدیک نادیده گرفت.

مدیرعامل صرافی بایننس، چانگ پنگ ژائو نیزمعتقد است وجود اینکه بازار ارز‌های دیجیتال در سال جاری میلادی روز‌های خوبی را پشت سر نگذاشته است و قیمت بیت‌کوین با کاهشی ۷۰ درصدی از ۶۹ هزار دلار به حدود ۲۰ هزار دلار رسیده است، مدیرعامل صرافی بایننس باور دارد که رمزارز‌ها احتمالا «تنها دارایی باثبات» در وضعیت بحرانی کنونی هستند.

از نظر ژائو، با اینکه قیمت ارز‌های دیجیتال مدام در حال نوسانات شدید هستند، اما تکنولوژی آن‌ها بدون تغییر باقی مانده است. هنوز هم عرضه رمزارز‌ها محدود است و امنیت‌شان از لحاظ غیرمتمرکز بودن حفظ شده است.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید