قیمت آپارتمان در منطقه ۸ تهران

قیمت آپارتمان در منطقه ۸ تهران

منطقه ۸ شهر تهران ارزان‌ترین منطقه نیمه شمالی پایتخت به لحاظ سطح قیمت واحد‌های مسکونی است.

کد خبر : ۱۱۲۹۴۵
بازدید : ۳۸۹

رصد مشخصات فایل‌های فروش مسکن در منطقه ارزان نیمه شمال شهر تهران نشان‌دهنده کمبود شدید فایل آپارتمان‌های نوساز در این منطقه است. همین موضوع باعث تبدیل شدن این منطقه به منطقه سبز نیمه شمال تهران شده است.

بررسی‌های «دنیای اقتصاد» و آمار‌های رسمی نشان می‌دهد، منطقه ۸ شهر تهران ارزان‌ترین منطقه نیمه شمالی پایتخت به لحاظ سطح قیمت واحد‌های مسکونی است.

در این منطقه بخش زیادی از فایل‌هایی که طی روز‌های گذشته به بازار مسکن عرضه شده اند عمربنای بالاتر از ۱۵ سال دارند. هم اکنون تعداد فایل نوساز و کلیدنخورده در این منطقه به حداقل رسیده است. اما عمده فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن این منطقه که واقع در شرق تهران است عرضه شده، جزو فایل‌های سبز رنگ یا فایل‌های با قیمت مناسب‌تر از عرف منطقه هستند.

علت این موضوع کاهش شدید و نزدیک به صفر فایل نوساز در این منطقه است. براساس اعلام بانک مرکزی از تازه‌ترین تحولات بازار مسکن شهر تهران، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در این منطقه مهرماه امسال به مرز ۴۱ میلیون و۲۰۰ هزار تومان رسید.

سطح متوسط قیمت مسکن در این منطقه نسبت به مرز ۴۴میلیون تومانی هر مترمربع قیمت مسکن کل شهر تهران، مناسب‌تر است و این منطقه ارزان‌ترین منطقه نیمه شمالی تهران محسوب می‌شود.

هم اکنون در این منطقه فایل‌هایی با سطح قیمت هر مترمربع کمتر از ۴۰ میلیون تومان و در برخی موارد محدود کمتر از ۳۵ میلیون تومان نیز یافت می‌شود که متقاضیانی که اصرار به سکونت در نیمه شمالی تهران دارند، اما بودجه و قدرت خرید محدودی دارند می‌توانند برای خرید مسکن در این منطقه اقدام کنند.

قیمت آپارتمان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید