این اتفاق عجیبی، زندگی کشاورز را زیر و رو کرد!

این اتفاق عجیبی، زندگی کشاورز را زیر و رو کرد!

این کشاورز در مزرعه‌ای نزدیک شهر «اوپاوا»، واقع در منطقه «موراویا سیلزی» جمهوری چک، این کمربند نفیس طلا را پیدا کرده است.

کد خبر : ۱۱۳۱۴۷
بازدید : ۸۵۰

یک کشاورز در جمهوری چک کمربندی نفیس از طلا پیدا کرد. برخی باستان‌شناسان احتمال می‌دهند این شئ شاید یک تاج یا سربند و به جا مانده از عصر برنز باشد.

این کشاورز در مزرعه‌ای نزدیک شهر «اوپاوا»، واقع در منطقه «موراویا سیلزی» جمهوری چک، این کمربند نفیس طلا را پیدا کرده است.

برخی کارشناسان پس از بررسی اولیه، این فرضیه را مطرح کرده‌اند که این شئ احتمالا یک «دیهیم»، نوعی تاج یا سربند است که حاکمان به عنوان نمادی از اقتدار بر سر می‌گذاشتند.

این شیء ۴۹ سانتی‌متر طول، ۹ سانتی‌متر عرض و ۵۶.۵ گرم وزن دارد. پژوهشگران همچنین معتقدند که این شئ ممکن است یک کمربند نفیس باشد که قدمت آن به عصر برنز میانه تا اواخر عصر برنز می‌رسد.

این کمربند از آلیاژ فلزی نازکی با ترکیب بیش از ۸۴ درصد طلا، کمتر از ۱۵ درصد نقره و رگه‌هایی از عناصر دیگر مانند مس ساخته شده است. صنعتگران سطح این کمربند را با مجموعه‌ای از پنج دایره متحدالمرکز بزرگ و دایره‌های متحدالمرکز کوچکتر تزئین کرده‌اند.

کشف طلا
کارشناسان باستان‌شناسی برای این‌که تشخیص دهند آیا این کمربند توسط صنعتگران محلی ساخته شده است یا از مناطق مردم فرهنگ کارپات یا بالکان به این مکان منتقل شده است باید تحقیقات بیشتری انجام دهند. با این حال، تعدادی از باستان‌شناسان گمان می‌کنند قدمت این شئ به دوره فرهنگ اورنفیلد (فرهنگ زمین خاکستردان) در حدود ۱۳۰۰ تا ۷۵۰ قبل از میلاد مربوط باشد.

یک باستان‌شناس به «رادیو چک» گفت: «این کمربند قاعدتا به فردی از طبقه بالا جامعه تعلق داشته است؛ چرا که استفاده از این نوع اشیاء در آن زمان رایج نبوده است. در نتیجه مالک این شئ فرد با اعتباری بوده است.»

این کمربند به موزه‌ای در برونتال منتقل شده است و در این مکان برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید