(ویدئو) مارمولک واقعی تهران که از دیوار راست بالا می‌رود، کیست؟

(ویدئو) مارمولک واقعی تهران که از دیوار راست بالا می‌رود، کیست؟

متهمان شبانه از ساعت ۲۴ تا ۴ صبح از بالکن و به صورت مسلحانه وارد منزل می‌شدند و اگر صاحبخانه از خواب بیدار می‌شد و مقاومت می‌کرد با استفاده از قمه و اسلحه کلت کمری او را تهدید می‌و در اتاق حبس می‌کردند.

کد خبر : ۱۱۳۲۱۴
بازدید : ۱۴۹۷

محسن معروف به مارمولک به راحتی از دیوار‌ها بالا می‌رفت و سناریوی سرقت‌های مسلحانه خانه‌ها را به اجرا می‌گذاشت.

سرهنگ رضا حاتمی رئیس پایگاه ۱۱ پلیس آگاهی تهران در خصوص انهدام باند سرقت مسلحانه از خانه تهرانی‌ها گفت: با وقوع چندین فقره سرقت منازل به صورت سریالی و به شیوه‌های مشابه پرونده در دستور تیم مبارزه با سرقت منازل پایگاه ۱۱ پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی و کارآگاهی هویت متهمین شناسایی شد که با هماهنگی مقام قضایی متمان در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیر زیادی اموال مسروقه و طلاجات و یک قبضه سلاح کلت کمری کشف شد.

باند سرقت مسلحانه از منزل

سرهنگ رضا حاتمی ادامه داد: در تحقیقات، متهمین به ۳۰ فقره سرقت منازل به شیوه بالاسر رویی اعتراف کردند و تا الان تعداد ۱۸ نفر از شکات شناسایی شدند و اموال آن‌ها مسترد شده است و اقدامات جهت شناسایی سایر شکات هم آغاز شده است.

وی افزود: متهمان شبانه از ساعت ۲۴ تا ۴ صبح از بالکن و به صورت مسلحانه وارد منزل می‌شدند و اگر صاحبخانه از خواب بیدار می‌شد و مقاومت می‌کرد با استفاده از قمه و اسلحه کلت کمری او را تهدید می‌و در اتاق حبس می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به محل انجام سرقت‌ها توسط این باند گفت: بیشتر سرقت‌ها در مرکز شهر صورت گرفته و برهمین اساس هم تعداد زیادی از شکات شناسایی شدند.

کلاهبردارانی که سارق شدند

وی در خصوص پرونده کلاهبرداری این باند همچنین تصریح کرد: تعدادی از دستگاه‌ها خودپرداز نیستند و فقط برای انتقال وجه استفاده می‌شود، به فردی که مشغول کار در این باجه‌ها بود تنه می‌زدند و به او می‌گفتند عجله دارند، آن فرد هم که رمز را وارد کرده بود از جلوی دستگاه دور کرده و مبالغ را به کارت‌های اجاره‌ای خود انتقال می‌دادند.

سرهنگ حاتمی ادامه داد: متهمان از کارت‌های اجاره‌ای استفاده می‌کردند و این کارت‌ها را ۲۰۰ هزار تومان خریداری کرده بودند و پس از انتقال وجه به این کارت‌ها اقدام به تهیه کارت هدیه می‌کردند.

سرهنگ حاتمی در پایان با هشدار به شهروندان برای جلوگیری از سرقت از منازلشان توسط این باند‌ها تاکید کرد: ایمنی ساختمان باید رعایت شود و از دزدگیر و درب ضد سرقت استفاده شود تا از این نوع سرقت‌ها جلوگیری شود.

وحشت زن جوان از حضور دزدان مسلح در خانه اش

یکی از شاکیان پرونده که زن جوانی است به رکنا گفت: با بچه ام در خانه خواب بودم که ساعت ۴ صبح دیدم ۲ مرد مسلح بالای سرم هستند، از ترس خودم را به خواب زدم تا اینکه دزدان وسایل را سرقت کردند و از خانه خارج شدند.

یکی دیگر از شاکیان پرونده که مرد جوان و قوی هیکلی است گفت: تا ساعت ۳ صبح بیدار بودم، اما وقتی ساعت ۶ از خواب بیدار شدم متوجه شدم دزدان ۵ گوشی موبایل، یک لپ تاپ و ۲۵۰ میلیون تومان طلا‌های خانه را از خانه سرقت کردند.

وی افزود: خانه مان طبقه سوم است و اصلا فکر نمی‌کردم کسی این ۳ طبقه را از دیوار بالا بیاید و هنوز باورش برایم سخت است. زن جوان دیگری گفت: شب حادثه در خانه میهمان داشتم و همه خواب بودیم که دزدان از خانه مان سرقت کردند.

سرقت بخاطر اعتیاد

وحید سارق مسلح که یکی از اعضای اصلی باند سرقت مسلحانه است می‌گوید وقتی مواد مخدر مصرف می‌کردیم نترس و شجاع می‌شدیم و دست به این سرقت‌ها می‌زدیم.

سابقه داری؟
شرارت

چرا دزدی؟
مصرف مواد مخدر دارم و به خاطر پول و هزینه‌های اعتیادم دست به این سرقت‌ها زدیم.

شگرد؟
یکی از دوستانم که معروف به مارمولک است از دیوار بالا می‌رفت و در خانه‌ها را باز می‌کرد و سپس من با اسلحه وارد خانه شدم و دست به سرقت وسایل با ارزش می‌زدیم.

اموال سرقتی
صاحبخانه‌ها در خانه بودند؟
بیشتر موارد بودند.

نمی‌ترسیدی دستگیر شوی؟
مسلح بودم و اگر کسی متوجه حضور ما می‌شد به سمت آن‌ها اسلحه می‌کشیدم و تهدیدشان می‌کردم. چون مصرف مواد داشتیم جرات پیدا می‌کردیم و از هیچ چیزی نمی‌ترسیدیم.

فکر می‌کردی دستگیر شوی؟
نه، چون هیچ سرنخی از خودمان به جا نمی‌گذاشتیم.

ماجرای کلاهبرداری هایتان چیست؟
سال گذشته که مردم برای انتقال پول جلوی دستگاه‌هایی که فقط کارت می‌کشیدند می‌رفتیم و وقتی سوژه رمز کارت را وارد می‌کرد با تنه زدن به آن‌ها وانمود می‌کردیم که کارمان عجله‌ای است و با توجه به اینکه رمز را وارد کرده بودند ما پول را از حسابشان به کارت‌هایی که به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان خریداری کرده بودیم واریز و در ادامه با کارت‌های اجاره‌ای کارت هدیه می‌خریدیم.

محسن معروف به مارمولک

محسن که معروف به مارمولک است می‌گوید برای سرقت فقط نوک انگشتانم در دیوار گیر کند برای بالا رفتن از دیوار راحت هستم و مشکلی ندارم.

چرا دزدی؟
به خاطر پول و اعتیاد.

بچه محل هستید؟
بله.

چطور از دیوار خانه‌ها بالا می‌رفتی؟
به راحتی، فقط کافی است نوک انگشتانم در دیوار گیر کند بعد به راحتی از دیوار بالا می‌روم.

مردم چه کار کنند که خانه شان هدف سرقت قرار نگیرد؟
هیچ کار، اگر دزد چشمش خانه‌ای را بگیرد شک نکنید که آن خانه هدف سرقت قرار میگیرد و در ضدسرقت و قفل تنها زمان کار آن‌ها را زیاد می‌کند.

اموال مسروقه
در ماجرای کلاهبرداری هم نقش داشتی؟
بله، با تنه سوژه‌ها را از جلوی دستگاه دور می‌کردم.

چرا به فکر دزدی افتادی؟
دیگر سیستم امنیتی کارت‌های بانک زیاد شده بود و برای انتقال وجه باید ۲ بار رمز کارت را می‌زدیم و کار برایمان سخت شده بود به همین خاطر تصمیم به سرقت گرفتیم.

بنا بر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر جرائم احتمالی شان در اختیار کارآگاهان پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید