۱۱ کاری که انسان‌ها انجام می‌دهند و سگ‌ها از آن متنفرند!

۱۱ کاری که انسان‌ها انجام می‌دهند و سگ‌ها از آن متنفرند!

واقعیت این است که سگ‌ها در برابر کسی که او را می‌شناسند و به او اعتماد دارند، نوازش شدن را تحمل می‌کنند، اما از آن لذت نمی‌برند. گاهی ممکن است تجربه کرده باشید که دستتان را برای نوازش سگ دراز می‌کنید، اما خود را عقب می‌کشد و این نشان می‌دهد که سگ‌ها هم برای خود چهارچوب ارتباطی دارند درست مثل انسان‌ها.

کد خبر : ۱۱۳۶۱۶
بازدید : ۶۵۲۰۵

فرادید | سگ‌ها از بعضی از کار‌هایی که شما انجام می‌دهید متنفرند - و شما ممکن است بدون اینکه متوجه شوید آن‌ها را انجام می‌دهید. همانطور که همه ما می‌دانیم سگ‌ها سعی می‌کنند بهترین دوستان ما باشند، اما ما همیشه کار‌هایی مطابق میل آن‌ها انجام نمی‌دهیم.

به گزارش فرادید؛ گاهی اوقات همه ما کار‌هایی را انجام می‌دهیم که سگ‌ها از آن متنفرند. در اینجا برخی از اعمال رایج انسان که سگ‌ها را ناراحت، عصبی، مضطرب و گیج می‌کند را توضیح داده ایم:

سگ

۱. استفاده از کلمات بیشتر از زبان بدن

سگ‌ها ممکن است بتوانند معنای چند کلمه کلیدی را متوجه شوند (مانند راه رفتن، بازی کردن)، اما نمی‌توانند همه کلماتی که انسان می‌گوید را بفهمند. چیزی که سگ‌ها برای فهمیدن به آن توجه می‌کنند زبان بدن ما است.

اگر سری به کلاس آموزش سگ‌های مبتدی زده باشید، اغلب می‌بینید که افراد یک چیز می‌گویند، اما سگ‌ها کار دیگری انجام می‌دهند؛ گیج می‌شود و سعی می‌کند تشخیص دهد چه چیزی از آن‌ خواسته شده. به عنوان مثال، مربی دستش را مانند پلیس راهنمایی و رانندگی دراز می‌کند و از سگ می‌خواهد در جای خود "بماند"، اما در زبان بدن، در واقع از سگ دعوت می‌کند تا به سمت او بیاید. اما وقتی سگ این کار را انجام می‌دهد، به خاطر شکستن فرمان مربی مورد سرزنش قرار می‌گیرد در حالی که مشخص است سگ گیج شده است.

شما به راحتی می‌توانید کاربرد زبان بدن را در خانه برای سگ خود اجرا کنید. به این صورت که در طول روز با او صحبت نکنید و فقط از زبان بدن استفاده نمایید، آن وقت متوجه خواهید شد که فرمانبربرداری سگ بیشتر خواهد شد و حرف شما را بهتر خواهد فهمید. پس یاد بگیرید که با زبان بدن با سگ‌ها صحبت کنید. کار سختی نیست.

سگ

۲. در آغوش گرفتن سگ (بغل کردن)

ممکن است شما دوست داشته باشید که سگ پشمالوی خود را بغل کنید و از این کار لذت ببرید. اما باید بدانید که سگ‌ها از این کار متنفرند و این احساس را با حرکات مختلفی به شما نشان می‌دهند.

در مواجه با بغل شدن، سگ‌ها در اغلب موارد مهربان هستند و واکنشی نشان نمی‌دهند، اما گاهی اوقات احساس خطر می‌کنند و عصبانی می‌شوند. البته توجه کنید که واکنش سگ به بغل شدن از فردی به فرد دیگر در خانواده متفاوت است. (با یکی احساس راحتی می‌کند، ولی در آغوش دیگری احساس خفگی می‌کند.)

اگر می‌خواهید متوجه شوید که سگتان با بغل کردن مشکلی دارد یا نه، به زبان بدن او توجه کنید. سرش را از شما دور می‌کند؟ با شما چشم تو چشم نمی‌شود؟ شما را لیس نمی‌زند؟ دهانش را بسته نگه می‌دارد؟ یکی از گوش هایش را به سمت سرش متمایل می‌کند؟ همه این‌ها نشانه است از اینکه شما با بغل کردن، سگ را ناراحت کرده اید؛ بنابراین دفعه بعد که خواستید سگ‌تان را در آغوش بگیرید به این نشانه‌ها توجه کنید.

سگ

۳. نوازش سر و صورت سگ

اگر کسی بخواهد دستش را به سمت صورت شما برساند، واکنش شما احتمالاً این است که سر خود را به عقب بکشید و از این کار جلوگیری کنید و برای تجاوز به حریم شخصی خود عصبانی و ناراحت می‌شوید. باید بگوییم که سگ‌ها نیز از نوازش شدن متنفرند در حالی که اغلب انسان‌ها فکر می‌کنند از این کار لذت می‌برند.

واقعیت این است که سگ‌ها در برابر کسی که او را می‌شناسند و به او اعتماد دارند، نوازش شدن را تحمل می‌کنند، اما از آن لذت نمی‌برند. گاهی ممکن است تجربه کرده باشید که دستتان را برای نوازش سگ دراز می‌کنید، اما خود را عقب می‌کشد و این نشان می‌دهد که سگ‌ها هم برای خود چهارچوب ارتباطی دارند درست مثل انسان‌ها. اگر دوست دارید سگ خود را نوازش کنید و از این طریق به او بفهمانید که دوستش دارید، پشت سگ نزدیک به دمش را نوازش کنید. سگ از نوازش شکم و گوش و قسمت زیر چانه یا کناره‌های ران لذت می‌برد.

نوازش کردن باعث ترشح هورمون اکسی توسین در سگ‌ها و انسان‌ها می‌شود، بنابراین حتما این کار را انجام دهید - فقط در مکان‌های مناسب و با رویکرد درست. نوازش نوعی پیوند است و به سگ اطمینان می‌دهد که محبوب صاحب خود است.

سگ

۴. راه رفتن به سمت سگ در حالی که به او نگاه می‌کنید

در حالی که ما انسان‌ها تماس چشمی ثابت را نشانه مهمی از اعتماد می‌دانیم، اما برای سگ‌ها به مفهوم تسلط و چیره شدن بر آن‌هاست. وقتی به سگی مستقیم نگاه می‌کنید و با او چشم تو چشم می‌شوید ممکن است حتی لبخند بزنید و سعی کنید با او گرم شوید. با این حال، سگ احتمالا فکر می‌کند می‌خواهید به او مسلط شوید و یا حمله کنید.

آن‌ها ممکن است پاسخی از سر تسلیم نشان دهند - زاویه نگاهشان را تغییر می‌دهند، به پشت غلت بزنند و یا ممکن است عقب نشینی و شروع به پارس کردن کنند. برای بیشتر سگ‌ها، نگاه کردن یک غریبه به چشمان او در حالی که به او نزدیک می‌شود، موقعیت راحتی نیست.

اگر می‌خواهید برای اولین بار با سگی ارتباط برقرار کنید در حالی که بدنتان کمی زاویه دار باشد (نه شانه هایتان به سمت سگ) به او نزدیک شوید، چشمانتان کمی منحرف باشد و آرام و با صدایی ملایم صحبت کنید. تمام این‌ها نشانه‌های دوستی زبان بدن است که به سگ کمک می‌کند بفهمد که شما خطری ندارید. حداقل شما به گونه‌ای ترسناک نزدیک نشدید که سگ بتواند واکنش تدافعی یا تهاجمی ایجاد کند.

سگ

۵. اعمال نکردن قانون و نداشتن طرحی برای زندگی آن‌ها

شاید فکر کنید داشتن قوانین سختگیرانه برای سگ‌ها خسته کننده یا ناخوشایند است، اما سگ‌ها واقعاً می‌خواهند بدانند که طبق گفته صاحبان‌شان چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه است. این‌ها در قالب قوانین باید به او گفته شود. با قوانین، زندگی قابل پیش بینی است و کمتر آن‌ها را گیج و دچار استرس می‌کند.

هنگام تعیین این مرزها، مهم است که قوانین متناقض نباشند. سگ‌ها استثنا‌های قوانین را درک نمی‌کنند. آن‌ها نمی‌فهمند که وقتی لباس‌های تفریحی به تن دارید، اجازه دارند روی شما بپرند، اما وقتی لباس کار به تن دارید، نه. آن‌ها نمی‌دانند که بعد از حمام اجازه دارند روی کاناپه بنشینند، اما نه بعد از پیاده روی و خاکی شدن. سگ‌ها زمانی رشد می‌کنند که بدانند مرز‌ها کجاست، و زمانی که برای انجام درست این قوانین و مرز‌های ثابت با پاداش‌های مثبت شما روبه رو شوند، اعتماد آن‌ها به شما به عنوان یک رهبر (مربی) نیز افزایش می‌دهید.

سگ

۶. وادار کردن سگ خود به تعامل با سگ‌ها یا افرادی که واقعا دوستشان ندارد

مانند سایر گونه‌های اجتماعی، سگ‌ها هم دوستان و دشمنان زیادی دارند، سگ‌ها به راحتی نشان می‌دهند که با کدام سگ‌ها و افرادی دوست دارد معاشرت کند یا نکند. با این حال، بسیاری از صاحبان سگ این موضوع را نادیده می‌گیرند و یا به سادگی نمی‌توانند نشانه‌هایی را که سگشان به آن‌ها می‌دهد، بخوانند.

درست است، سگ‌های خجالتی، ترسو و درون گرا باید مورد تشویق قرار بگیرند تا بتوانند مهارت‌های اجتماعی لازم را به دست بیاوند با این حال، دانستن تفاوت بین آموزش برای گسترش ارتباط با اجبار کردن سگ برای ایجاد یک تعامل بسیار حیاتی است.

هنگامی که سگ‌ها در موقعیت‌های اجتماعی بیش از حد تحت فشار قرار می‌گیرند، احتمال بیشتری وجود دارد که آن‌ها را سرکوب کنند. پس آخرین راه حل آن‌ها برای ارسال یک پیام واضح از نخواستن و تمایل نداشتن استفاده از دندان است. بدتر از آن این است که اعتماد آن‌ها به شما به عنوان یک مربی ضعیف شده است، بنابراین مراقب باشید زبان بدنی او را که به شما می‌گوید تمایلی به ارتباط با یک سگ و یا انسان ندارد را درک کنید.

سگ

۷. رفتن به پیاده روی بدون دادن فرصتی برای کاوش و بو کردن

مهم است که به سگ اجازه دهید در حین راه رفتن، زمانی را برای کشف محیط اطراف خود داشته باشد. سگ‌ها با بینی خود می‌بینند و به همان اندازه که ما انسان‌ها به حس بینایی خود اهمیت می‌دهیم به حس بویایی خود برای تفسیر این جهان اهمیت می‌دهند. خیلی اوقات، ما آن‌ها را از این تجربه محروم می‌کنیم و پیاده‌روی‌ها را فقط به‌عنوان استراحت، ورزش، گام برداشتن در همان مسیر قدیمی بدون هیچ گونه تنوع یا حس فراغت، انجام می‌دهیم.

اجازه دهید سگ‌تان قبل از حرکت به جلو، یک نقطه را تا زمانی که سیر شود بو کند، حتی اگر بیشتر از چند دقیقه طول کشید. برای اینکه به سگتان نشان دهید که «پیاده روی بو» با پیاده روی معمولی متفاوت است از یک بند مخصوص استفاده کنید. مطمئن شوید که با بند‌های معمولی شما متفاوت است.

سگ

۸. نگه داشتن آن‌ها با یک افسار محکم

همانطور که سگ‌ها در خواندن زبان بدن ما شگفت انگیز هستند، آن‌ها در خواندن سطح تنش یا آرامش ما از طریق افسار نیز فوق العاده عمل می‌کنند. با نگه داشتن افسار به صورت آزاد و کمی راحت، به سگ خود می‌فهمانید که دلیلی برای نگرانی یا استرس وجود ندارد ،شما آرام هستید و بر همه چیز کنترل دارید.

از سوی دیگر، نگه داشتن یک افسار محکم به سگ شما این پیام را می‌دهد که مضطرب وعصبی هستید و سگ شما آن را به همان اندازه احساس می‌کند و واکنش نشان می‌دهد. سطح استرس، ناامیدی و هیجان آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. به علاوه، سگ شما از اینکه دائم کشیده شود احساس خوبی ندارد و در نتیجه او فکر می‌کند به او هشدار می‌دهید که در حالت آماده باش باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که به سگ بیاموزیم که چگونه با بند شل راه برود. تسلط بر این مهارت دشوار است و اکثر صاحبان سگ می‌توانند نسبت به آن ابراز همدردی کنند، اما برای یک پیاده روی دلپذیر و آرام با سگ امری ضروری است.

سگ

۹. پرتنش بودن

کشش روی افسار تنها راهی نیست که سگ می‌تواند احساس شما را تشخیص دهد. شما به عنوان یک انسان می‌توانید بفهمید که افرادی که در اطرافتان هستند چه زمانی احساس استرس و اظطراب می‌کنند، سگ‌ها هم همین توانایی را دارند. هر چه استرس بیشتری داشته باشید، سگ شما هم بیشتر مضطرب خواهد شد. سگ‌ها هم مثل ما استرس را دوست ندارند. سگ شما به عنوان آینه شما عمل می‌کند. اگر به دلیلی برای مدیتیشن نیاز دارید، آن را انجام دهید چرا که برای آرامش سگتان بسیار عالی است.

سگ

۱۰. خسته کننده بودن

درست مانند کودکانی که در حین انجام کار‌ها با والدین خود حوصله شان سر می‌رود، سگ‌ها نیز از زمانی که صاحبشان خسته کننده هستند بیزارند. به یاد داشته باشید که سگ شما تمام روز منتظر است تا شما بیایید و با آن‌ها بازی کنید. اگر سگ شما مشکل ایجاد می‌کند مثلا وارد کمد می‌شود، پایه‌های میز را می‌جود - او اساساً به شما نشان می‌دهد که چقدر بی حوصله است.

خوشبختانه، یک راه حل سریع و آسان برای این وجود دارد: بازی‌های آموزشی. آموزش یک ترفند جدید به سگ یا تغییر دادن ترفند‌های قدیمی، انجام باز "پیداش کن" با یک اسباب بازی مورد علاقه، یا بیرون رفتن و پیاده روی کردن. همه این‌ها راه‌هایی برای تحریک ذهن سگ شما و بدن آن است. البته ورزش و پیاده روی مهم هستند، اما اضافه کردن برخی از کار‌های فکری سگ شما را خوشحال و پر جنب و جوش می‌کند. حتی فقط ۱۵-۳۰ دقیقه بازی در روز تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد.

سگ

۱۱. مسخره بازی در آوردن

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که مسخره کردن سگ‌ها خنده‌دار و جالب است. اما نکته مهم این است که شما نباید کاری را انجام دهید که می‌دانید به خاطر آن سگ دیوانه می‌شود. سگ آن را خنده دار نمی‌داند و می‌تواند منجر به برخی مشکلات رفتاری جدی شود.

منبع: treehugger

ترجمه: فرادید

این گزارش صرفا جهت سرگرمی و افزایش اطلاعات عمومی تهیه شده است و در تایید نگهداری حیوان خانگی نیست.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید