اعدام با فیل! شیوه‌ای ۲۰۰۰ ساله برای مجازات

اعدام با فیل! شیوه‌ای ۲۰۰۰ ساله برای مجازات

فیل‌ها یکی از باهوش‌ترین و قدرتمندترین حیوانات دنیا هستند. پس تعجبی ندارد اگر بشنویم در گذشته از این موجودات باشکوه سوءاستفاده می‌شده و برای تبدیل شدن به جلادان بی‌رحم تربیت می‌شدند.

کد خبر : ۱۱۳۷۴۲
بازدید : ۱۶۷۵

فرادید | مرگ توسط فیل شکلی از مجازات اعدام است که حداقل ۲۰۰۰ سال پیش رواج داشت، به ویژه در هند و البته در بخش‌های دیگری از آسیای جنوب و جنوب شرقی. اعدام توسط فیل بی‌رحمانه و ترسناک بود.

به گزارش فرادید؛ در هند، جایی که این شکل از مجازات اعدام به نام gunga rao معروف بود، جان متهم با له شدن توسط نیروی وحشیانه فیل گرفته میشد. فیل‌ها تحت کنترل دائم یک مربی فیل بودند که حیوان را از طریق به کار بردن یک قلاب فلزیِ تیز وادار به اجرای دستورات می‌کرد.

اعدام با فیل! شیوه‌ای ۲۰۰۰ ساله برای مجازات
(یک حکاکی 900 ساله از اعدام با فیل در گجرات هند)

در کشور همسایۀ هند یعنی سریلانکا، گفته می‌شد فیل‌ها مجهز به تیغه‌های تیزی روی عاج‌شان بودند که مجرم را تکه‌تکه می‌کرد. در پادشاهی سیام سابق (تایلند کنونی)، فیل‌ها برای پرتابِ قربانیان به هوا قبل از له کردن‌شان، آموزش می‌دیدند. در پادشاهی کوچین چین (ویتنام جنوبی)، مجرمان را به یک میله می‌بستند و سپس فیل به آن‌ها حمله می‌کرد و جانشان را با له کردن می‌گرفت. محبوبیت اعدام توسط فیل تا قرن نوزدهم ادامه یافت و تنها با افزایش حضور انگلیسی‌ها در هند بود که سرانجام محبوبیت این نوع مجازات رو به افول گذاشت.

اعدام توسط فیل؛ شکل وحشیانه‌ای از مجازات اعدام ۲۰۰۰ سال پیش

منبع: ancient-origins

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید