(تصاویر) پیرترین گربه جهان چند سال سن دارد؟

(تصاویر) پیرترین گربه جهان چند سال سن دارد؟

فلوسی، یک گربه قهوه‌ای و سیاه رنگ زیبا با حالتی ملایم و عاشق نوازش و غذا است، در طول عمر طولانی خود خانه‌های مختلفی را دیده است. مالک فعلی او، ویکی، می‌گوید که او هنوز هم بازیگوش و کنجکاو است و از ناشنوایی خود اذیت نمی‌شود و به‌رغم کم‌بینایی‌اش به سرعت با محیط‌های جدید سازگار می‌شود.

کد خبر : ۱۱۴۰۲۱
بازدید : ۱۱۳۵۱

فرادید | درست قبل از تولد ۲۷ سالگی اش، یک گربه بریتانیایی رسما به عنوان مسن‌ترین گربه زنده شناخته شد. اجازه ندهید سن این گربه شما را گول بزند: «فلوسی» هنوز هم ممکن است مانند یک بچه گربه زیبا و بازیگوش باشد، اما او یک خانم مسن است.

به گزارش فرادید؛ این حیوان خانگی که رکوردشکنی کرده است در سن ۲۶ سال و ۳۱۶ روز، تقریباً معادل ۱۲۰ سال انسان، از سلامت خوبی برخوردار است، گرچه بینایی ضعیفی دارد و ناشنوا است.

فلوسی، یک گربه قهوه‌ای و سیاه رنگ زیبا با حالتی ملایم و عاشق نوازش و غذا است، در طول عمر طولانی خود خانه‌های مختلفی را دیده است. مالک فعلی او، ویکی، می‌گوید که او هنوز هم بازیگوش و کنجکاو است و از ناشنوایی خود اذیت نمی‌شود و به‌رغم کم‌بینایی‌اش به سرعت با محیط‌های جدید سازگار می‌شود. هر روز می‌توانید فلوسی را در حال خرخر کردن و چرت زدن روی پتوی زرد مورد علاقه اش ببینید.پیرترین گربه جهان

سفر فلوسی برای تایید رکوردش در آگوست ۲۰۲۲ آغاز شد، زمانی که او تحت مراقبت، موسسه خیریه پیشرو رفاه گربه‌ها در بریتانیا قرار گرفت.

نائومی روسلینگ، هماهنگ کننده شعبه حفاظت از گربه ها، پس از این کشف باورنکردنی، گفت: «وقتی دیدیم سوابق دامپزشکی فلوسی نشان می‌دهد که او ۲۷ سال دارد، مات و مبهوت شدیم.» فلوسی در آن زمان متعلق به کسی نبود و در همان موسسه خیریه نگهداری می‌شد چراکه اکثر افراد برای نگهداری، گربه‌های بسیار جوان‌تر را ترجیح می‌دهند، اما فلوسی خوش شانس بود.

پیرترین گربه جهان

داستان فلوسی در دسامبر ۱۹۹۵ آغاز شدد، زمانی که او به دست یک کارگر بیمارستانی سپرده شد. فلوسی با صاحبش ۱۰ سال زندگی کرد تا اینکه صاحبش درگذشت. پس از ۱۴ سال زندگی در خانه‌ای دیگر، این گربه بار دیگر صاحب دومش را نیز از دست داد. در این زمان او ۲۴ ساله بود.

خوشبختانه، پسر صاحبش به او پناه داد و از او مراقبت کرد. فلوسی سه سال با صاحب جدید زندگی کرد. اما او متوجه شد که نمی‌تواند نیاز‌های فلوسی را برآورده کند و این انتخاب مسئولانه را انجام داد و او را به سرپرستی یک موسسه خیریه سپرد که می‌تواند واقعاً و به طور کامل به این گربه خدمات بدهد. او به عنوان یک گربه مسن به مراقبت، توجه و همراهی زیادی نیاز داشت.

پیرترین گربه جهان

این تصمیم کاملاً به نفع گربه گرفته شد. نائومی روسلینگ از مؤسسه خیریه می‌گوید: «این تصمیم آسانی نبود.» بعد آن زمان بود که فلوسی با ویکی گرین آشنا شد. ویکی یک دستیار اجرایی و صاحب جدید «فلوسی» بود که نمی‌دانست از یک رکورددار جهانی در خانه‌اش استقبال می‌کند.

امروزه، ویکی خبر‌های خوب و جالبی را در مورد احوال فلوسی در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارد: «او در سلامت کامل است و به راحتی با خانه جدید و صاحب جدیدش سازگار شده است. فلوسی، چند شب اول سرو صدای بلندی داشت، زیرا در تاریکی نمی‌دید و در محیط جدیدش کمی گیج شده بود، اما او در حال حاضر تمام شب را با من روی تخت می‌خوابد.»

پیرترین گربه جهان
ویکی می‌گوید: از همان ابتدا می‌دانستم که فلوسی گربه‌ای خاص است، اما تصور نمی‌کردم خانه‌ام را با یک رکورددار جهانی شریک شوم. فلوسی بسیار با محبت و بازیگوش است، به خصوص وقتی به یاد می‌آورید که چند ساله است، قضیه برایتان جالب و شیرین می‌شود.

ویکی امیدوار است که داستان فلوسی نیز صاحبان گربه‌های آینده را تشویق کند که به گربه‌های مسن پناه بدهند. تمام چیزی که این حیوانات می‌خواهند یک جای خواب راحت و خانه‌ای آرام و دوست داشتنی است. مراقبت از یک حیوان سالخورده یا معلول در خانه آن‌ها برای بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی شادی‌های باورنکردنی به ارمغان آورده است، تا زمانی که فرد از نیاز‌های حیوان آگاه باشد. با این حال، اغلب حیوانات بیمار و مسن حتی به عنوان یک گزینه در نظر گرفته نمی‌شوند.

پیرترین گربه جهان

ویکی می‌دانست که باید چه انتظاری داشته باشد و چگونه نیاز‌های یک گربه مسن را برآورده کند. حیوان خانگی قبلی و همراه وفادار او، هانیبون، تا سن ۲۱ سالگی زندگی کرد و ویکی لذت مراقبت از یک حیوان خانگی مسن را از نزدیک تجربه کرده بود. او نیاز‌های فلوسی را درک می‌کند و آماده است تا در کار‌های کوچک و روزانه که ممکن است برای یک گربه هم سن او دشوار باشد به او کمک کند.

کرم پاف، مسن‌ترین گربه‌ای که تا به حال زندگی کرده است، ۱۰ سال از سن فلوسی پیشی گرفته است. این رکوردار بزرگ که در تگزاس بود، در ۳ آگوست ۱۹۶۷ به دنیا آمد و تا ۶ آگوست ۲۰۰۵ زندگی کرد. یعنی ۳۸ سال و ۳ روز.

پیرترین گربه جهان

برای فلوسی بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم و مشتاقانه منتظر دیدن ماجرا‌های بعدی او هستیم.

پیرترین گربه جهان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید