(تصاویر) باهوش‌ترین گربه دنیا، چگونه ۲۶ ترفند را در یک دقیقه انجام می‌دهد؟

(تصاویر) باهوش‌ترین گربه دنیا، چگونه ۲۶ ترفند را در یک دقیقه انجام می‌دهد؟

من و الکسیس (باهوش‌ترین گربه دنیا) به تمرینات خود ادامه می‌دهیم تا رکورد خود را دوباره بشکنیم، هدف ما این است که ۳۰ ترفند را در یک دقیقه انجام دهیم.

کد خبر : ۱۱۴۳۲۱
بازدید : ۱۰۵۶۰

فرادید | الکسیس ۸ ساله، گربه‌ای متعلق به آنیکا موریتز (اتریش)، رکورد بیشترین ترفند انجام شده توسط یک گربه در یک دقیقه را شکست. با پیروی از آموزش صحیح و واضح آنیکا، الکسیس توانست ۲۶ حرکت انسانی باورنکردنی را انجام دهد.

به گزارش فرادید؛ آنیکا الکسیس را از زمانی که یک بچه گربه بود، داشت و در ۱۲ هفتگی شروع به آموزش او کرد. به گفته آنیکا الکسیس اعتماد به نفس فوق العاده‌ای دارد، عاشق نوازش شدن است و دوست دارد آزادی عمل داشته باشد.

آنیکا، که خود را عاشق گربه‌ها می‌داند، معتقد است که الکسیس اولین و آخرین گربه او در زندگیش خواهد بود. آنیکا از طریق آموزش متوجه شد که الکسیس در پیروی از دستورالعمل‌ها بسیار خوب کار می‌کند: « او آنقدر سریع حرکات را یاد گرفت که من متوجه شدم او یک گربه بسیار خاص است.»

برای اطلاعات بیشتر در مورد چرایی تلاش آنیکا برای ثبت رکورد، روال تمرینی او و برنامه‌های آینده اش با الکسیس، ادامه مطلب را بخوانید!

باهوش‌ترین گربه دنیا

چرا رکورد بیشترین حرکات انجام شده توسط یک گربه در یک دقیقه را امتحان کردید؟

من همیشه می‌خواستم نشان دهم که گربه‌ها چقدر شگفت انگیز هستند. هدف من در سال ۲۰۱۷ این بود که این رکورد را بشکنم. من همچنین می‌خواستم دیدگاه اکثر مردم را راجع به گربه‌ها تغییر دهم. گربه‌ها فقط یک حیوان فانتزی و دکوراتیو برای اتاق نشیمن نیستند.

گربه‌ها ببر‌های کوچکی هستند که عاشق ارتباط با گربه‌های دیگر و انسان هستند. آن‌ها بازی کردن و آموزش دیدن را دوست دارند. هیچ گربه‌ای ۱۰۰% سرسخت نیست و به معنای واقعی کلمه هر گربه‌ای می‌تواند با آموزش مثبت تردستی‌ها و حرکات جالبی را انجام دهد.

باهوش‌ترین گربه دنیا

چگونه می‌توان یک گربه را برای انجام تردستی‌ها آموزش داد؟

من با آموزش الکسیس و گربه (های دیگرم) بزرگ شدم، بنابراین آموزش دادن برای من عادی بود. من فکر می‌کنم، اگر عشق، صبر و درک زیادی را در تمرینات داشته باشید، می‌توانید هر گربه‌ای را تربیت کنید.

شما باید بتوانید زبان گربه را بخوانید و اصول تکنیک‌های آموزش حیوانات را بدانید. الکسیس با روشی مثبت و یک روال علمی آموزش می‌بیند و پس از هرانجام هر حرکت مورد تمجید و تشویف قرار می‌گیرد. ما فقط با ایجاد انرژی مثبت تمرین می‌کنیم، بنابراین هیچ احساس منفی در گربه وجود ندارد و این نکته‌ای بسیار مهم است.

باهوش‌ترین گربه دنیا

چه زمانی متوجه شدید که الکسیس به طور بالقوه می‌تواند به این رکورد دست یابد؟

در سال ۲۰۱۷ نام این رکورد شگفت انگیز را شنیدم و سعی کردم چند حرکت را در ۶۰ ثانیه در خانه انجام دهم. در آن زمان او توانست ۱۴ ترفند را در ۱ دقیقه انجام دهد. بعد از آن رکورد زدن را فراموش و همه حواسم را متوجه آموزش الکسیس کردم. در سال ۲۰۱۹ دوباره رکورد زدن را با الکسیس امتحان کردم.

من واقعاً شوکه شده بودم که الکسیس چقدر خوب و سریع حرکات را انجام می‌دهد. آن زمان بود که متوجه شدم واقعاً می‌توانیم به این رکورد شگفت انگیز دست پیدا کنیم؛ بنابراین ما تمرین را ادامه دادیم (و ادامه دادیم) و سعی کردیم ترفند‌های بیشتری را در ۶۰ ثانیه انجام دهیم.

باهوش‌ترین گربه دنیا

چگونه الکسیس را برای این رکوردگیری آموزش دادید؟

من ابتدا لیستی از ترفند‌هایی نوشتم که الکسیس دوست دارد انجام دهد. تمریناتم را خیلی وقت‌ها ضبط می‌کنم تا بتوانم مهارت‌های تمرینی خودم و الکسیس را بهبود بخشم و روند هر تمرین را نگاه می‌کنم؛ بنابراین متوجه می‌شوم که الکسیس کدام ترفند‌ها را سریعتر انجام می‌دهد تا در زمان صرفه جویی شود.

برای شما و الکسیس آموزش چقدر سخت بود؟

سخت‌ترین قسمت ماجرا این بود که الکسیس به مدت ۶۰ ثانیه هیچ جایزه تشویقی (به دلیل قوانین گینس) از من نگرفت. به طور معمول گربه من بعد از هر حرکت یک جایزه دریافت می‌کند، چون آموزش همیشه باید سرگرم کننده و ارزشش را داشته باشد. با این حال، الکسیس آن را خیلی خوب مدیریت کرد.

باهوش‌ترین گربه دنیا
در مورد دستیابی به عنوان رکورد بیشترین ترفند‌های انجام شده توسط یک گربه در یک دقیقه چه احساسی دارید؟

من خیلی خوشحالم که الکسیس (و من) رکورد این کار را به دست آوردیم!

ما می‌خواهیم نشان دهیم که گربه‌ها می‌توانند بیشتر از آنچه همه فکر می‌کنند یاد بگیرند. گربه‌ها برای شاد بودن به ارتباط و نوعی سرگرمی نیاز دارند. آموزش از به وجود امدن مشکلات رفتاری گربه جلوگیری می‌کند. من و الکسیس به تمرینات خود ادامه می‌دهیم تا رکورد خود را دوباره بشکنیم، هدف ما این است که ۳۰ ترفند را در یک دقیقه انجام دهیم.

ترجمه: فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید