(تصاویر) کبک در مقابل قرقاول؛ تفاوت‌های شگفت انگیز و فریبنده!

(تصاویر) کبک در مقابل قرقاول؛ تفاوت‌های شگفت انگیز و فریبنده!

نام کبک و قرقاول کاملا فریبنده است. اگرچه اکثر مردم هنگام تصور کلمات "کبک" یا "قرقاول" پرندگان خاصی را در ذهن دارند، آن‌ها در واقع گروه‌های بزرگی از پرندگان با ده‌ها گونه مجزا در درون خود هستند. 

کد خبر : ۱۱۴۵۰۸
بازدید : ۹۴۲۸

فرادید | کبک و قرقاول از متداول‌ترین پرندگان وحشی در جهان هستند، اما به جز شکارچیان تعداد کمی تفاوت آن‌ها را می‌دانند! این دو پرنده به‌طور باورنکردنی نزدیک به هم هستند و نشان‌دهنده گروه‌های بزرگ‌تری از پرندگان مختلف با ویژگی‌های مشابه هستند. امروز قصد داریم نگاهی به کبک و قرقاول بیندازیم و ببینیم چه چیزی آن‌ها را منحصر به فرد می‌کند.

به گزارش فرادید؛ یکی از گیج کننده‌ترین چیز‌ها در مورد پرندگان وحشی این است که چقدر می‌توانند شبیه باشند. در مورد کبک و قرقاول، این امر به دلیل ارتباط نزدیک آن‌ها پیچیده است. هر دو پرنده از خانواده قرقاولان هستند، اما بیشتر به زیر خانواده‌هایی تقسیم می‌شوند که در آن گونه‌های فردی با یکدیگر متفاوت هستند.

نام هر دو پرنده نیز کاملا فریبنده است. اگرچه اکثر مردم هنگام تصور کلمات "کبک" یا "قرقاول" پرندگان خاصی را در ذهن دارند، آن‌ها در واقع گروه‌های بزرگی از پرندگان با ده‌ها گونه مجزا در درون خود هستند.

عموماً پرنده‌ای که در منطقه دیده می‌شود، همان پرنده‌ای است که مردم وقتی به پرنده‌ای کبک یا قرقاول می‌گویند به آن اشاره می‌کنند. در آمریکای شمالی، رایج‌ترین کبک، کبک خاکستری است، در حالی که رایج‌ترین قرقاول، قرقاول معمولی است.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر دو پرنده بیندازیم و برخی از شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنیم.

کبک در مقابل قرقاول: طبقه بندی

کبک از خانواده قرقاولان است. اعضای خانواده قرقاولان معمولاً پرندگان سنگین وزن هستند که عمدتاً روی زمین زندگی می‌کنند. از جمله این خانواده می‌توان به قرقاول، مرغ جنگلی، مرغ، بوقلمون، بلدرچین، کبک و طاووس اشاره کرد. همانطور که می‌بینید کبک و قرقاول هر دو از اعضای خانواده هستند. انشعاب این دو گروه یک دسته پایین تر، در شکستگی‌های زیرخانواده آغاز می‌شود. کبک‌ها به چند زیر خانواده از جمله کبکیان کاکلی، قرقاولان و طاووس‌تباران تعلق دارند.

قرقاول مانند کبک از خانواده قرقاولان است. در این خانواده، قرقاول‌ها به دو زیر خانواده شامل کبکیان کاکلی و طاووس‌تباران تعلق دارند. با این حال، حتی در آن گروه‌های خاص، پرندگان اغلب به عنوان قرقاول شناخته می‌شوند، حتی اگر آن‌ها بیشتر با بوقلمون‌ها یا باقرقره‌ها مرتبط باشند. به طور کلی، بیشتر مردم وقتی در مورد قرقاول معمولی صحبت می‌کنند به آن اشاره می‌کنند.

(تصاویر)///

کبک در مقابل قرقاول: اندازه

اگرچه هر دو پرندگان بزرگ و زمین نشین در نظر گرفته می‌شوند، اکثر گونه‌های کبک کوچکتر از قرقاول معمولی هستند. با این حال، برخی از گونه‌های بزرگ کبک وجود دارند که تقریباً به اندازه گونه‌های کوچکتر قرقاول هستند. یک کبک خاکستری معمولاً کمتر از ۵۰۰ گرم وزن دارد و قد آن حدود ۳۰ سانتی‌متر است.

قرقاول‌ها معمولاً بزرگتر از کبک هستند و دم دراز آن‌ها نیز طول بیشتری به آن‌ها اضافه می‌کند. با این حال، وزن دقیق قرقاول به گونه آن بستگی دارد. در همه گونه ها، میانگین وزن بین ۵۰۰ گرم تا ۳.۵ کیلوگرم و طول متوسط بین ۵۸ تا ۹۰ سانتی‌متر است.

کبک در مقابل قرقاول: رنگ

کبک‌ها معمولاً از نظر رنگ کدرتر از قرقاول هستند. بیشتر گونه‌های کبک خاکستری یا قهوه‌ای هستند. به غیر از رنگ‌های قهوه‌ای و خاکستری، اکثر کبک‌ها دارای منقار قرمز یا نارنجی و ماسک چشم مشکی مشخصی هستند.

قرقاول‌ها به دلیل رنگ‌های روشن و نمایشگرشان به خوبی شناخته شده اند. قرقاول معمولی طلایی با گردن سبز آبی پر جنب و جوش و ماسک چشم قرمز است. گونه‌های دیگر حتی پر جنب و جوش‌تر هستند و می‌توانند در سایه‌های طلایی، آبی، قرمز، نارنجی و ... باشند.

(تصاویر)///

کبک در مقابل قرقاول: دم

یک راه آسان برای تشخیص کبک و قرقاول دم آنهاست. کبک‌ها پرنده‌های چمباتمه‌ای با دم کوتاه و کلنگی هستند که بیش از چند سانتی‌متر از بدن آن‌ها نمی‌رسد.

قرقاول‌ها دارای دم‌های بلند و مشخصی هستند که اغلب به اندازه طول بدن آن‌ها یا بیشتر است. آن‌ها معمولاً دم خود را به زمین نزدیک می‌کنند و این یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی آن‌ها است.

(تصاویر)///

کبک در مقابل قرقاول: به عنوان پرنده شکاری

هر دو گونه پرندگان از پرندگان مهم جامعه شکار هستند. در آمریکای شمالی، کبک خاکستری رایج‌ترین پرنده‌ای است که شکار می‌شود، اگرچه کبک پا قرمز نیز بسیار رایج است. هر دو در مزارع پرورش داده می‌شوند. با این حال، هیچ یک از گونه‌ها بومی ایالات متحده نیستند و به منظور شکار از اروپا آورده شده اند.

قرقاول فقط یک گونه معمولی دارد که شکار می‌شود. قرقاول معمولی که در اصل بومی اوراسیا بود، در حال حاضر یک پرنده شکاری رایج در بسیاری از نقاط ایالات متحده است. همچنین در مزارع پرورش داده می‌شود و هر ساله برای افزایش جمعیت شکار تکثیر می‌شود.

(تصاویر)///

(تصاویر)///

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید