تصاویری تکان دهنده از آلبوم ۱۰۰ ساله تازه کشف شده از یک کاوشگر آمازون

تصاویری تکان دهنده از آلبوم ۱۰۰ ساله تازه کشف شده از یک کاوشگر آمازون

بخشی از این عکس‌های گم شده مربوط به کاوشگران و سیاحانی است که در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ و در جریان جستجو در سرزمین‌های ناشناخته گرفته شده اند.

کد خبر : ۱۱۴۵۸۱
بازدید : ۱۱۹۸۳۸

از زمان اختراع اولین دوربین عکاسی تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۲.۴ تریلیون عکس در طول تاریخ گرفته شده است. با این حال بسیاری از این عکس‌ها در طور زمان و به دلایل مختلف گم شده اند. مورخان می‌گویند اگر حتی نیمی از این عکس‌های گم شده اکنون باقی مانده بود بی شک جهان کنونی شکل دیگری داشت و بسیاری از باور‌ها دگرگون می‌شد.

به گزارش فرادید و به نقل از راهنماتو، بخشی از این عکس‌های گم شده مربوط به کاوشگران و سیاحانی است که در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ و در جریان جستجو در سرزمین‌های ناشناخته گرفته شده اند. مورخان معتقدند که به طرز جالب توجهی چنین عکس‌هایی کمیاب و اغلب مربوط به اوایل قرن ۲۰ هستند. با این همه به نظر نمی‌رسد که همه این تصاویر از میان رفته باشند، زیرا هر از گاهی از گوشه و کنار جهان خبر از کشف آلبومی قدیمی به گوش می‌رسد.

یکی از این موارد که اخیرا در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده، ادعای مربوط به پیدا شدن آلبوم گمشده کاوشگر مشهور بریتانیایی «پرسی فاست» است که در ۱۹۲۵ میلادی در پی اکتشاف شهر گمشده «زی» در جنگل‌های آمازون مفقود شد.

شهر گمشده زی نامی است که توسط کلنل انگلیسی، پرسی هریسون فاست، به شهری که به گمان او در جنگل‌های ماتو گروسو وجود داشت گفته می‌شود. فاست بر اساس اکتشافات خود در رود آمازون به این نتیجه فرضی رسید که تمدنی مدرن در این منطقه وجود داشته است و خرابه‌های آن بایستی تا به آن روز جان سالم به در برده باشند. در سال ۱۹۲۵، فاست به همراه پسرش جک و دوستش رالی ریمل در جنگل‌های ماتو گروسو گم شدند.

پس از این همه سال، اخیراً ادعا شده است که یکی از کتاب‌های پرسی فاست که حاوی تعدادی عکس از کاوش‌های او بود در خانه‌ای متروکه بدست آمد که گویا زمانی فاست در آن به سر برده بود. هنوز به طور رسمی صحت این ادعا تأیید نشده است، اما اگر این تصاویر صحت داشته باشند، می‌تواند یقین حاصل کرد که فاست کشف بزرگی در آمازون کرده بود. این اکتشافات شامل درختان عجیب، پرندگانی که هرگز برای علم شناخته شده نبودند، خانه‌هایی ابتدایی و مهمتر از همه انسان‌هایی با چهره‌های بسیار عجیب که هیچ شباهتی به انسان‌های معمولی ندارند:

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    واقعیت داره

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید