(تصاویر) سرآشپز‌های TikTok چگونه بزرگترین سوشی جهان را درست کردند؟

(تصاویر) سرآشپز‌های TikTok چگونه بزرگترین سوشی جهان را درست کردند؟

این سوشی سنگین ۲.۱۶ متر (۷ فوت ۱ اینچ) ارتفاع داشت و یک تیم هشت نفره در سه ساعت آن را آماده کرد. اما روند درست کردن غذای سنتی ژاپنی چگونه است؟

کد خبر : ۱۱۴۶۸۳
بازدید : ۱۰۱۵۹

فرادید | سرآشپز حرفه‌ای نیک دی جیووانی (ایالات متحده آمریکا) و لین دیویس (ژاپن) رکورد جدیدی را در کتاب گینس ثبت کردند. این دو از طریق ویدیو‌های آشپزی خود در TikTok که با هم بیش از ۲۲ میلیون دنبال کننده دارند در فضای مجازی مشهور شدند.

به گزارش فرادید؛ این دو نفر در بوستون، ماساچوست، ایالات متحده به هم پیوستند تا رکورد سریع‌ترین زمان را برای فیله کردن ۱۰ ماهی و درست کردن بزرگترین رول سوشی ثبت کنند.

این تیم یک سوشی غول پیکر به وزن تقریباً چهل و پنج هزار رول سوشی با اندازه معمولی را با استفاده از مواد زیر درست کرد:

۹۰۷.۱ کیلوگرم برنج

۲۲۶.۷ کیلوگرم ماهی سالمون

۲۲۶.۷ کیلوگرم خیار تازه

هزاران ورق جلبک

میلیون‌ها دانه کنجد

بزرگترین سوشی جهان

این سوشی سنگین ۲.۱۶ متر (۷ فوت ۱ اینچ) ارتفاع داشت و یک تیم هشت نفره در سه ساعت آن را آماده کرد. اما روند درست کردن غذای سنتی ژاپنی چگونه است؟

نیک گفت: «ما مقدار زیادی ماهی قزل آلا داریم و باید آن‌ها را فیله کنیم.» بنابراین، نیک در تلاش برای شکستن رکورد «گوردون رمزی» برای سریع‌ترین زمان فیله کردن ماهی، شروع به بریدن و خرد کردن ماهی آزاد ۱۰ پوندی (۴.۵ کیلوگرمی) کرد. نیک با رکورد ۱ دقیقه و ۵ ثانیه، مهارت فیله کردن ماهی را آزمایش کرد. در ۱ دقیقه و ۰.۲۹ ثانیه، فینالیست MasterChef ۲۰۱۹ رکورد «رمزی» با ۴.۷۱ ثانیه را شکست.

فیله کردن ماهی

در حالی که لین مجموعه‌ای از چاپستیک‌های بزرگ را بیرون می‌آورد، نیک گفت: «اکنون که فیله‌سازی ماهی را به پایان رساندیم، وقت آن است که به رویداد اصلی بپردازیم.»

برای درست کردن بزرگترین رول سوشی این دو سرآشپز از یک دانشجوی مهندسی در دانشگاه نورث ایسترن برای ساخت یک قالب بزرگ کمک گرفتند. این قالب به طور موقت مواد پُرکننده را نگه می‌دارد و یک ساختار پشتیبانی بیرونی برای نگه داشتن رول سوشی در کنارهم دارد.

بزرگترین سوشی جهان

آن دو چکمه هایشان را پوشیدند و داخل قالب غول پیکر ۷ فوتی سوشی رفتند. برای سرد نگه داشتن قالب آن را با لایه‌ای از یخ پوشانده بودند. نیک گفت: «ما با لایه‌های ۵۰۰ پوندی خیار شروع می‌کنیم»

این تیم با فشرده کردن برنج در اطراف لبه‌های قالب ادامه دادند که به انسجام مواد کمک کرد و به سوشی زیرسازی خوبی داد. نیک روغن و سرکه را هم اضافه کرد تا طعم برنج بهتر شود و کمی پف کند. نیک و لین پس از پخش کردن همه دو هزار پوند برنج، شروع به گذاشتن صد‌ها پوند ماهی آزاد در مرکز قالب سوشی کردند. در نهایت، نیک قالب سوشی را با چسب قفل کرد تا از پخش شدن و ریختن مواد روی زمین جلوگیری کند. چالش‌درست کردن رول سوشی غول‌پیکرسخت نبود، بلکه کشیدن قالب بسیار سخت و حساس بود به گونه‌ای که ماهی سالمون و خیار از جای خود تکان نخورند و در مرکز بمانند.

بزرگترین سوشی جهان

قبل از اینکه به اندرو گلس، داور رسمی رکورد‌های جهانی گینس اجازه دهند رول سوشی غول پیکر را ببیند، لین و نیک آن را با استفاده از خیار‌های بیشتر، به زیبایی تزیین کردند. رکورد بزرگترین سوشی جهان در گذشته به دست دانیل رامیرز (شیلی) ثبت شد که ۲.۱۰ متر (۶ فوت ۶.۸۸ اینچ) بود. سوشی نیک و لین با ۰.۰۶ متر بزرگتر از رکورد قبلی، بزرگترین رول سوشی جهان نام گرفت.

ستارگان TikTok علاوه بر ثبت این رکورد، در پخت کیک و ناگت مرغ هم رکوددار هستند.
آن‌ها دارای عناوین رکورد برای:
بزرگترین کیک پاپ - ۴۴.۲۴ کیلوگرم
بزرگترین ناگت مرغ - ۲۰.۹۶ کیلوگ
بیشترین بازدید از رستوران‌های فست فود در ۲۴ ساعت - ۶۹ رستوران در ۷ ساعت و ۱۵ دقیقه

بزرگترین سوشی جهان

ترجمه: فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید