(تصاویر) کشف شگفت انگیز اولین دایناسور تی رکس شاخ دار!

(تصاویر) کشف شگفت انگیز اولین دایناسور تی رکس شاخ دار!

این دایناسور دارای ترکیبی از ویژگی‌های موجود در تیرانوزور‌های ابتدایی‌تر است. برای مثال مجموعه‌ای از شاخ‌های برجسته در اطراف چشم، حدقه چشم بزرگ و باز شدن حفره‌های هوا در جمجمه در این گونه نیز دیده می‌شود.

کد خبر : ۱۱۴۷۱۴
بازدید : ۹۷۹۷

رویا پاک سرشت | دیرینه شناسان آمریکایی معتقدند که بقایای گونه جدیدی از تیرانوزور را یافته اند که می‌تواند پاسخی برای معما‌هایی در خصوص این دایناسور مشهور باشد. این گونه جدید، با شاخ‌هایی در اطراف چشمانش، توجه همگان را به خود جلب کرده است.

دیرینه شناسان، تصور می‌کنند که فسیل جدید دایناسوری که با قطعات فسیل شده جمجمه و اسکلت مربوط به حدود ۷۶.۵ میلیون سال پیش شناسایی شده است، می‌تواند جد گونه مشهور تی رکس T.Rex باشد.

اولین دایناسور تی رکس شاخ دار!

بر اساس بررسی‌های دیرینه شناسان، قطعات فسیل شده جمجمه و اسکلت که یافت شده، مربوط به حدود ۷۶.۵ میلیون سال پیش است. باستان شناسان موزه دایناسور بدلندز در داکوتای شمالی، فسیل‌هایی را که شامل یک استخوان دنده و انگشت پا است در بستر رودخانه جودیت در شمال شرقی مونتانا بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ کشف کردند.

اولین دایناسور تی رکس شاخ دار!

این گونه جدید که در مونتانا پیدا شده است به عنوان یک حلقه مفقوده که اکنون پیدا شده در نظر گرفته می‌شود. این دایناسور دارای ترکیبی از ویژگی‌های موجود در تیرانوزور‌های ابتدایی‌تر است. برای مثال مجموعه‌ای از شاخ‌های برجسته در اطراف چشم، حدقه چشم بزرگ و باز شدن حفره‌های هوا در جمجمه در این گونه نیز دیده می‌شود.

اولین دایناسور تی رکس شاخ دار!

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید